Lancia slaví sto let a prozrazuje svoje plány

Italská automobilka se slavnou historii slaví v letošním roce sté výročí založení. Při té příležitosti zveřejnilo vedení automobilky své krátkodobé plány do roku 2010.
 
Hlavním a v podstatě jediným cílem je do roku 2010 zvýšit roční produkci z nynějších 120 tisíc vozů na cílových 300 tisíc. Během tří let tak téměř ztrojnásobí výrobu a prodeje.
 
K lepším výsledkům má automobilce pomoci nové generace modelů. Stěžejní bude i nadále malý a luxusní model Ypsilon. Ten není na trhu žádným nováčkem, ovšem zákazníci si k němu hledají cestu pomalu. Dobrou zprávou je, že výroba tohoto modelu pravidelně stoupá.
 
Druhým důležitým modelem bude nová Delta, která by se na trhu měla objevit v na přelomu roku 2007 a 2008. Nový model nižší střední třídy bude těžit hlavně ze svého slavného jména. Lancia zacílí tento vůz na ty, kteří hledají opravdové sportovní vyžití na luxusnější úrovni. Konkurovat tak bude spíše vozům jako je Audi A3 nebo BMW řady 1.
 
Také další nynější modely by se měly obměnit a lze tak očekávat facelifty, nebo nové generace známých vozů jako je luxusní Thesis nebo Lybra, případně rodinného modelu Musa, resp. Phedra.
 
Jak oznámilo vedení automobilky, Lancia bude i nadále prémiovou italskou značkou, která bude zaměřena na movitější klienty a chce se tak v budoucnu stát jasnou jedničkou tohoto segmentu v Itálii. Zároveň chce v budoucnu konkurovat automobilkám Audi a BMW a to svým charakterem i image. Vše ovšem v tradičním designu, výkonech a skvělém zpracování.
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků