Lancia Thema V6: nenápadný dravec (zkušenosti)

Lancia Thema má léta největší slávy již za sebou, z českých vozovek však nezmizela. Pro mnohé je Thema hranatá krabice, pro jiné byla svého času nedostižným snem. Jaké jsou zkušenosti majitele, který si svůj dětský sen splnil? Vzpomíná v dobrém či zlém?
Lancia Thema V6: nenápadný dravec (zkušenosti)
Seznam kapitol
  1. Pohled na Lancii Thema zvečí, zevnitř, pohodlí, prostor, zavazadlový prostor
  2. Neopakovatelný zážitek z jízdy, motor, důstojný protivník Octavie 1.8T

S tímto vozem jsem se poprvé seznámil na střední škole. „Zdobil“ jsem si sešity obrázky vozů, aby nebyly tak nudné, jeden z mnoha byl speciální model „8.32“, který je dodnes lahůdkou mezi „cestovními vozy“ (stavitelný podvozek, vysouvací křídlo a hlavně třílitrový motor V8 s 32. ventily, který má na vrchní ploše ventilových vík nápis „LANCIA by Ferrari“ s výkonem „jen“ cca 220 k.

Čas běžel, na model Thema jsem pozapomněl, na mé mozkové závity útočily další a další vozy. Přibližně před pěti lety jsem řešil potřebu většího, pohodlného, popřípadě i svižnějšího vozu. Ne že by se mi znenáhla vybavily vzpomínky z mládí - to přišlo až později - ale díky známému z Itálie jsem opětovně poznal tento model. Za pár dní stál u domu a já se těšil na společné poznávání.

Pohled zvenčí

Thema je možná pro někoho nevzhledná a hranatá, ale je to jen otázka osobního vkusu. Její linie byly elegantně dynamické a v tomto případě vše podporovala bílá barva a jemně agresivní litá kola s „límci“. Přední maska druhé generace Themy má blikače v celé šíři pod hlavními světlomety a spolu s vodorovným černým pruhem na jinak zcela lakovaném nárazníku, opticky rozšiřuje vůz způsobem, který protijedoucí řidiče podvědomě vytlačuje k okraji silnice.

Klepněte pro větší obrázek -- Lancia Thema má svou osobitou tvář

Mohutná mřížka sání je v elegantním chromovaném rámečku, do kterého je vsazen znak automobilky ve  tvaru štítu rytíře (na něm je graficky znázorněn volant a přes něj kopí s vlajkou s nápisem LANCIA) a příjemný nápis „V6“ dává tušit potenciál vozu. Linie klínovité karoserie stoupá plynule až k „C“ sloupku, za kterým se rozplyne po celé ploše víka kufru. Zadní maska dotváří dominantní tvary karoserie decentně, ale velmi přesvědčivě.

Sdružené svítilny jsou umístněny v rozích pod sebou v pravidelných obdélnících s uspořádáním koncových světel ve vyšší pozici i v noci vůz dává najevo svoji velikost. Mlhovky i "couvačky" jsou na obou stranách. Stejně jako na přední masce i zde zdobí záhyb víka kufru znak LANCIA.

Pod povrchem

Kufr je velmi prostorný a po sklopení sedáků a opěradel zadní sedačky vytvoříte solidní (úzké) dvojlůžko, kdy stačí pro pohodlný spánek jen nepatrné úpravy přechodu podlahy kufru na zadní stěny opěradla. Nenápadně jsme se dostali dovnitř vozu.... Pohodlnější bude přece jen vstupovat dveřmi. Ty nejsou žádnou překážkou nastupovaní jak v předu, tak vzadu. Přední sedáky jsou středně tuhé, prostorné a se slušným vedením těla (nezapomeňme, že se nacházíme v limuzíně) i zadní sedáky jsou pohodlné.

Klepněte pro větší obrázek -- Pro někoho je Thema hranatou italskou krabicí pro jiného elegantní italskou limuzínou

Pokud vzadu sedí pouze dva cestující, mohou si zpříjemnit posez mohutnou středovou loketní opěrkou. Potahy sedadel i polstrování dveří je provedené v mikroplyši s obchodním názvem ALCANTARA v šedivě-modré barvě. V kombinaci s černým plastem vytváří protiváhu, která dává vyniknout lištám pod okny dveří a obložení palubní desky z pravého dřeva s matným lakem. Zpátky na sedadlo řidiče. Aby pro pohodlí řidiče bylo uděláno co nejvíce i on má k dispozici loketní opěrku.

Volant dobře padne do rukou, má optimální sílu věnce. Za ním se neskrývá, ale naopak vystavuje přístrojová deska. Je podsvětlená zeleným světlem. Najdeme zde vše potřebné i něco navíc. Rychloměr, otáčkoměr, teplotu vody i oleje, tlakoměr oleje a měřič baterie. Bohužel i měřič stavu 70litrové nádrže. Po pravé straně je tlačítko testeru kontrolek a dál už jen středové výdechy topení a větrání.

Pod nimi najdeme ovladače topení, větráku a klimatizace. V tomto případě automatické. Ta ukazuje i venkovní teplotu. Topení i klimatizace pracují díky šestiválcovému srdci rychle a účinně. Pokles výkonu při zapnutí klimatizace je nepatrný.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pohled na Lancii Thema zvečí, zevnitř, pohodlí, prostor, zavazadlový prostor
  2. Neopakovatelný zážitek z jízdy, motor, důstojný protivník Octavie 1.8T

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Lancia Delta 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 136 488 km
Cena: 176 000 Kč
Lancia Delta 2
Rok výroby: 2011
Stav: 117 708 km
Cena: 210 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků