Lancia Stratos: že by přece?

O vzkříšení slavného jména Stratos se vedou spekulace již hodně dlouho, ale realitě  více či méně vzdáleného konceptu, pár počítačových renderů a spousty spekulací jsme zatím neměli k dispozici nic konkrétnějšího. Trochu světla do celého případu vnesl šéf Lancie svými nejnovějším prohlášením, že automobilka plánuje do roku 2011 nabídnout model, který by pozvedl nejen image značky, ale stal se taky lákadlem pro nové zákazníky a navázal na úspěšnou minulost v oblasti motosportu.

Celý projekt má být usměrňován Fiatem, který bude mít svůj podíl i na dodávaných dílech. Bližší informace ohledně tohoto modelu zatím nikdo nebyl ochotný poskytnout, více bychom se mohli dozvědět již na podzim, nebo na jaře. Za zmínku stojí i to, že nabídka Lancie již dlouho nebude bez sportovně laděného modelu, v březnu 2009 se v Ženevě představí Lancia Delta Coupé, která má oslovit zejména mladé lidi. Vedení automobilky nedávno informovalo i o tom, že plánuje produkci jakousi menší verzi Delty, která by ale byla větší než model Ypsilon.

Na fotografii je zobrazen koncept Fenomenon Stratos, jež byl vyvíjen britskými společnostmi Fenomenon a Prodrive. Při této moderní interpretaci legendárního sporťáku jsme si právem mysleli, že oživení Stratosu je jasnou záležitostí. Od tohoto projektu však postupně odstoupila většina investorů, a tak vše zůstalo při pouhém konceptu. Ten byl představen před třemi lety v Ženevě a postupně „putoval“ po různých veletrzích, včetně Brněnského autosalonu.
 

Lancia_Stratos_design_study_MotorAuthority_main2.jpg

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

Doporučujeme

Články odjinud