Lancia oficiálně potvrdila návrat modelu Delta. Bude za pět let a na elektřinu

Lancia si již delší dobu vystačí jen s jedním modelem. Do pěti let ale vrátí do hry ikonické jméno.

Nedávné spojení koncernů FCA a PSA do jednoho podniku Stellantis vytvořilo čtvrtého největšího výrobce aut na světě. Pod nově vzniklou fúzi spadá i tradiční italská automobilky Lancia, která si již delší dobu vystačí s jedním modelem na jediném trhu, a i tak se jí dařilo válcovat evropské prodeje Alfy Romeo.

Lancia 037 se vrací jako restomod. 513 koní na zadní kola posílá manuál

Lancia 037 se vrací jako restomod. 513 koní na zadní kola posílá manuál

Přechod do nového společenství ale znamená více využitelné techniky a více peněz. Lancia tak pomalu uvede další modely. Nyní také potvrzuje, že se v roce 2026 vrátí i jedno velmi slavné jméno - Delta. Nepůjde o žádnou limitku, ani o designové cvičení, ale o normální produkční auto, které si budeme moct všichni koupit.

„Všichni chtějí Deltu zpět a v našich plánech tak nesmí chybět. Vrátí se a bude to skutečná Delta: Vzrušující auto a manifest pokroku a technologie. A samozřejmě, že bude elektrická,“ uvedl nový šéf značky Luca Napolitano v rozhovoru pro italský deník Corriere della Sera

Lancia Ypsilon má po faceliftu. Už se nemračí, ale směje. Má k tomu dobrý důvod

Lancia Ypsilon má po faceliftu. Už se nemračí, ale směje. Má k tomu dobrý důvod

Že bude Lancia Delta elektrická se ale dalo čekat, protože značky pod skupinou Stellantis už na spalovací motory moc už nehledí. Ostatně poslední Lancia se spalovacím motorem bude představena do tří let a půjde o nástupce modelu Ypsilon, který se teď už kroutí deset let na trhu. Od roku 2026 by pak měla být Lancia čistě elektrická.

V galerii najdete restomod Delta Futurista.

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 19 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků