Lancia Phedra – koncernový bratr Fiatu Ulysse

V průběhu jara letošního roku obohatí světové trhy Lancia Phedra. Na vývoji vozu se podílela i skupina PSA, se kterou Fiat spolupracuje od roku 1994. Phedra je koncernovým bratrem nedávno představeného Fiatu Ulysse a liší se pouze v určitých částech. Ovšem základní rozměry zůstávají stejné.
Lancia Phedra – koncernový bratr Fiatu Ulysse

Základním rozdílem je to, že jestliže Fiat měl posloužit jako velmi praktické vozidlo na všechny druhy cest a výletů, Lancia v sobě skrývá prvek reprezentativnosti. To znamená, že určité prvky jsou na rozdíl od Fiatu řešeny spíše decentně, než výrazně. Na Fiatu například nenajdeme téměř žádný chrom, což ale neplatí u Lancie, která má například mohutnou přední masku olemovanou chromovaným rámečkem a nalezneme ho i na dalších prvkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér Phedry je na velmi vysoké úrovni. Za revoluční se dá považovat řešení přístrojové desky. Za volantem najdeme pouze malý informativní displej, ale ostatní údaje najdeme uprostřed. Mezi rychloměrem a otáčkoměrem je barevný displej, který má na starosti všechny další potřebné údaje. Na středovém panelu najdeme i řadící páku a všechny ovladače, takže řidič může prakticky všechny prvky ovládat jen jednou rukou, což je určitě užitečné, protože tou druhou bude moci stále držet volant. Interiér je variabilní a nabízí místo pro 5 – 7 cestujících podle toho, jaká konfigurace se zvolí.

Klepněte pro větší obrázek

Standardní je rozmístění sedadel 3-2-3. Na zadní sedačky se nastupuje přes nikoliv otvírací, ale posunovací dveře. Do základní výbavy patří téměř všechny elektronické systémy, které usnadňují práci řidiči, počínaje ABS+EDS a konče brzdovým asistentem. Navigační systém a elektronická klimatizace jsou také součástí sériového vybavení. Kvůli co největšímu pohodlí řidiče na dlouhých cestách je sedačka elektricky nastavitelná ve všech směrech a má paměť na tři polohy. Překvapivě ani zadní sedačky nejsou ošizené a mají tvar velmi podobný sedačkám předním.

Klepněte pro větší obrázek 

Oproti Fiatu Ulysse by měl být podvozek více komfortní, to ovšem určitě nesnižuje jeho celkovou úroveň. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena a přední náprava je doplněna zkrutným stabilizátorem. Díky systému jízdní stability by se ani v nepředvídatelných situacích neměl vůz chovat nejistě, ba naopak.

Pro pohon byly vybrány čtyři jednotky. Dvě vznětové, vybavené systémem Common-rail o objemu 2.0 a 2.2 litru s výkonem 109, resp. 128 koní. Zbývající zážehové mají objem 2.0 a 3.0 (V6 – 24V) litru a výkon 136, resp. 204k. Všechny motory s výjimkou 2.2 litru budou k dostání mimo pětistupňové převodovky i se čtyřstupňovým automatem.

S uvedením na český trh nepočítá.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků