Lancia slaví sto let a prozrazuje svoje plány

Italská automobilka se slavnou historii slaví v letošním roce sté výročí založení. Při té příležitosti zveřejnilo vedení automobilky své krátkodobé plány do roku 2010.
 
Hlavním a v podstatě jediným cílem je do roku 2010 zvýšit roční produkci z nynějších 120 tisíc vozů na cílových 300 tisíc. Během tří let tak téměř ztrojnásobí výrobu a prodeje.
 
K lepším výsledkům má automobilce pomoci nové generace modelů. Stěžejní bude i nadále malý a luxusní model Ypsilon. Ten není na trhu žádným nováčkem, ovšem zákazníci si k němu hledají cestu pomalu. Dobrou zprávou je, že výroba tohoto modelu pravidelně stoupá.
 
Druhým důležitým modelem bude nová Delta, která by se na trhu měla objevit v na přelomu roku 2007 a 2008. Nový model nižší střední třídy bude těžit hlavně ze svého slavného jména. Lancia zacílí tento vůz na ty, kteří hledají opravdové sportovní vyžití na luxusnější úrovni. Konkurovat tak bude spíše vozům jako je Audi A3 nebo BMW řady 1.
 
Také další nynější modely by se měly obměnit a lze tak očekávat facelifty, nebo nové generace známých vozů jako je luxusní Thesis nebo Lybra, případně rodinného modelu Musa, resp. Phedra.
 
Jak oznámilo vedení automobilky, Lancia bude i nadále prémiovou italskou značkou, která bude zaměřena na movitější klienty a chce se tak v budoucnu stát jasnou jedničkou tohoto segmentu v Itálii. Zároveň chce v budoucnu konkurovat automobilkám Audi a BMW a to svým charakterem i image. Vše ovšem v tradičním designu, výkonech a skvělém zpracování.
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků