Lancia Thesis – koncept dokonalosti

O automobilce Lancia nebylo v posledních letech příliš slyšet. Dá se říci, že poslední opravdu úspěšný vůz byla Lancia Delta, která dosáhla i mnoha sportovních ocenění na poli MS rally. Od té doby však, jakoby Lancia přestala vyrábět.
Lancia Thesis – koncept dokonalosti
Naštěstí je to pouze mýlka. V nedávné době automobilka představila koncept Thesis, o kterém Klepněte pro větší obrázekprohlásila, že jeho sériová výroba je téměř na spadnutí. Již při prvním pohledu je zřejmé, že vozidlo má naprosto osobitý design, který se vymyká dosavadním představám o vozu vyšší střední třídy.

Charakteristickým znakem vpředu je mohutná maska chladiče, která je rozdělena na dvě poloviny chromovanou lištou, v jejíž horní části nahlíží na svět tradiční znak Klepněte pro větší obrázekLancie. Maska je tak mohutná, že svojí spodní částí zasahuje až do nárazníku (podobnost s Alfou-Romeo 156). Přední kapota se snaží držet tvar široce rozevřeného V. Přední světlomety mají velmi netradiční tvar a jsou umístěny jakoby „navrch hlavy“. Vozidlo postrádá boční rámy oken, takže ty zajíždějí přímo do dveří. Pokud otvíráte dveře, okno kousíček sjede směrem dolů a při opětovném zavření se vrátí zpět do těsnění. Zadní partie vozu zaujme velmi zaobleným víkem zavazadlového prostoru, ale ještě více koncepcí svých světlometů. Světla jsou unikátně úzká a protahují se až do horní části zadních blatníků.

Interiér vozu se nese ve znaku již méně revolučních řešení. Přístrojové desce vévodí dva kruhové Klepněte pro větší obrázekpřístroje, rychloměr a otáčkoměr, mezi nimiž je zabudován palubní počítač. Celá přístrojová deska je podsvícena modrou barvou, takže výsledný efekt působí velmi elegantně. Sedadla a čalounění se nesou v duchu světlých odstínů kůže, jak je již zvykem v této kategorii. Výbava bude již v základní verzi velmi obsáhlá, to znamená že by měla obsahovat elektronickou klimatizaci, navigační systém, 8 airbagů, systém jízdní stability a brzdový asistent a další elektronické Klepněte pro větší obrázekvymoženosti.

Neméně důležité je i to, co se skrývá pod kapotou tohoto vozu. V první řadě půjde o zážehový pětiválec 2,4 l , který se bude později dodávat i s přeplňováním. Vrcholem nabídky zřejmě bude 3,0 l šestiválec (215k), se kterým bude tento téměř pětimetrový kolos dosahovat rychlosti 240 km/h. Pro příznivce naftových motorů je připraven přeplňovaný vznětový pětiválec 2,4 l (150k), který využívá vstřikování systémem Common-rail. Všechny vozy, až na základní 2,4 l pětiválec, budou dodávány standardně s automatickou převodovkou.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků