Lancer Evo X vs. Impreza STi: první srovnání zná vítěze

Ve světě motoristických fanoušků existují více méně dvě skupiny. První fandí Subaru a druzí Mitsubishi. Nesmiřitelný boj Lanceru Evo a Imprezy STi nemá nikdy definitivního vítěze, protože pokaždé se najde nějaký test, kde vyhraje ten druhý. Nyní přichází první velké měření obou novinek z dílen japonských mistrů a jak dopadlo?

Známý japonský okruh Tsukuba je již od roku 1992 místem, kde se tyto vozy pravidelně poměřují. Velmi technická trať s rovnými úseky dokonale prověří výkon vozu, trakci, grip a další vlastnosti na asfaltu. A jak to dopadlo?

Subaru Impreza WRX STi: 1:05:95
Mitsubishi Lancer Evolution X: 1:06:46

Jak se tedy můžete sami přesvědčit, Impreza to Evu natřela. A to poměrně výrazným rozdílem, který je výrazně větší než u minulých generací. Za volantem obou vozů seděli zkušení závodní jezdci, kteří se shodli na tom, že výrazně větší rozměry sedanu Lanceru jsou prostě na škodu a Impreza ve verzi hatchback je výrazně agilnější a lépe ovladatelná, již jen pro menší setrvačné síly.

Vypadá to tedy, že i když Subaru s designem nové Imprezy výrazně odbočilo od dlouholetého standardu, při jízdě je funguje stále na výbornou. Naopak výrazně větší a těžší Lancer ztratil, i když vypadá lépe než kdy dříve.

Dosažené časy na stejném okruhu v minulosti
(Rok: čas Evo - čas STi)

1992: 1:10:90 - 1:07:90
1994: 1:06:52 - 1:06:26
1996: 1:07:00 - 1:05:92
1998: 1:04:69 - 1:06:73
2001: 1:05:17 - 1:04:69
2003: 1:05:30 - 1:04:69
2005: 1:04:88 - 1:04:17
2006: 1:05:07 - 1:04:72

Zajímavé je pak srovnání času z minulosti, kdy vozy od roku 1998 dosahují zhruba stejných časů. Výkon vozů sice narůstá a zdokonaluje se technika např. použitím aktivních diferenciálů, jenže hmotnost míří nahoru a ta je neúprosná. Nové a moderní tak vždy neznamená rychlejší...

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků