Lancia Delta 2011: maska na způsob Chrysleru

Pod dvou letech výroby Lancia Delta přichází s vylepšenou nabídkou motorů, výbav a vzhledu. Do něj se promítá Chrysler.

Automobilka Lancia v rámci své nové modelové ofenzívy představuje na autosalonu v Ženevě také faceliftované provedení svého modelu Delta. Nejvýznamnější změnou je zavedení zcela nové masky chladiče, jejíž vodorovné lamely připomínají fúzi se značkou Chrysler a zároveň mají usnadnit „rebrandování“ Delty pro potřeby Chrysleru na amerických trzích. Výbavové stupně se nyní jmenují Steel, Silver, Gold a Platinum, výrobce nabízí výběr z plných sedmi pohonných jednotek opatřených výhradně přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadala Lancia Delta dosud...

TurboJet s objemem 1,4 l bude dodáván s výkonem 120 koní (88 kW) a možností tovární zástavby soustavy LPG, navazují MultiAir se shodným objemem, ale výkonem posíleným na 140 koní (103 kW), a zatím špičková „osmnáctistovka“ naladěná na 200 koní (147 kW). Nabídku doplňují vznětové čtyřválce MultiJet. Základní jednotka 1,6 l bude k mání ve výkonových verzích 105 koní/77 kW (točivý moment až 300 Nm!) a 120 koní (88 kW), dále zde máme motory 2,0 JTDM s výkonem 165 koní (121 kW) a 1,9 JTDM s dvojitým přeplňováním a naladěním až na 190 koní (140 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... a takto ji konstruktéři přepracovali pro modelový rok 2011

Lancia Delta osazená nejslabším dieselem z nabídky a šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou je schopna zrychlit z klidu na 100 km/h za přijatelných 10,7 s a dosáhnout rychlosti 186 km/h. Spotřeba zatím zveřejněna nebyla, emise CO2 by měly zůstat pod hranicí 120 g/km. Vylepšená Delta se začne v Evropě prodávat pod značkou Lancia již během tohoto března, zatímco zákazníci z Velké Británie a Irska se mohou těšit na Chrysler (stejně jako v případě menší řady Lancia/Chrysler Ypsilon).
 

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků