Lancia Delta (1979): italská legenda a švédské zásnuby

19 komentářů

miro
14. října • 1:09

Prvá Delta má stále svoje čaro,jednoducho talianom vyšlo auto ktoré nemalo páru,u mňa ostane kráľovnou rally.Smola že ľudia sa menia a tým aj politika v automobilkách.Snaha urobiť z Lancie luxusné auto a upustiť od športových úspechov asi nebol veľmi dobrý nápad.Aj keď musím priznať,že mám Lanciu Lybru 2.4jtd 150 koňovú a som spokojný aj s jej komfortom,jazdnými vlastnosťami.Ale Delta HF Integrale je mojím snom .Vďaka tomu ,že je mnohými Lancia zatracovaná a nedocenená nešplhajú sa ceny jazdeniek do nereálnych cien aké bežia u ospevovaných autách z nemeckého koncernu,a ani sa nekradnú.:-))

Petr Ježek
18. listopadu • 11:14

HF Integrale jednoduše nezaplatíš, spotřeba a náklady na údržbu sprinterské konstrukce jsou enormní a nesmyslné pro byť i jen občasné ježdění... Lepší je snít a jezdit s Lybrou...

faubléé
2. prosince • 1:50

Blbost! Tohle napíše ten, kdo to nechápe.. Já s ním souhlasím, taky mám Lybru, taky 2,4jtd a tu "integrálu" chci taky.. A nějaký náklady a podobný žvásty, to nechám k plkání těm ostatním, co vlastně ani neví o čem plkají..

Martas
13. října • 22:29

Sice poněkud hrannatý, ale líbí se mi dodnes. Delta 2 se mi líbí taky, ale trojka vůbec. Nevim proč, ale moderní auta se mi až na výjimky nelíbí. Podobně jako hudba. Jsem asi staromilec a konzerva...

Petr
13. října • 23:24

jj, je to stejné jako když se mým prarodičům líbila dechovka a nedokázali pochopit hudbu od Police, Kaylie Mynoque, A-HA aj. v 80'

Petr Ježek
18. listopadu • 11:11

Není v tom něco jiného? Všiml jste si, kolik samoúčelných designerských kudrlinek se používá dnes oproti nedávné minulosti? Ono vytvořit karosérii, která je hmotově vyvážená, aerodynamicky účinná a výrobně efektivní je to, co odlišuje skutečné designery a stylisty od těch, co za tyto pozice jen berou peníze. Nejde o hranatost (např. této Delty) či o kulatost (např. druhé 626), ale o celkově účinný a současně velmi líbivý design. A to není o dechovce versus popíku :)

Atnarfus
13. října • 15:15

Provedení pro švédy mohlo být zajímavé. Italská klasika, to byla katastrofa. Měl jsem Prismu 1.8D. Strašný křáp. Elektrika fungovala naprosto náhodně. Kvalita plastů jak na hračkách z číny. Sedm let staré auto a měnil jsem vnější kliky, páčky pod volantem a hromadu dalších detailů. Když to asi po deseti letech prorezlo skrz, šlo to z baráku. Nejhorší auto se kterým jsem kdy jezdil.

Petr
13. října • 21:23

nechci vaše slova nijak zpochybňovat, ale jste si jist, že auto mělo najeto to co bylo deklarováno, i v SRN není co bývalo, když nakupujete napřímo, natož, když vám auto přiveze nějaká "kamarád" nebo koupíde v našem bazaru, kamarád si přivezl Lancii s 65 tisíci najeto, stáří dva roky, zkontroloval podle VIN, poslední kontrola v oficiálních servisu v 60 tis., vše vypadalo dobře, za dva roky vážná porucha motoru a v servisu tipovali, že měla najeto tak min o 200 tis. více

Antiautomat
13. října • 15:00

Dizajn tohoto auta nemozno oznacit inak ako genialny. Cista funkcna nadhera. Proti tym dnesnym otrasnym vytvorom je toto hotovy balzam.

Petr
13. října • 12:46

PROČ AUTOMOBILKY KONČÍ SE SVÝMI LEGENDÁRNÍMI MODELY, je pro mne nepochopitelné, proč Lancia nebo Ford vyklidili pole ostrých aut pro Mitsubishi nebo Subaru (Ford méně, ten stále nějaký model dělal, ale odkláněl se od syrovosti ke konfortu), podobně dnes vyklízí pole velkých konfortních aut Volvo a dělá malé a sporotově střižené, tvrdé kočkopsy, ochotně jej nahrazuje např. Škoda

Zelí
13. října • 11:25

Giugiarův standardní designový styl. Je to ve stejné lajně jako jeho první golf z roku 1973, passat... Nic nového na tom není. Co je úžasné je to, jak jenom malými korekcemi v proporcích dostane auto zcela rozeznatelný a odlišitelný vzhled. Další pozoruhodnou záležitostí je to, jak stále jedním designem dokázal giu vyvařit balík peněz od různých automobilek. Klobouk dolů.

Jozef Kostelansky
13. října • 12:17

Napadlo ma presne to isté. Dnes by sme povedali, Giugiarovi stačilo vo Photoshope (keby vtedy existoval) trochu roztiahnuť jednotkového Golfa a Delta bola na svete.
Ale to auto vyzerá veľmi dobre aj teraz.

Petr
13. října • 12:33

ty uvodní fotky, kde jsou návrhy Delty, ještě hodně přimomínají tehdejší Masarati od ItalDesignu

Tomas
13. října • 9:44

V dnešní době je nemyslitelné aby někdo navrhl auto které by se vyrábělo tak dlouho /15 roků/ a i dneska vypadá /podle mě / dost dobře . Byla to doba designerů , kteří malovaly auta ručně . Dneska mě to někdy připadá ,že je to všechno na jedno brdo ...:-|

Tom
13. října • 19:43

volvo XC90..... teda skoro :-D

Petr
13. října • 12:37

v té době mělo mnoho lidí podobné názory jako vy, připadali jim hranaté Golfy, Delty, Escorty, Pandy aj. všechny stejné, je to tak už od dob kdy se do konstrukce auto promítala bezpečnost a aerodynamika, čím jsme starší ztrácíme přehled a cit pro nový design a stávají se nám autak více a více zaměnitelná, ale, zeptejte se 14 letého kluka, zda se mu auta zdají stejná a bude se na vás koukat jako na ...

Toper
13. října • 10:17

Taky se podívej, kolik modelů tehdy nabízely automobilky, a kolik jich mají nyní. Násobně se to rozrostlo.

JayDeeSq
13. října • 13:50

lancia má dneska násobně víc modelů? :-D

Fantomas
13. října • 10:31

A bohužel i počet továren a montoven se násobně rozrostl :-/

Doporučujeme

Články odjinud