Lancia Nea

Nea, znamená v překladu Nová. Pro prototyp jméno neobvyklé, i když vhodné. Na karoserii spatřujeme rysy z předešlé studie Dialogos. Mezi základní myšlenky, které se snaží Nea prezentovat, patří maximální pohodlí cestujících, schopnost přizpůsobit se potřebám řidiče a spolujezdců.
Lancia Nea
Nea, znamená v překladu Nová. Pro prototyp jméno neobvyklé, i když vhodné. Na karoserii spatřujeme rysy z předešlé studie Dialogos. Mezi základní myšlenky, které se snaží Nea prezentovat, patří maximální pohodlí cestujících, schopnost přizpůsobit se potřebám řidiče a spolujezdců. Navíc se může pochlubit nabídkou všestranné možnosti komunikace, neboť plně využívá komunikačního potenciálu mezi automobilem a řidičem a mezi automobilem a okolím.

Okna se náhle projasní a kabina se rozsvítí. Dveře se otevírají při lehkém doteku prstem na sloupek, sedadlo se natáčí ven, aby jste se mohli pohodlně posadit. Během několika sekund je všechno nastaveno podle vašeho osobního přání. Tím se myslí sedadlo, volant, teplota v interiéru a konfigurace ovládacího panelu. Zbývá pouze nastartovat motor dotekem na „touch-sreen“ a vyrazit na cestu.

Jako řidič můžete za jízdy relaxovat, protože jsou v činnosti všechny tvz. antikolizní systémy, zahrnující radar, TV kamery, senzory pro dodržování bezpečné vzdálenosti od vozidel v předu a dynamické kontrolní mechanismy.

Pokud se vyskytnou problémy, vůz upoutá pozornost řidiče za pomocí vizuálních a zvukových výstražných signálů s udáním směru, ve kterém se nebezpečí nachází. Pokud je to nutné, použije nouzové brždění a manévry pro objetí překážky.

Během jízdy se spolujezdci mohou bavit pomocí laptopu připojeného k palubnímu počítači. Mohou sledovat film na DVD nebo posílat e-mail. S Neou si můžete povídat jako s přáteli. Můžete ji požádat, aby vám pustila CD nebo určila nejlepší trasu cesty. Můžete ji také zavolat, aby připravila místo pro více lidí posunutím předních a zadních sedadel vpřed, nebo zapnula klimatizaci tak, aby v kabině byla požadovaná teplota v okamžiku, kdy nastoupíte. Můžete také nastavit všechny parametry cesty přes webovou stránku na internetu.

Lancia Nea je produkt designérské školy vyznávající spolupráci automobilu s řidičem. Nesnaží se úplně přebírat roli řidiče, snaží se mu však řízení maximálně ulehčit. Lancia odkládá představu vozu, který je uzavřený jako lusk, a představuje myšlenku automobilu, který komunikuje s okolním světem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků