Lancia Delta Concept: jako by chtěla vyjet z obrázků…

Ital Angelo Granata si dal tu práci a do grafické podoby dovedl své představy o nástupci slavné Delty HF Integrale.
Seznam kapitol
  1. Lancia Delta Concept
  2. Fotogalerie

Pod naším článkem, v němž jsme vám nedávno připomněli život modelu Lancia Delta představeného v roce 1979, se strhla bouřlivá diskuse o tom, zda je Lancia značkou sportovních aut, či nikoli. Pravdou je, že zejména pozdější provedení Lancia Delta HF Integrale patří k nejvíce ceněným vozům své doby a kategorie a že řada z příznivců automobilů by ráda jeho adekvátního nástupce uvítala.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lancia Delta Concept z pera stylisty Angela Granaty

U Lancie zatím na svoji minulost evidentně nemyslí, a tak přišel stylista Angelo Granata, jenž odkaz Delty HF Integrale převedl do moderní podoby. A zvláště na některých jeho obrázcích vypadá Lancia Delta Concept tak dobře a uvěřitelně, jako by se jí chtělo okamžitě vyrazit na silnici. Jeho kreace vzdává původní Deltě HF Integrale hold nejen „čtyřokou“ maskou, ale také do stran vytaženými blatníky, ostře řezanými rysy nebo širokými sloupky C.

Lancia Delta (1979): italská legenda a švédské zásnuby

Lancia Delta (1979): italská legenda a švédské zásnuby

Delta Concept má být studií lehkého a kompaktního vozu, jenž stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 630 mm a je 4 270 mm dlouhý, 1 850 mm široký a jen 1 380 mm vysoký. Angelo pod kapotu své vize vestavěl moderní zážehový čtyřválec 1750 TBi (aktuálně známý i z Alfy Romeo 4C) s výkonem 235 koní (173 kW) při 5 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvláště na některých obrázcích vypadá Delta Concept opravdu dobře...

Točivý moment má být skrze neupřesněnou soustavu přenášen na všechna kola a vůz s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosáhne rychlosti 242 km/h. Sériové výroby tohoto zdařilého konceptu se nedočkáme, ale proč si takhle při večer trochu nezasnít…

Zdroj: angelogranata.com

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lancia Delta Concept
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků