Lancer Evo X vs. Impreza STi: první srovnání zná vítěze

Ve světě motoristických fanoušků existují více méně dvě skupiny. První fandí Subaru a druzí Mitsubishi. Nesmiřitelný boj Lanceru Evo a Imprezy STi nemá nikdy definitivního vítěze, protože pokaždé se najde nějaký test, kde vyhraje ten druhý. Nyní přichází první velké měření obou novinek z dílen japonských mistrů a jak dopadlo?

Známý japonský okruh Tsukuba je již od roku 1992 místem, kde se tyto vozy pravidelně poměřují. Velmi technická trať s rovnými úseky dokonale prověří výkon vozu, trakci, grip a další vlastnosti na asfaltu. A jak to dopadlo?

Subaru Impreza WRX STi: 1:05:95
Mitsubishi Lancer Evolution X: 1:06:46

Jak se tedy můžete sami přesvědčit, Impreza to Evu natřela. A to poměrně výrazným rozdílem, který je výrazně větší než u minulých generací. Za volantem obou vozů seděli zkušení závodní jezdci, kteří se shodli na tom, že výrazně větší rozměry sedanu Lanceru jsou prostě na škodu a Impreza ve verzi hatchback je výrazně agilnější a lépe ovladatelná, již jen pro menší setrvačné síly.

Vypadá to tedy, že i když Subaru s designem nové Imprezy výrazně odbočilo od dlouholetého standardu, při jízdě je funguje stále na výbornou. Naopak výrazně větší a těžší Lancer ztratil, i když vypadá lépe než kdy dříve.

Dosažené časy na stejném okruhu v minulosti
(Rok: čas Evo - čas STi)

1992: 1:10:90 - 1:07:90
1994: 1:06:52 - 1:06:26
1996: 1:07:00 - 1:05:92
1998: 1:04:69 - 1:06:73
2001: 1:05:17 - 1:04:69
2003: 1:05:30 - 1:04:69
2005: 1:04:88 - 1:04:17
2006: 1:05:07 - 1:04:72

Zajímavé je pak srovnání času z minulosti, kdy vozy od roku 1998 dosahují zhruba stejných časů. Výkon vozů sice narůstá a zdokonaluje se technika např. použitím aktivních diferenciálů, jenže hmotnost míří nahoru a ta je neúprosná. Nové a moderní tak vždy neznamená rychlejší...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků