Lancia Thema: velký sedan dorazil do Evropy

Na vybraných evropských trzích byl včera odstartován prodeje nového sedanu Lancia Thema, derivátu amerického Chrysleru 300.
Seznam kapitol
  1. Lancia Thema
  2. Fotogalerie

Lancia se u nového luxusního modelu, který nahradil neúspěšnou řadu Thesis „zaříznutou“ před dvěmi lety, vrátila k úspěšnému jménu Thema z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Jak bylo již mnohokrát řečeno, jde vlastně jen o nepatrně upravenou verzi amerického sedanu Chrysler 300. Druhým z produktů spolupráce mezi značkami Lancia a Chrysler bude MPV Lancia Voyager.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lancia Thema II: italský luxus z USA

Thema se stala pro koncern Fiat Group velmi levným a rychlým způsobem jak se dostat k nové vlajkové lodi, neboť velkou Lancii od americké předlohy odlišují prakticky pouze jiné firemní znaky a alternativa v podobě vznětových motorů. Fiat v Evropě počítá s ročním odbytem 10 000 až 15 000 vozů Lancia Thema (v Anglii jí zůstane jméno Chrysler 300).

Víkendová jízda: Lancia Thema 8.32

Víkendová jízda: Lancia Thema 8.32

Pětimetrový sedan s pohonem zadních kol bude v Evropě k dostání s trojicí motorů, jedním zážehovým a dvěmi vznětovými. Vlajkovou lodí nabídky se stává Thema se zážehovým vidlicovým šestiválcem Pentastar s objemem 3,6 l, výkonem 286 koní (210 kW) při 6 350 ot./min. a točivým momentem 340 Nm při 4 650 ot./min. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou s ním Thema zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,7 s, dosáhne rychlosti 240 km/h a průměrné spotřeby 9,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Z historie

První generace modelu Lancia Thema slavila premiéru na turínském autosalonu v roce 1984. Sdílela technický základ s vozy Alfa Romeo 164, Fiat Croma a Saab 900 a vyráběla se s řadou motorů až do roku 1994. Jejím nástupcem se stal nepříliš úspěšný typ Lancia Thesis.

V evropských poměrech však Lancia sází především na vznětový přeplňovaný šestiválec s objemem 3,0 l, který byl vyvinut ve spolupráci oddělení FPT (Fiat Powertrain) a specializované společnosti VM Motori a dodáván bude ve dvou výkonových verzích, jež budou standardně opatřeny pětistupňovou automatickou převodovkou.

Základní naladění dosahuje výkonu 190 koní (140 kW) při 4 000 ot./min. a točivého momentu 440 Nm v rozmezí od 1 600 do 2 800 ot./min. a Themě umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,7 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Silnější provedení pak dává 239 koní (176 kW) a 550 Nm od 1 800 do 2 800 ot./min. a Thema se sním na 100 km/h rozjede za 7,8 s a dosáhne rychlosti 230 km/h. Obě vznětové varianty plní emisní normu Euro V a vykáží v kombinovaném provoze průměrnou spotřebu shodných 7,1 l/100 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lancia Thema
  2. Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků