Lancia slaví sto let a prozrazuje svoje plány

Italská automobilka se slavnou historii slaví v letošním roce sté výročí založení. Při té příležitosti zveřejnilo vedení automobilky své krátkodobé plány do roku 2010.
 
Hlavním a v podstatě jediným cílem je do roku 2010 zvýšit roční produkci z nynějších 120 tisíc vozů na cílových 300 tisíc. Během tří let tak téměř ztrojnásobí výrobu a prodeje.
 
K lepším výsledkům má automobilce pomoci nové generace modelů. Stěžejní bude i nadále malý a luxusní model Ypsilon. Ten není na trhu žádným nováčkem, ovšem zákazníci si k němu hledají cestu pomalu. Dobrou zprávou je, že výroba tohoto modelu pravidelně stoupá.
 
Druhým důležitým modelem bude nová Delta, která by se na trhu měla objevit v na přelomu roku 2007 a 2008. Nový model nižší střední třídy bude těžit hlavně ze svého slavného jména. Lancia zacílí tento vůz na ty, kteří hledají opravdové sportovní vyžití na luxusnější úrovni. Konkurovat tak bude spíše vozům jako je Audi A3 nebo BMW řady 1.
 
Také další nynější modely by se měly obměnit a lze tak očekávat facelifty, nebo nové generace známých vozů jako je luxusní Thesis nebo Lybra, případně rodinného modelu Musa, resp. Phedra.
 
Jak oznámilo vedení automobilky, Lancia bude i nadále prémiovou italskou značkou, která bude zaměřena na movitější klienty a chce se tak v budoucnu stát jasnou jedničkou tohoto segmentu v Itálii. Zároveň chce v budoucnu konkurovat automobilkám Audi a BMW a to svým charakterem i image. Vše ovšem v tradičním designu, výkonech a skvělém zpracování.
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků