Lancia nasazuje naftu od Citroënu a Peugeotu

Automobilka Lancia přijde na frankfurtský autosalon jen s málo novinkami, ale ty, které přiveze, budou stát opravdu za to. Poté, co byl představen facelift modelu Musa, přichází zajímavá zpráva.

Lancia totiž ve Frankfurtu představí model Phedra s novým naftovým čtyřválcem 2,2 Multijet o výkonu 125 kW (170 k). Motor pak díky dvojitému přeplňování nabídne velmi komfortní průběh točivého momentu, což se k tomuto vozu hodí. Stovku Phedra s tímto motorem zvládne za 10,8 s a dosáhne maximální rychlosti 200 km/h.

Zajímavostí je pak fakt, že agregát má svůj původ u koncernu PSA Peugeot Citroen a jedná se tedy o známý čtyřválec 2,2 HDI, který jako první na světě přišel s dvojitým přeplňováním.

Jak se tedy ukazuje, už ani se svými nafťáky nezvládne vše a z dieselů PSA se pomalu stávají prodejní trháky. V současnosti lze najít motory HDI u mnoha značek jako je Ford, Mazda, Volvo, BMW a další.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků