Lancia Delta 2011: maska na způsob Chrysleru

Pod dvou letech výroby Lancia Delta přichází s vylepšenou nabídkou motorů, výbav a vzhledu. Do něj se promítá Chrysler.

Automobilka Lancia v rámci své nové modelové ofenzívy představuje na autosalonu v Ženevě také faceliftované provedení svého modelu Delta. Nejvýznamnější změnou je zavedení zcela nové masky chladiče, jejíž vodorovné lamely připomínají fúzi se značkou Chrysler a zároveň mají usnadnit „rebrandování“ Delty pro potřeby Chrysleru na amerických trzích. Výbavové stupně se nyní jmenují Steel, Silver, Gold a Platinum, výrobce nabízí výběr z plných sedmi pohonných jednotek opatřených výhradně přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadala Lancia Delta dosud...

TurboJet s objemem 1,4 l bude dodáván s výkonem 120 koní (88 kW) a možností tovární zástavby soustavy LPG, navazují MultiAir se shodným objemem, ale výkonem posíleným na 140 koní (103 kW), a zatím špičková „osmnáctistovka“ naladěná na 200 koní (147 kW). Nabídku doplňují vznětové čtyřválce MultiJet. Základní jednotka 1,6 l bude k mání ve výkonových verzích 105 koní/77 kW (točivý moment až 300 Nm!) a 120 koní (88 kW), dále zde máme motory 2,0 JTDM s výkonem 165 koní (121 kW) a 1,9 JTDM s dvojitým přeplňováním a naladěním až na 190 koní (140 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... a takto ji konstruktéři přepracovali pro modelový rok 2011

Lancia Delta osazená nejslabším dieselem z nabídky a šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou je schopna zrychlit z klidu na 100 km/h za přijatelných 10,7 s a dosáhnout rychlosti 186 km/h. Spotřeba zatím zveřejněna nebyla, emise CO2 by měly zůstat pod hranicí 120 g/km. Vylepšená Delta se začne v Evropě prodávat pod značkou Lancia již během tohoto března, zatímco zákazníci z Velké Británie a Irska se mohou těšit na Chrysler (stejně jako v případě menší řady Lancia/Chrysler Ypsilon).
 

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků