Lancia Phedra v Česku: třetí do počtu

Vloni v červnu ohlášený návrat Lancie na český trh je realitou. K menším vozům Ypsilon a Musa se nyní přidává luxusní MPV Phedra.

Phedra byla představena již v roce 2002 jako nástupce Zety, produktu společného projektu koncernů PSA a Fiat, k nám však přichází ve své faceliftované podobě. Ačkoli nezapře příbuznost s Fiatem Ulysse, vyznačuje se honosnějším vzhledem s robustní pětiúhelníkovou maskou a celkově odvážnějším pojetím designu. Důraz na komfort je vyjádřen i skutečností, že konstruktéři nebyli vedeni snahou namačkat do interiéru maximum cestujících za každou cenu, v základním provedení proto Phedra uveze pět osob, za příplatek pak až šest, nebo sedm. Přední sedadla lze otočit „čelem vzad“ pro tzv. konferenční konfiguraci interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Přístrojový štít je v duchu tradice umístěn uprostřed palubní desky, jejíž přední část je vyrobena z plastu, zatímco její horní a spodní části jsou obloženy jemnou Alcantrou, rovněž typickým materiálem pro Lancie posledních několika dekád. Řadicí páka je na středovém panelu ve snadném dosahu řidičových rukou. Prostor pro zavazadla činí minimálně 324 litry (v sedmimístné konfiguraci), zvětšit jej však lze až na plných 2 948 litrů! Phedra stojí na rozvoru 2 923 mm, na délku měří 4 750 mm, široká je 1 863 mm a vysoká 1 752 mm.

Komfortnímu akcentu odpovídá také vybavení interiéru. Phedru lze u nás objednat v kombinaci jedenácti laků a pěti druhů interiéru. Alcantra je zde standardem, volit však lze i z několika druhů kůže, pro obložení je k dispozici škála materiálů včetně pravého dřeva. Výbavy se jmenují Argento, Oro a Platino a v rámci alespoň některých z nich obdržíte duální klimatizaci, elektrické ovládání oken a zrcátek, parkovací asistent, tempomat, ESP nebo rádio s CD a MP3 přehrávačem. Platino o svém prestižním postavení přesvědčí elektrickým ovládáním a vyhříváním sedadel nebo xenonovými světlomety. Z příplatkových položek lze jmenovat například trojdílné panoramatické střešní okno (+ 35 000 Kč), elektricky posuvné boční dveře (+ 15 000 Kč), kožené čalounění (jen pro Platino, + 45 000 Kč) nebo navigační systém Connect Nav (+ 69 500 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Lancia v případě Phedry sází na vznětové jednotky. Jmenují se sice „fiaťácky“ Multijet, ale vychází z dílen francouzského partnera, tedy z motorů HDI. Základem nabídky je „dvoulitr“ Multijet ve verzích 88 kW/300 Nm a 100 kW/320 Nm (při krátkodobém overboostu 340 Nm), pro náročné je určena jednotka 2,2 Multijet 170 s výkonem 125 kW a točivým momentem až 370 Nm. Ta se běžné praxi vymyká použitím dvojice dmychadel s pevnými lopatkami, díky kterým točivý moment dosahuje svého maxima již při 1 500 ot./min. Všechny motory jsou standardně osazeny šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, pro největší z nich je k dispozici za příplatek 50 000 Kč šestistupňový „automat“.

Phedra vznikla podobně jako Zeta spoluprácí Fiatu s PSA, oproti první generaci však byl učiněn zásadní posun zvláště v pasivní bezpečnosti. Zatímco původní řada 806/Evasion/Ulysse/Zeta v ní patřila k podprůměrné, nová generace obdržela v nárazových testech Euro NCAP plných pět hvězdiček.

Lancia se na našem trhu pokoušela usadit již několikrát, naposledy prostřednictvím znamenitého sedanu a kombi Kappa. Za neúspěchem tohoto pokusu stála jak nepřipravenost dealerské a servisní sítě, tak nepodložená nedůvěra českých zákazníků k italským automobilům. Snad to tentokrát dopadne lépe.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Lancia Phedra
Motor
2,0 Multijet 120
2,0 Multijet 136
2,2 Multijet 170
Zdvihový objem [cm3]
1997
1997
2179
Válce/ventily
4/4
4/4
4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]
88/4000
100/4000
125/4000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot/min]
300/2000
320/2000
370/1500
Max. rychlost [km/h]
180
190
200 (197)
Zrychlení 0-100 km/h [s]
12,9
11,4
10,8 (11,7)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
6,9
7,1
7,2 (8,2)
Cena Argento [Kč]
824 000
864 000
-
Cena Oro [Kč]
859 000
899 000
1 039 000
Cena Platino [Kč]
909 000
949 000
1 139 000

 

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků