Lancia Thesis – koncept dokonalosti

O automobilce Lancia nebylo v posledních letech příliš slyšet. Dá se říci, že poslední opravdu úspěšný vůz byla Lancia Delta, která dosáhla i mnoha sportovních ocenění na poli MS rally. Od té doby však, jakoby Lancia přestala vyrábět.
Lancia Thesis – koncept dokonalosti
Naštěstí je to pouze mýlka. V nedávné době automobilka představila koncept Thesis, o kterém Klepněte pro větší obrázekprohlásila, že jeho sériová výroba je téměř na spadnutí. Již při prvním pohledu je zřejmé, že vozidlo má naprosto osobitý design, který se vymyká dosavadním představám o vozu vyšší střední třídy.

Charakteristickým znakem vpředu je mohutná maska chladiče, která je rozdělena na dvě poloviny chromovanou lištou, v jejíž horní části nahlíží na svět tradiční znak Klepněte pro větší obrázekLancie. Maska je tak mohutná, že svojí spodní částí zasahuje až do nárazníku (podobnost s Alfou-Romeo 156). Přední kapota se snaží držet tvar široce rozevřeného V. Přední světlomety mají velmi netradiční tvar a jsou umístěny jakoby „navrch hlavy“. Vozidlo postrádá boční rámy oken, takže ty zajíždějí přímo do dveří. Pokud otvíráte dveře, okno kousíček sjede směrem dolů a při opětovném zavření se vrátí zpět do těsnění. Zadní partie vozu zaujme velmi zaobleným víkem zavazadlového prostoru, ale ještě více koncepcí svých světlometů. Světla jsou unikátně úzká a protahují se až do horní části zadních blatníků.

Interiér vozu se nese ve znaku již méně revolučních řešení. Přístrojové desce vévodí dva kruhové Klepněte pro větší obrázekpřístroje, rychloměr a otáčkoměr, mezi nimiž je zabudován palubní počítač. Celá přístrojová deska je podsvícena modrou barvou, takže výsledný efekt působí velmi elegantně. Sedadla a čalounění se nesou v duchu světlých odstínů kůže, jak je již zvykem v této kategorii. Výbava bude již v základní verzi velmi obsáhlá, to znamená že by měla obsahovat elektronickou klimatizaci, navigační systém, 8 airbagů, systém jízdní stability a brzdový asistent a další elektronické Klepněte pro větší obrázekvymoženosti.

Neméně důležité je i to, co se skrývá pod kapotou tohoto vozu. V první řadě půjde o zážehový pětiválec 2,4 l , který se bude později dodávat i s přeplňováním. Vrcholem nabídky zřejmě bude 3,0 l šestiválec (215k), se kterým bude tento téměř pětimetrový kolos dosahovat rychlosti 240 km/h. Pro příznivce naftových motorů je připraven přeplňovaný vznětový pětiválec 2,4 l (150k), který využívá vstřikování systémem Common-rail. Všechny vozy, až na základní 2,4 l pětiválec, budou dodávány standardně s automatickou převodovkou.

bazar

Lancia Delta 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 136 488 km
Cena: 176 000 Kč
Lancia Delta 2
Rok výroby: 2011
Stav: 117 708 km
Cena: 199 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 392 km
Cena: 180 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 134 620 km
Cena: 140 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 115 555 km
Cena: 159 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků