Lancer Evo kombi? Japonci to myslí vážně

Mitsubishi, která je známá svým sportovním modelem Lancer EVO, dopřeje toto špičkové svezení i praktičtěji založeným řidičům. Pro své fanoušky přichystal omezenou edici Lancera EVO v provedení kombi. Na japonský trh, kam bude tato limitovaná série směřována, se dostane pouhých 2500 kusů a lze předpokládat, že Mitsubishi nebude mít s odbytem nejmenší problémy.

Mitsubishi Lancer Evo Wagon, jak se tento "rodinný vůz" bude jmenovat, dostane pod kapotou stejný dvoulitrový motor jako nový sedan EVO IX. Wagon bude mít pouze snížen výkon o 6 kW na 200 kW (272 k) a kroutící moment bude mít hodnotu 350 Nm. Opravdu rychlý kombík zvládne sprint z nuly na sto za 4,9 s a dosáhné maximální rychlosti 250 km/h. O přenos výkonu se postará šestistupňový manuál nebo pětistupňový automat. EVO Wagon dostane také stejný náhon na všechna kola, mezinapravový diferenciál ACD a zadní nápravový diferenciál s omezenou svorností.

Nové limitované EVO je postaveno na platformě sedanu EVO IX s nutnými úpravami pro kombík. Karosérie byla kompletně vyztužena, stejně jako podvozek. Wagon dostane klasický EVO přední nárazník a modifikovaný zadní. Na silnici budou držet Lancera 17" kola s pneu o rozměru 235/45 R17, za kterými se schovají čtyřpístkové brzdy Brembo vpředu a dvoupístkové vzadu.

Mimo sportovní náboj a zcela jistě špičkové jízdní vlastnosti vynikne Lancer i prostorem. Zavazadlový prostor dosahuje výborných 530 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj fotografií: Lancer Evo Club
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků