Lancer Evo X vs. Impreza STi: první srovnání zná vítěze

56 komentářů

Max
11. března • 9:24

Prepacte ale nenechte sa vysmiet SUBARU ?!?!? akoze jedno je vykon, ale vo svte takychto auto je aj image podstatny a nova impreza mi skor pripomina nepodarenu Mazdu 3 :-D . Kdezto Evo - kurnik to je auticko... radost pozriet na ten cumacik... akoby hovoril... Dele imprezo di se bodnout :-D :-D :-D

honza 21
16. března • 12:36

libí se mi víc EVO než STI a vždycky bych ho chtěl radši ale musím uznat že STI bylo a asi i bude a maličký a myslím tím doopravdy maličký kousek lepší a asi nikdo z nás kdo tady píše by to ani nepoznal kdyby s těmito auty jel ale impreza je teď o dost menší a to jí hraje dost do karet a vzhled bych asi moc neporovnával protože přece kdo by si kupoval EVO nebo STI kvůli vzhledu ??? A ještě jednou k těm jízdním vlastnostem a výkonu tak i když si myslím že impreza je o kousíček lepší jak podle porovnaných časů na okruhu tak i ve zrychlení z 0 na 100km/hod. tak je docela divné že většina týmů jak u nás tak i v zahraničních rally používá radši EVO než STI že by závodní EVO bylo lepší ?

lero
3. června • 15:44

nechcem ti moc odporovať, nie som si 100% istý, ale zdá sa mi, že od 2004 vyhralo všetky šampionáty produkčných áut Subaru...

Falta
24. února • 16:43

Možná ve WRC.. Evo je mnohem jednodužší, lépe ovladatelné a méňe náročné na provoz. Je to hlavně kvůli boxeru v subárku. To je jeden z důvodů poč většina produkčních týmů používa Eva. Já sem už léta zapřísáhlej Evař a vim že vládne až to budete rídit, nebo se aspoň svezete pochopíte. Jinak ty desetinky nehrajou moc velkou roli, a i kdyby Evo a STi sou určený k rally, na okruh si kupte něco jinýho.

Falta
24. února • 16:43

Možná ve WRC.. Evo je mnohem jednodužší, lépe ovladatelné a méňe náročné na provoz. Je to hlavně kvůli boxeru v subárku. To je jeden z důvodů poč většina produkčních týmů používa Eva. Já sem už léta zapřísáhlej Evař a vim že vládne až to budete rídit, nebo se aspoň svezete pochopíte. Jinak ty desetinky nehrajou moc velkou roli, a i kdyby Evo a STi sou určený k rally, na okruh si kupte něco jinýho.

555
26. ledna • 20:03

Vazeni pani, dohadujete sa zbytocne. Nie je tam uvedene ake STi, tieto mozu byt bud len STi, alebo STi RA Spec C. Tieto verzie su urcene pre JPN trh, okrem toho, ze jazdia na 100oktanovy benzin, maju cely rad vylepseni, pri ktorych hlavne Subaru pre EU vyzera ako mladsi brat.
Historia je trosku dlhsia, v kocke ide o vozy pre skupinu N, tym je dana limitacia motor do 2,0 a nie 2,5, ovela ostrejsie nastaveny DCCD a vykonovy priebeh motora a pod.
Kto sa chce dohadovat, velmi rad, ale fakticky, mam za sebou cerstvu prerabku jednej JPN STi na lavostranne riadenie s vyrobnym cislom 536/2000 , z coho je zrejma dalsia vec, Teraz k testu.
Ano je kratky, ano nejazdil robot a ano su tam rozne gumy. Obuvaju to, co fabrika dodava na novych, alebo co maju aktualne na starom. Celkom nenaivne sa domnievam, ze nesli 1 koli naostro na kameru, ale je to najpodarenejsi zavod z viacerych. V kazdom pripade, EVO X je dlhe a tazke, STi len tazke :) za 10 rokov nabrali 200kg a toto nie je jediny test, kde STi vyhralo. Ten rozdiel do 1% je na takom okruhu celkom podstatny. Vezmite si, ze pri rally dostane na kazdy kilometer 0,5-0,7s, kolko to bude po 300km RZtiek?
Uvidime, ked sa mi dostane do ruk nieco s turbom pre EU trh a ked kamarat donesie z JPN prvy Lanos STi :)))) ten pomer vahy/vykon uz zacina byt zaujimavy, sice to nie je 4,1kg ako mala STi 6 ale uz je to lepsie.

R3d
7. prosince • 13:22

Co třeba dyby si v tom testu počkali na Lancer ve verzi sportback a pak hodnotili časy mezi minulými léty, kdy byly taky obě auta sedan... No nevim, ještě to tam zdůrazňujou, že to je jedna z hlavních příčin...komisch

Radek Ondrášík
7. prosince • 13:34

Ze by vzali misto sedanu kombi? :)

anawarr
7. prosince • 12:47

je zajímavé, jak jsou češi nejchytřejší národ na světě....
japonci jsou asi paka, kteří nic nevědí o autech a tak neberou ohled na jezdce, palivo. klimatické podmínky atd...
proberte se když otisknou výsledky měřené od roku 1992 tak asi budou objektivní a né počítané z jednoho závodu franty a pepy...PS: a rychlost nemá nic společného s vzhledem. nové subaru je podle mého subjektivního názoru hnus:-D

tuky
7. prosince • 6:11

co sa tu clovek nedocita...pani, klud, koniec koncov, ani Evo ani STI co brazdili okruh v EU nekupite...Ja som fanda STI, ale EVO respektujem, tych 5% sympatii v prospech subaru oproti mitsubish alebo v prospech lama oproti ferrari nic neznamena.Je len dobre, ze aj korejci a mazda zacinaju strkat prsty do civil wrc kategorie.

124
7. prosince • 11:40

Zdravím, viděl jsem test evo X (STT společně 5MT) vs evo IX vs sti předposlední model, všechno JP specifikace a nejlepší dosažený čas v 5 po sobě jdoucích kolech ve stejný čas a na stejným okruhu, byl evo IX 1´06"264, sti 1´06"581, evo X 5MT 1´06"919, evo X STT 1´07"360. Je pro doplnění s tím, že výše uvedená auta pouívají speciálních pneu.(RE070, Advan A046,A048,A13 atd. nová sti používá běžné RE050A) aby byli informace úplné a mohli jste si udělat obrázek jaký rozdíl bude mezi těmito automobili a novou sti.

bigbaboon
6. prosince • 19:44

Vsetko je krajsie ako nova fabia. A tu si kupi milion ludi

Cynik
6. prosince • 11:22

Řekl bych, že rozdíl 0.5 sekundy na okruhu, který trvá přes jednu celou minutu, ukazuje spíš na to, že obě auto jsou naprosto vyrovnaná. Toto už není o autech, ale o jezdcích a objektivních podmínkách trati.

ACE
6. prosince • 18:53

Vono to zní hned jinak, když se řekne o 0.5 sekundy nebo třeba o 45 metrů, to už je pořádnej rozdíl. (Beru to při rychlosti kolem 160km/h, což na okruhu je podle mě docela reálná rychlost)

bartl
6. prosince • 20:00

Me to vychazi 22.5m :) ale je to hodne za 0.5 sekundu to se musi uznat..

ACE
6. prosince • 21:46

Moje chyba, samozřejmě, 45m je za sekundu.

rolfo
6. prosince • 15:26

impreza je spatna. impreza STI je krasna. mne sa paci viac ako nove evo. lancer sa mi pritom viacej paci ako impreza. ale STI je ozaj podarena. viem ze sa tym co maju mitsu nepaci, ze impreza vyhrala. ale nevyhrala o malo. to je iste.

blackdwo
6. prosince • 11:00

Ikdyž jsem skalním zastáncem Subaru/vlastním už třetí auto této značky/,nová Impreza je prostě odporná,jak na obrázku tak ve skutečnosti.Nechápu kam disajnéři daly oči.Z nádherného sportovního auta s duší udělaly naprostou tuctovku,alespoň tedy co se vzhledu týká.Pokud bych se teď rozhodoval mezi Sti a Evem,jednoznačně vítězí Evo a nic na tom nezmění skutečnost,že je na testovacím okruhu o desetiny sekundy pomalejší než Sti.

MShaky
6. prosince • 17:01

Nová Imprezza se mi osobně hodně líbí, ale nechci se tady "hádat" jestli je pěkná nebo ne. Subaru aspoň vyskoušelo něco nového a že se to (jak i na tomhle webu sleduju) 50% lidí libí a 50% lidí nelibí je názor skoro na každé auto. Ale Subaru aspoň neopakuje v kazde evoluci to sami! Porovnejte si EVO VIII a EVO IX nebo EVO IX a EVO X prakticky ej to pořád to samé auto. Chválím Subaru že zkusilo něco nového.

blackdwod
6. prosince • 18:10

U mišáků vylepšujou techniku,protože ví,že design je dokonalej.Bohužel u súba se rozhodli experimentovat a můj osobní názor je, že se hodně rychle vrátí k původím tvarům tipu hečbek.

lero
3. června • 15:28

osobne som zástancom EVA, ale asi na tom hatchbacku niečo bude, keď aj Mitsubishi rozmýšľa nad hatchbackom EVO.... takže či je Sti škaredá, to je vec vkusu každého z nás, ale asi to bude dobré riešenie pre jazdné vlastnosti...

Lopezo
6. prosince • 15:31

Tak novou imprezu nahodou mam a teda je to bomba stroj a designove sice mozna neni tak agresivni, coz je na skodu, protoze ji nikdo ve zpetnem zrdcatku nepozna a nerespektuje ji, ale zase ma lepsi jizdni vlastnosti nez sedan, ma lehci zadek a je stabilnejsi, ale fakt je ze stara byla proste klasikou, nicmene pokud nekdo moc trva na sedanu tak v júesej ji vyradi misto hatchbacku

Filip
6. prosince • 15:01

Viděl jsem už na vlastní oči černé provedení STi IMHO to není vůbec zlé. Určitě si taky pamatuješ, že když vyšla předchozí geenerace Imprezy, taky jí nadával leckdo do "modré bestie s infantilní zlatou na kolech" a dnes je braná spíš jako standard :-)

Subaru je Subaru - máme ve firmě Forestera 2,5 High - taky to není žádný extra fešák (zvlášť teda interier mi osobně přijde hroznej :-)) - ale černá metalíza a žlutá kůže to trochu vylepšuje - a navíc Subaru vždy bylo, je a myslím bude hlavně o jízdních vlastnostech - a tam je to už o docela něčem jiném. A ro nemluvím o tom, že kromě jedné rozbité vzpěry u dveři kufru s autem nebyl ani po ujetí 55.000 sebemenší problém nebo závada.

tusedim
6. prosince • 9:00

blbiny blbinyjazdny cas chlapci.... subjektivne.... keby to riadil robot, v idealnom standardizovanom svete.... moze takyto porovnavaci test fungovat.... aletam sa jedna o 50 stotin sekundy, cipana, si zmurkol sofer....tak to impreza natrela ne? no super clanocekinac ja mam rad obidve testovane znacky... ale chodim na mitsim.....kazdy kto sa pozrie na nove evo a sti mu musi byt jasne ze impreza odtucnela oproti evu, musi byt obratnejsia .ale kazdy kto sa pozrie na nove evo a sti mu musi byt jasne ze kupit tak skarede auto ako nova impreza je blbost.choose EVO

stewik
6. prosince • 15:51

moc souhlasim, kdyz jsou srovnatelny, vybral bych si hezci... a ze je teda predek imprezy osklivej a evo je pekny...jasny preference :)

Jarda W
6. prosince • 9:25

Máš naprostou pravdu ;-) Takovýto rozdíl je strašně malý na to, aby se dalo napsat "natřela". To mohl jeden z jezdců o 10 cm jinak projíždět zatáčky a výsledek je na světě :-) Řekl bych, že tohle byl článek na nic.

Radek Ondrášík
6. prosince • 9:33

Shodou okolnosti jsem videl nekdy ted kousek z Rychle a Zběsile a tam to řekl jasně "je jedno, zda to bylo o palec, nebo o míli" a o tom to je. U formulí jsou při tréningu rozdíli často v tisícinách sekundy a prostě smůla.

Hagrid
6. prosince • 11:02

Ano, a právě u formulí je to o řidiči a ne o autě. Navíc u formulí záleží také na pneumatikách, hmotnosti řidiče a objemu paliva v nádrži, což opět s autem vůbec nesouvisí.Takže pokud je rozdíl časů 0,77%, navíc ještě z minimálního počtu měření, tak je naprostá hovadina psát, že to bylo tím autem, když všichni víme, že u takovýchto rozdílů na autu nezáleží. Jinak, jestli chcete, dovezte mi obě auta, a udělám Vám dalších deset testů, kdy bude Mitsubishi rychlejší, abyste mohl napsat, že "Evo to natřelo Impreze STi"Příště bych tedy doporučoval při volbě slov nejprve aplikovat mozek a pak teprve prsty na klávesnici...Jinak osobně jsou mi obě auta zcela ukradená, nelíbí se mi ani jedno a žádné z nich ani nemám...

zvejkal
6. prosince • 12:50

Citujem: "právě u formulí je to o řidiči a ne o autě."No, pri volbe tychto slov mozok aplikovany evidentne nebol....;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hagrid
6. prosince • 15:47

Silně doporučuji porovnat časy různých jezdců stejné stáje se stejnými stroji na stejném okruhu. Budou se překvapivě lišit... Ba dokonce se budou lišit i časy stejného řidiče ve stejném stroji na stejném okruhu. A teď zkuste hádat, čím to asi bude? Předpokládám, že tím, jak se radikálně mění vlastnosti monopostu v závislosti na čase a aktuálním rosném bodu ve Vatikánu na náměstí...

aku
6. prosince • 19:17

Bude to v závislosti na aktuální hmotnosti vozidla ovlivněné měnícím se stavem pohonných hmot...

Hagrid
6. prosince • 22:01

Ano? A proč tedy nástupce Michaela Schumachera jezdí jiné časy (horší), než Michael Schumacher? Nebo proč dokonce ani Michael Schumacher nezajel každé kolo stejně respektive každé další kolo rychleji (když měl méně paliva...). Jestli ono to náhodou přeci jen nezáleží na tom řidiči, že...Pokud by si přeci jen ještě někdo stále myslel, že to záleží čistě na autě, tak se můžeme dohodnout. Vezmeme nějakou osmdesátiletou paní s řidičským průkazem a posadíme ji do Imprezy STi, já si sednu do Eva, zajedeme na okruh do Mostu, a uvidíme, které auto je lepší... B-]

huascaran
6. prosince • 10:04

"rozdíli" ? :-D
cestina sice nie je moja matercina, ale toto mi dost bije do oci :-P

Roger
6. prosince • 10:51

To se vyrazne divim, ze jste vyrazne prezil vyrazne originalni vyrazny clanek :)

Blabla
6. prosince • 9:09

No vidíš a podle mě se verze STi designově moc povedla. Mitsu je ale taky krásné auto, samozřejmě. Vkus je zkrátka subjektivní záležitost a navíc by to chtělo vidět ta auta naživo a ne jenom na fotkách.

yam.boy
6. prosince • 9:45

Vkus je sice subjektivni zalezitost, ale podle vseho je ten tvuj pekne zvracenej. Uz i vrabci na strese si cvrlikaji o tom, ze nova Impreza kandiduje na nejosklivejsi auto roku - je to desny. Nakup draheho sportovniho auta je srdcova zalezitost - cert vem vterinky na okruhu, stejne nikdy nemuzu konkurovat testovacim jezdcum, takze to nikdy nepoznam. Evo je krasna holcicka, ktera ti ho vykouri jak nejlepsi devka v Amstru. STi je pro ti tomu vrascita ucitelka zemepisu..

zdenek
6. prosince • 11:22

Kdo jsi ze se pasujes do role nekoho kdo rozhoduje co se libi lidem? Nova Impreza se mi taky zrovna nelibi, ale rozhodne bych ji nepovazoval za nejhnusnejsi auto roku, na to jsou mnohem lepsi kandidati, treba takovej Roomster povazuju ja osobne za extrahnus, ale to mi nedava pravo rikat o lidech kterym se libi ze maji zvraceny vkus ;-) kazdej jsme holt jinej.
A jeste neco, ty vybiras sportovni auto podle toho jak vypada a ne jak jezdi? Zajimavej nazor :-D

yam.boy
6. prosince • 12:31

Tak to asi neragujes na muj prispevek, protoze ja se rozhodne nepasuju do role nekoho, kdo rozhoduje co se libi lidem. Ovsem krome vyse zmineneho paru vrabecku na strese, kterym se timto omlouvam. Pravo rict nekomu, ze ma podle mne zvracenej vkus, je pravo se normalne svobodne vyjadrovat, zarucenej snad Ustavou, nebo necim podobnym. Jestli tohle pravo nemas, tak to te dost lituju. A ze bych si vybiral sportovni auto podle toho jak vypada a ne jak jezdi?? Tak to uz vubec netusim, kde si to vycetl. Snad jsme se bavili o par vterinkach na okruhu - takze kdyz jsou 2 kary na srovnatelne urovni, a vysleky na okruhu jsou jen malinko rozdilne, tak pak bych se rozhodne rozhodl podle designu - ext. i int. Rozhodne bych nesedl do osklive skatulky jen proto, ze v nejakem pochybnem testu vyhrala o par centimetru nez nejaka kraska. K cemu ti je velmi inteligenti, vzdelana, tolerantni a bohata manzelka, kdyz k ni vecer ulehas s odporem a nemas chut si na ni ani sahnout?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zdenek
6. prosince • 14:24

Dovolim si te citovat, "Vkus je sice subjektivni zalezitost, ale podle vseho je ten tvuj pekne zvracenej." svobodu nazoru samozrejme mas, ale ta konci tam kde zacina zacina svoboda jineho a to se na me nezlob, ale takhle urazet v anonymite internetu je ubohost, rict tohle nekomu do oci tak asi dostanes pres hubu.

yam.boy
6. prosince • 14:49

To prece neni zadna urazka.. Navic nemuzu odhadnout, kvuli jake prkotiny se kdo urazi - to po tom muzeme rovnou zrusit vsechny internetove fora.

xxx
6. prosince • 13:50

K čemu je ti krasavice tuhá jak prkno?

yam.boy
6. prosince • 14:21

K ničemu - takovou bych hnal! Myslis, ze svezeni v EVU je jak souloz s tuhou krasavici?? Ty musis mit dost uzasnou karu, kdyz ti EVO prijde nepouzitelny. Ovsem v porovnani treba s Turbem od Porsche se to tak treba muze zdat..

xxx
6. prosince • 15:10

Když ty bys do Subaru sedal s odporem? Proč používat trapná přirovnání jen na tu stranu co se ti hodí?

blackdwo
6. prosince • 11:31

Nikomu svůj názor nevnucuju,je to pouze můj subjektivní pocit.Jitě jsou i odpornější auta než je nová Sti,ja pouze reagoval na srovnání Eva a Sti.
A jinak ano,vybírám si auta podle toho jak vypadají a ne podle toho jestli nějaké mělo na zkušebním okruhu o 1 s horší čas.

ACE
6. prosince • 10:54

Mě třeba nezajímají vrabci na střeše a hospodské vzájemné potvrzování, jak to hrozně zmršili. Mě zajímá to, co mě u Subaru zajímalo vždy v první řadě JAK JEDE, sice sem zatím projel jen 2litra, ale byl sem moc spokojenej. Ani vzadu to už není tak zoufalé jak v Oktávce. Pro mě tedy jednoznačně posun k lepšímu. A naživo taky vypadá dost dobře, alespoň podle mého.

Radek Ondrášík
6. prosince • 9:52

Ni osobně se nová Impreza tuze nelíbí na fotkách, ale v reálu je to pěkné auto. Ovšem nesmí se na to dát taková světle hnědá, až slovoně bílá barva. To vypadá divne.

Me2d
6. prosince • 17:34

Toho jsem si vsiml taky kdyz jsem byl v servisu s Foresterem, prijela predvadecka, a bylo to krasny auto. Na fotkach to vypada proste divne, ale v realu je to auto celkem mocny.

Ginter
6. prosince • 8:23

I hlupák vidí, že Impreza měla lepší čas v minulých obdobích, tedy v době, kdy byla ještě dlouhá. Proč slova o lepší agilitě, nižší hmotnosti a pod.Starší model je tedy lepší než nový!?

_Teddy_
6. prosince • 8:19

No ja neviem, ale pri rozdieli v casoch pol sekundy, co je cca 0.77% sa mi zda trosku silne pouzivat vyrazy ako "Impreza to Evu natrela, a to vyraznim rozdilem". V 92' bol rozdiel 3 sekundy, v 98' dve. To by sa uz povedzme dalo nazvat vyrazny rozdiel...

Bannan
6. prosince • 12:34

Prober se mladej..... Při srovnání dnešních možností je ten rozdíl fakt dost markantní. Evo je sice designově uplně jinde, ale beSTIe září jízdníma vlastnostma a hlavně motorem.

RedBaron
6. prosince • 8:21

Tsukuba je celkem kratičká trať, takovýhle rozdíl může při závodě způsobit fakt, že Evo bude prohrávat o víc než celé jedno kolo.

Ivan
6. prosince • 6:16

Zajímalo by mne jaké časy by měl Focus ST, Golf R32 a BMW 130i.

Lopezo
6. prosince • 15:32

Blbe... ani jedno neni cistokrevny sportak, staveny jako sportak, ale primarne jsou vsechny stavene jako civilni osobaky...

ples
6. prosince • 18:41

Proc mu nadavas? On netvrdi, ze ti jsou konkurenti. Jenom ho zajima porovnani...blbe.

Dom
6. prosince • 20:42

:-D Teď jsem se zasmál To asi mělo být blbě (by dopadli) a ne blbe (jako nadávka)

Michal
6. prosince • 8:19

130i zatial dosiahlo najlepsi cas 1:09:xx

Doporučujeme

Články odjinud