Lancer Evo kombi? Japonci to myslí vážně

Mitsubishi, která je známá svým sportovním modelem Lancer EVO, dopřeje toto špičkové svezení i praktičtěji založeným řidičům. Pro své fanoušky přichystal omezenou edici Lancera EVO v provedení kombi. Na japonský trh, kam bude tato limitovaná série směřována, se dostane pouhých 2500 kusů a lze předpokládat, že Mitsubishi nebude mít s odbytem nejmenší problémy.

Mitsubishi Lancer Evo Wagon, jak se tento "rodinný vůz" bude jmenovat, dostane pod kapotou stejný dvoulitrový motor jako nový sedan EVO IX. Wagon bude mít pouze snížen výkon o 6 kW na 200 kW (272 k) a kroutící moment bude mít hodnotu 350 Nm. Opravdu rychlý kombík zvládne sprint z nuly na sto za 4,9 s a dosáhné maximální rychlosti 250 km/h. O přenos výkonu se postará šestistupňový manuál nebo pětistupňový automat. EVO Wagon dostane také stejný náhon na všechna kola, mezinapravový diferenciál ACD a zadní nápravový diferenciál s omezenou svorností.

Nové limitované EVO je postaveno na platformě sedanu EVO IX s nutnými úpravami pro kombík. Karosérie byla kompletně vyztužena, stejně jako podvozek. Wagon dostane klasický EVO přední nárazník a modifikovaný zadní. Na silnici budou držet Lancera 17" kola s pneu o rozměru 235/45 R17, za kterými se schovají čtyřpístkové brzdy Brembo vpředu a dvoupístkové vzadu.

Mimo sportovní náboj a zcela jistě špičkové jízdní vlastnosti vynikne Lancer i prostorem. Zavazadlový prostor dosahuje výborných 530 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj fotografií: Lancer Evo Club
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků