Lancia Nea

Nea, znamená v překladu Nová. Pro prototyp jméno neobvyklé, i když vhodné. Na karoserii spatřujeme rysy z předešlé studie Dialogos. Mezi základní myšlenky, které se snaží Nea prezentovat, patří maximální pohodlí cestujících, schopnost přizpůsobit se potřebám řidiče a spolujezdců.
Lancia Nea
Nea, znamená v překladu Nová. Pro prototyp jméno neobvyklé, i když vhodné. Na karoserii spatřujeme rysy z předešlé studie Dialogos. Mezi základní myšlenky, které se snaží Nea prezentovat, patří maximální pohodlí cestujících, schopnost přizpůsobit se potřebám řidiče a spolujezdců. Navíc se může pochlubit nabídkou všestranné možnosti komunikace, neboť plně využívá komunikačního potenciálu mezi automobilem a řidičem a mezi automobilem a okolím.

Okna se náhle projasní a kabina se rozsvítí. Dveře se otevírají při lehkém doteku prstem na sloupek, sedadlo se natáčí ven, aby jste se mohli pohodlně posadit. Během několika sekund je všechno nastaveno podle vašeho osobního přání. Tím se myslí sedadlo, volant, teplota v interiéru a konfigurace ovládacího panelu. Zbývá pouze nastartovat motor dotekem na „touch-sreen“ a vyrazit na cestu.

Jako řidič můžete za jízdy relaxovat, protože jsou v činnosti všechny tvz. antikolizní systémy, zahrnující radar, TV kamery, senzory pro dodržování bezpečné vzdálenosti od vozidel v předu a dynamické kontrolní mechanismy.

Pokud se vyskytnou problémy, vůz upoutá pozornost řidiče za pomocí vizuálních a zvukových výstražných signálů s udáním směru, ve kterém se nebezpečí nachází. Pokud je to nutné, použije nouzové brždění a manévry pro objetí překážky.

Během jízdy se spolujezdci mohou bavit pomocí laptopu připojeného k palubnímu počítači. Mohou sledovat film na DVD nebo posílat e-mail. S Neou si můžete povídat jako s přáteli. Můžete ji požádat, aby vám pustila CD nebo určila nejlepší trasu cesty. Můžete ji také zavolat, aby připravila místo pro více lidí posunutím předních a zadních sedadel vpřed, nebo zapnula klimatizaci tak, aby v kabině byla požadovaná teplota v okamžiku, kdy nastoupíte. Můžete také nastavit všechny parametry cesty přes webovou stránku na internetu.

Lancia Nea je produkt designérské školy vyznávající spolupráci automobilu s řidičem. Nesnaží se úplně přebírat roli řidiče, snaží se mu však řízení maximálně ulehčit. Lancia odkládá představu vozu, který je uzavřený jako lusk, a představuje myšlenku automobilu, který komunikuje s okolním světem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Lancia Delta 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 136 488 km
Cena: 176 000 Kč
Lancia Delta 2
Rok výroby: 2011
Stav: 117 708 km
Cena: 199 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 392 km
Cena: 180 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 134 620 km
Cena: 140 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 115 555 km
Cena: 159 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků