Lancer Sportback: chybějící článek přichází

Pařížský autosalon začne až za několik měsíců, ale Mitsubishi se na něj připravuje již nyní. Představí na něm totiž novou verzi Lanceru.

Mitsubishi v Paříži odhalí dvě evropské a tři světové premiéry, čímž dá návštěvníkům své expozice možnost, aby posoudili střednědobou strategii osobních vozů značky Mitsubishi v Evropě. Tedy snahu připomínat sportovní dědictví společně s tzv. „zeleným” designem, a to pod názvem „jeden segment/jedno (zelené) řešení”.

Mezi první dva klíčové modely představené v Paříži bude patřit Lancer s karosérií Sportback a Lancer Ralliart. V prvém případě půjde o premiéru světovou, v druhém o evropskou. Tito dva noví členové rodiny Lancer jsou pojítkem mezi běžným sedanem a Lancerem Evolution.

Lancer Sportback

Půjde o nejevropštější Lancer všech dob. Sportback má činit až 70 % objemu prodejů Lanceru v Evropě a podobně 70 % jeho produkce zamíří na starý kontinent. Půjde svérázný, sportovně laděný hatchback, koncipovaný přesně v souladu s pozicí značky Mitsubishi.

Vůz o délce 458,5 cm (vs. 457 cm provedení Lancer Sportsedan) kombinuje styl s dostatečnou flexibilitou (upravitelná výška dna podlahy zavazadlového prostoru, automatické sklápění zadních sedadel ad.) spíše než aby zdůrazňoval snahu o co největší vnitřní objem zavazadelníku. Ten bude disponovat 288 - 344 dle polohy podlahy zavazadlového prostoru v základní konfiguraci a až 1 394 l při sklopení zadních sedadel).

Lancer Sportback bude uveden do Evropy na podzim 2008 a bude sdílet pohonné jednotky spolu se čtyřdvéřovým Lancerem Sportsedan. Tato nabídka obsahuje portfolio tří motorů (1,5/109 k, 1,8/143 k, 2,0 Diesel/140 k) a čtyři převodovky (5 MT, 6 MT, 4 AT, 6stupňová automatizovaná CVT). Lancer Nabídka motorů by měla být záhy po uvedení na trh doplněna o diesel splňující normu Euro V.

Lancer Ralliart

Jedná se o jakýsi most mezi modely Lancer a Lancer Evolution, který doplňuje kompletní „rodinu” modelů Lancer, a to poprvé od konce 80. let. Jde o model, který přináší sportovní geny značky Mitsubishi a její dědictví mnohem širšímu publiku; je ukázkou toho, jak spojit vlastnosti a hodnoty modelu Lancer Evolution s Lancerem Sportsedan a Sportback

Karoserie Lanceru Ralliart je vyrobena z vysokopevnostních materiálů při použití některých dílů z Lancer Evolution, včetně hliníkové kapoty motoru s otvory pro lepší odvádění tepla z motorového prostoru, která snižuje hmotnost o 7,9 kg. Pohonnou jednotkou je upravená verze nového motoru 4B11 2,0 l Turbo MIVEC: 240 k/6 000 ot/min a 353 Nm/3 000 ot/min (vs. 295 k/6 500 ot/min a 366 Nm/3 500 ot/min pro Evolution). Převodovka je podobná jako dvojspojková převodovka TC-SST u Lanceru Evolution, avšak bez sportovního módu. Také Relliart nabízí trvalý pohon 4x4 AWC, ale méně sofistikovaný než je systém u Lanceru Evolution (bez Active Yaw Control či Sport ABS). Brzdový systém s předními odvětranými dvoupístkovými brzdami a větším hlavním brzdovým válcem s rychlejší odezvou pochází ale opět z Lanceru Evolution. Lancer Ralliart bude na evropské trhy uveden během příštího roku s čtyř a pětidvéřovou karosérií. Při pohledu na hatchback nás nemůže nenapadnout srovnání se Subaru Impreza a musíme konstatovat, že odvěký duel lancer vs. Impreza pokračuje i při změněných podmínkách...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků