Lancia Nea

Nea, znamená v překladu Nová. Pro prototyp jméno neobvyklé, i když vhodné. Na karoserii spatřujeme rysy z předešlé studie Dialogos. Mezi základní myšlenky, které se snaží Nea prezentovat, patří maximální pohodlí cestujících, schopnost přizpůsobit se potřebám řidiče a spolujezdců.
Lancia Nea
Nea, znamená v překladu Nová. Pro prototyp jméno neobvyklé, i když vhodné. Na karoserii spatřujeme rysy z předešlé studie Dialogos. Mezi základní myšlenky, které se snaží Nea prezentovat, patří maximální pohodlí cestujících, schopnost přizpůsobit se potřebám řidiče a spolujezdců. Navíc se může pochlubit nabídkou všestranné možnosti komunikace, neboť plně využívá komunikačního potenciálu mezi automobilem a řidičem a mezi automobilem a okolím.

Okna se náhle projasní a kabina se rozsvítí. Dveře se otevírají při lehkém doteku prstem na sloupek, sedadlo se natáčí ven, aby jste se mohli pohodlně posadit. Během několika sekund je všechno nastaveno podle vašeho osobního přání. Tím se myslí sedadlo, volant, teplota v interiéru a konfigurace ovládacího panelu. Zbývá pouze nastartovat motor dotekem na „touch-sreen“ a vyrazit na cestu.

Jako řidič můžete za jízdy relaxovat, protože jsou v činnosti všechny tvz. antikolizní systémy, zahrnující radar, TV kamery, senzory pro dodržování bezpečné vzdálenosti od vozidel v předu a dynamické kontrolní mechanismy.

Pokud se vyskytnou problémy, vůz upoutá pozornost řidiče za pomocí vizuálních a zvukových výstražných signálů s udáním směru, ve kterém se nebezpečí nachází. Pokud je to nutné, použije nouzové brždění a manévry pro objetí překážky.

Během jízdy se spolujezdci mohou bavit pomocí laptopu připojeného k palubnímu počítači. Mohou sledovat film na DVD nebo posílat e-mail. S Neou si můžete povídat jako s přáteli. Můžete ji požádat, aby vám pustila CD nebo určila nejlepší trasu cesty. Můžete ji také zavolat, aby připravila místo pro více lidí posunutím předních a zadních sedadel vpřed, nebo zapnula klimatizaci tak, aby v kabině byla požadovaná teplota v okamžiku, kdy nastoupíte. Můžete také nastavit všechny parametry cesty přes webovou stránku na internetu.

Lancia Nea je produkt designérské školy vyznávající spolupráci automobilu s řidičem. Nesnaží se úplně přebírat roli řidiče, snaží se mu však řízení maximálně ulehčit. Lancia odkládá představu vozu, který je uzavřený jako lusk, a představuje myšlenku automobilu, který komunikuje s okolním světem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků