Lancia slaví sto let a prozrazuje svoje plány

Italská automobilka se slavnou historii slaví v letošním roce sté výročí založení. Při té příležitosti zveřejnilo vedení automobilky své krátkodobé plány do roku 2010.
 
Hlavním a v podstatě jediným cílem je do roku 2010 zvýšit roční produkci z nynějších 120 tisíc vozů na cílových 300 tisíc. Během tří let tak téměř ztrojnásobí výrobu a prodeje.
 
K lepším výsledkům má automobilce pomoci nové generace modelů. Stěžejní bude i nadále malý a luxusní model Ypsilon. Ten není na trhu žádným nováčkem, ovšem zákazníci si k němu hledají cestu pomalu. Dobrou zprávou je, že výroba tohoto modelu pravidelně stoupá.
 
Druhým důležitým modelem bude nová Delta, která by se na trhu měla objevit v na přelomu roku 2007 a 2008. Nový model nižší střední třídy bude těžit hlavně ze svého slavného jména. Lancia zacílí tento vůz na ty, kteří hledají opravdové sportovní vyžití na luxusnější úrovni. Konkurovat tak bude spíše vozům jako je Audi A3 nebo BMW řady 1.
 
Také další nynější modely by se měly obměnit a lze tak očekávat facelifty, nebo nové generace známých vozů jako je luxusní Thesis nebo Lybra, případně rodinného modelu Musa, resp. Phedra.
 
Jak oznámilo vedení automobilky, Lancia bude i nadále prémiovou italskou značkou, která bude zaměřena na movitější klienty a chce se tak v budoucnu stát jasnou jedničkou tohoto segmentu v Itálii. Zároveň chce v budoucnu konkurovat automobilkám Audi a BMW a to svým charakterem i image. Vše ovšem v tradičním designu, výkonech a skvělém zpracování.
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků