Lancia Thesis – koncept dokonalosti

O automobilce Lancia nebylo v posledních letech příliš slyšet. Dá se říci, že poslední opravdu úspěšný vůz byla Lancia Delta, která dosáhla i mnoha sportovních ocenění na poli MS rally. Od té doby však, jakoby Lancia přestala vyrábět.
Lancia Thesis – koncept dokonalosti
Naštěstí je to pouze mýlka. V nedávné době automobilka představila koncept Thesis, o kterém Klepněte pro větší obrázekprohlásila, že jeho sériová výroba je téměř na spadnutí. Již při prvním pohledu je zřejmé, že vozidlo má naprosto osobitý design, který se vymyká dosavadním představám o vozu vyšší střední třídy.

Charakteristickým znakem vpředu je mohutná maska chladiče, která je rozdělena na dvě poloviny chromovanou lištou, v jejíž horní části nahlíží na svět tradiční znak Klepněte pro větší obrázekLancie. Maska je tak mohutná, že svojí spodní částí zasahuje až do nárazníku (podobnost s Alfou-Romeo 156). Přední kapota se snaží držet tvar široce rozevřeného V. Přední světlomety mají velmi netradiční tvar a jsou umístěny jakoby „navrch hlavy“. Vozidlo postrádá boční rámy oken, takže ty zajíždějí přímo do dveří. Pokud otvíráte dveře, okno kousíček sjede směrem dolů a při opětovném zavření se vrátí zpět do těsnění. Zadní partie vozu zaujme velmi zaobleným víkem zavazadlového prostoru, ale ještě více koncepcí svých světlometů. Světla jsou unikátně úzká a protahují se až do horní části zadních blatníků.

Interiér vozu se nese ve znaku již méně revolučních řešení. Přístrojové desce vévodí dva kruhové Klepněte pro větší obrázekpřístroje, rychloměr a otáčkoměr, mezi nimiž je zabudován palubní počítač. Celá přístrojová deska je podsvícena modrou barvou, takže výsledný efekt působí velmi elegantně. Sedadla a čalounění se nesou v duchu světlých odstínů kůže, jak je již zvykem v této kategorii. Výbava bude již v základní verzi velmi obsáhlá, to znamená že by měla obsahovat elektronickou klimatizaci, navigační systém, 8 airbagů, systém jízdní stability a brzdový asistent a další elektronické Klepněte pro větší obrázekvymoženosti.

Neméně důležité je i to, co se skrývá pod kapotou tohoto vozu. V první řadě půjde o zážehový pětiválec 2,4 l , který se bude později dodávat i s přeplňováním. Vrcholem nabídky zřejmě bude 3,0 l šestiválec (215k), se kterým bude tento téměř pětimetrový kolos dosahovat rychlosti 240 km/h. Pro příznivce naftových motorů je připraven přeplňovaný vznětový pětiválec 2,4 l (150k), který využívá vstřikování systémem Common-rail. Všechny vozy, až na základní 2,4 l pětiválec, budou dodávány standardně s automatickou převodovkou.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků