Lancia Thema: velký sedan dorazil do Evropy

Na vybraných evropských trzích byl včera odstartován prodeje nového sedanu Lancia Thema, derivátu amerického Chrysleru 300.
Seznam kapitol
  1. Lancia Thema
  2. Fotogalerie

Lancia se u nového luxusního modelu, který nahradil neúspěšnou řadu Thesis „zaříznutou“ před dvěmi lety, vrátila k úspěšnému jménu Thema z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Jak bylo již mnohokrát řečeno, jde vlastně jen o nepatrně upravenou verzi amerického sedanu Chrysler 300. Druhým z produktů spolupráce mezi značkami Lancia a Chrysler bude MPV Lancia Voyager.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lancia Thema II: italský luxus z USA

Thema se stala pro koncern Fiat Group velmi levným a rychlým způsobem jak se dostat k nové vlajkové lodi, neboť velkou Lancii od americké předlohy odlišují prakticky pouze jiné firemní znaky a alternativa v podobě vznětových motorů. Fiat v Evropě počítá s ročním odbytem 10 000 až 15 000 vozů Lancia Thema (v Anglii jí zůstane jméno Chrysler 300).

Víkendová jízda: Lancia Thema 8.32

Víkendová jízda: Lancia Thema 8.32

Pětimetrový sedan s pohonem zadních kol bude v Evropě k dostání s trojicí motorů, jedním zážehovým a dvěmi vznětovými. Vlajkovou lodí nabídky se stává Thema se zážehovým vidlicovým šestiválcem Pentastar s objemem 3,6 l, výkonem 286 koní (210 kW) při 6 350 ot./min. a točivým momentem 340 Nm při 4 650 ot./min. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou s ním Thema zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,7 s, dosáhne rychlosti 240 km/h a průměrné spotřeby 9,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Z historie

První generace modelu Lancia Thema slavila premiéru na turínském autosalonu v roce 1984. Sdílela technický základ s vozy Alfa Romeo 164, Fiat Croma a Saab 900 a vyráběla se s řadou motorů až do roku 1994. Jejím nástupcem se stal nepříliš úspěšný typ Lancia Thesis.

V evropských poměrech však Lancia sází především na vznětový přeplňovaný šestiválec s objemem 3,0 l, který byl vyvinut ve spolupráci oddělení FPT (Fiat Powertrain) a specializované společnosti VM Motori a dodáván bude ve dvou výkonových verzích, jež budou standardně opatřeny pětistupňovou automatickou převodovkou.

Základní naladění dosahuje výkonu 190 koní (140 kW) při 4 000 ot./min. a točivého momentu 440 Nm v rozmezí od 1 600 do 2 800 ot./min. a Themě umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,7 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Silnější provedení pak dává 239 koní (176 kW) a 550 Nm od 1 800 do 2 800 ot./min. a Thema se sním na 100 km/h rozjede za 7,8 s a dosáhne rychlosti 230 km/h. Obě vznětové varianty plní emisní normu Euro V a vykáží v kombinovaném provoze průměrnou spotřebu shodných 7,1 l/100 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lancia Thema
  2. Fotogalerie
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků