Lamorghini Murciélago LP 640: nové nejsilnější Lambo je tu (nové fotografie)

Italská automobilka Lamborghini představí již příští týden v Ženevě svůj staronový nejsilnější model. Murciélago s přívlastkem LP 640 dostane pořádnou porci výkonu navíc, čímž se zlepší již tak výborná dynamika tohoto supersportu. (doplněno 26.2.)
Lamorghini Murciélago LP 640: nové nejsilnější Lambo je tu (nové fotografie)

Lamborghini představí v Ženevě svůj nejsilnější model Murciélago ve verzi LP 640. Zásadní změny proběhly pod zadní kapotou, kde se nachází kompletně přepracovaný motor s další dávkou nových koní. Dvanáctiválec V12 byl převrtán a objem se tak zvýšil z 6,2 na 6,5 litru. I díky tomuto kroku vzrostl výkon z 423 kW (575 k) na úctyhodných 470 kW (640 k). Točivý moment dosahuje hodnoty 660 Nm při 6 000 otáčkách za minutu (+ 10 Nm). Nové Lambo zvládne sprint na stovku za 3,4 s, což je zlepšení o výrazných 0,4 s. Nejvyšší rychlost vzrostla o 7 km/h na 338 km/h.

Výkon se i nadále přenáší na všechna 18" kola z lehkých slitin prostřednictvím šestistupňového manuálu. 18" kola pak obouvají pneu 245/35 vpředu a 335/30 vzadu. Nové Murciélago také dostalo nové stylingové a aerodynamické prvky. Nový je přední a zadní nárazník a také nový kryt motoru. Nový model dostal také zvětšený olejový chladič pro lepší chlazení při navýšení výkonu.

Nárůst výkonu má několik důvodů. Jedním je udržení kroku s konkurencí jako je Ferrari či Koenigsegg a také to, že Murciélago bylo výkonostně příliš blízko slabšímu modelu Galardo, který mu ubíral část zákazníků. Po tomto zásahu již činí rozdíl 88 kW (120 k), což je adekvátní cenovému rozdílu a také prestiži jednotlivých modelů. Nový model se dostane na trh během jara letošního roku, ovšem cena je prozatím utajena. Bude se však pohybovat okolo 220 až 230 tis. eur u verze kupé a okolo 255 tis. eur u verze roadster.

Tip: Přečtěte si podrobné představení Murciélaga nebo si stáhněte plakáty nového Murciélaga LP 640.

Technické údaje

Lamborghini Murciélago LP640
Rozměry 4536 x 2027 x 1125 mm
Rozvor 2665 mm
Motor 6.5 l V12
Výkon (kW/k) 470 kW (640 k)/8000
Kroutící moment 660 Nm/6000
Hmotnost nz
0-100 km/h 3,4 s
Maximální rychlost 338 km/h
400 m nz
Počet koní na tunu nz
Cena (nyní) 220-230 tis. eur

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Muriélago LP 640

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků