Lancer Evo X vs. Impreza STi: první srovnání zná vítěze

Ve světě motoristických fanoušků existují více méně dvě skupiny. První fandí Subaru a druzí Mitsubishi. Nesmiřitelný boj Lanceru Evo a Imprezy STi nemá nikdy definitivního vítěze, protože pokaždé se najde nějaký test, kde vyhraje ten druhý. Nyní přichází první velké měření obou novinek z dílen japonských mistrů a jak dopadlo?

Známý japonský okruh Tsukuba je již od roku 1992 místem, kde se tyto vozy pravidelně poměřují. Velmi technická trať s rovnými úseky dokonale prověří výkon vozu, trakci, grip a další vlastnosti na asfaltu. A jak to dopadlo?

Subaru Impreza WRX STi: 1:05:95
Mitsubishi Lancer Evolution X: 1:06:46

Jak se tedy můžete sami přesvědčit, Impreza to Evu natřela. A to poměrně výrazným rozdílem, který je výrazně větší než u minulých generací. Za volantem obou vozů seděli zkušení závodní jezdci, kteří se shodli na tom, že výrazně větší rozměry sedanu Lanceru jsou prostě na škodu a Impreza ve verzi hatchback je výrazně agilnější a lépe ovladatelná, již jen pro menší setrvačné síly.

Vypadá to tedy, že i když Subaru s designem nové Imprezy výrazně odbočilo od dlouholetého standardu, při jízdě je funguje stále na výbornou. Naopak výrazně větší a těžší Lancer ztratil, i když vypadá lépe než kdy dříve.

Dosažené časy na stejném okruhu v minulosti
(Rok: čas Evo - čas STi)

1992: 1:10:90 - 1:07:90
1994: 1:06:52 - 1:06:26
1996: 1:07:00 - 1:05:92
1998: 1:04:69 - 1:06:73
2001: 1:05:17 - 1:04:69
2003: 1:05:30 - 1:04:69
2005: 1:04:88 - 1:04:17
2006: 1:05:07 - 1:04:72

Zajímavé je pak srovnání času z minulosti, kdy vozy od roku 1998 dosahují zhruba stejných časů. Výkon vozů sice narůstá a zdokonaluje se technika např. použitím aktivních diferenciálů, jenže hmotnost míří nahoru a ta je neúprosná. Nové a moderní tak vždy neznamená rychlejší...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků