Lancia Nea

Nea, znamená v překladu Nová. Pro prototyp jméno neobvyklé, i když vhodné. Na karoserii spatřujeme rysy z předešlé studie Dialogos. Mezi základní myšlenky, které se snaží Nea prezentovat, patří maximální pohodlí cestujících, schopnost přizpůsobit se potřebám řidiče a spolujezdců.
Lancia Nea
Nea, znamená v překladu Nová. Pro prototyp jméno neobvyklé, i když vhodné. Na karoserii spatřujeme rysy z předešlé studie Dialogos. Mezi základní myšlenky, které se snaží Nea prezentovat, patří maximální pohodlí cestujících, schopnost přizpůsobit se potřebám řidiče a spolujezdců. Navíc se může pochlubit nabídkou všestranné možnosti komunikace, neboť plně využívá komunikačního potenciálu mezi automobilem a řidičem a mezi automobilem a okolím.

Okna se náhle projasní a kabina se rozsvítí. Dveře se otevírají při lehkém doteku prstem na sloupek, sedadlo se natáčí ven, aby jste se mohli pohodlně posadit. Během několika sekund je všechno nastaveno podle vašeho osobního přání. Tím se myslí sedadlo, volant, teplota v interiéru a konfigurace ovládacího panelu. Zbývá pouze nastartovat motor dotekem na „touch-sreen“ a vyrazit na cestu.

Jako řidič můžete za jízdy relaxovat, protože jsou v činnosti všechny tvz. antikolizní systémy, zahrnující radar, TV kamery, senzory pro dodržování bezpečné vzdálenosti od vozidel v předu a dynamické kontrolní mechanismy.

Pokud se vyskytnou problémy, vůz upoutá pozornost řidiče za pomocí vizuálních a zvukových výstražných signálů s udáním směru, ve kterém se nebezpečí nachází. Pokud je to nutné, použije nouzové brždění a manévry pro objetí překážky.

Během jízdy se spolujezdci mohou bavit pomocí laptopu připojeného k palubnímu počítači. Mohou sledovat film na DVD nebo posílat e-mail. S Neou si můžete povídat jako s přáteli. Můžete ji požádat, aby vám pustila CD nebo určila nejlepší trasu cesty. Můžete ji také zavolat, aby připravila místo pro více lidí posunutím předních a zadních sedadel vpřed, nebo zapnula klimatizaci tak, aby v kabině byla požadovaná teplota v okamžiku, kdy nastoupíte. Můžete také nastavit všechny parametry cesty přes webovou stránku na internetu.

Lancia Nea je produkt designérské školy vyznávající spolupráci automobilu s řidičem. Nesnaží se úplně přebírat roli řidiče, snaží se mu však řízení maximálně ulehčit. Lancia odkládá představu vozu, který je uzavřený jako lusk, a představuje myšlenku automobilu, který komunikuje s okolním světem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků