Lancia Phedra – koncernový bratr Fiatu Ulysse

V průběhu jara letošního roku obohatí světové trhy Lancia Phedra. Na vývoji vozu se podílela i skupina PSA, se kterou Fiat spolupracuje od roku 1994. Phedra je koncernovým bratrem nedávno představeného Fiatu Ulysse a liší se pouze v určitých částech. Ovšem základní rozměry zůstávají stejné.
Lancia Phedra – koncernový bratr Fiatu Ulysse

Základním rozdílem je to, že jestliže Fiat měl posloužit jako velmi praktické vozidlo na všechny druhy cest a výletů, Lancia v sobě skrývá prvek reprezentativnosti. To znamená, že určité prvky jsou na rozdíl od Fiatu řešeny spíše decentně, než výrazně. Na Fiatu například nenajdeme téměř žádný chrom, což ale neplatí u Lancie, která má například mohutnou přední masku olemovanou chromovaným rámečkem a nalezneme ho i na dalších prvkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér Phedry je na velmi vysoké úrovni. Za revoluční se dá považovat řešení přístrojové desky. Za volantem najdeme pouze malý informativní displej, ale ostatní údaje najdeme uprostřed. Mezi rychloměrem a otáčkoměrem je barevný displej, který má na starosti všechny další potřebné údaje. Na středovém panelu najdeme i řadící páku a všechny ovladače, takže řidič může prakticky všechny prvky ovládat jen jednou rukou, což je určitě užitečné, protože tou druhou bude moci stále držet volant. Interiér je variabilní a nabízí místo pro 5 – 7 cestujících podle toho, jaká konfigurace se zvolí.

Klepněte pro větší obrázek

Standardní je rozmístění sedadel 3-2-3. Na zadní sedačky se nastupuje přes nikoliv otvírací, ale posunovací dveře. Do základní výbavy patří téměř všechny elektronické systémy, které usnadňují práci řidiči, počínaje ABS+EDS a konče brzdovým asistentem. Navigační systém a elektronická klimatizace jsou také součástí sériového vybavení. Kvůli co největšímu pohodlí řidiče na dlouhých cestách je sedačka elektricky nastavitelná ve všech směrech a má paměť na tři polohy. Překvapivě ani zadní sedačky nejsou ošizené a mají tvar velmi podobný sedačkám předním.

Klepněte pro větší obrázek 

Oproti Fiatu Ulysse by měl být podvozek více komfortní, to ovšem určitě nesnižuje jeho celkovou úroveň. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena a přední náprava je doplněna zkrutným stabilizátorem. Díky systému jízdní stability by se ani v nepředvídatelných situacích neměl vůz chovat nejistě, ba naopak.

Pro pohon byly vybrány čtyři jednotky. Dvě vznětové, vybavené systémem Common-rail o objemu 2.0 a 2.2 litru s výkonem 109, resp. 128 koní. Zbývající zážehové mají objem 2.0 a 3.0 (V6 – 24V) litru a výkon 136, resp. 204k. Všechny motory s výjimkou 2.2 litru budou k dostání mimo pětistupňové převodovky i se čtyřstupňovým automatem.

S uvedením na český trh nepočítá.

bazar

Lancia Delta 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 136 488 km
Cena: 176 000 Kč
Lancia Delta 2
Rok výroby: 2011
Stav: 117 708 km
Cena: 199 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 392 km
Cena: 180 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 134 620 km
Cena: 140 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 115 555 km
Cena: 159 000 Kč
Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků