Lamborghini Veneno: nejrychlejší auto značky přijíždí (aktualizováno)

Značka Lamborghini odhaluje svůj nejrychlejší a nejpropracovanější supersport. Jmenuje se Veneno.
Seznam kapitol
  1. Lamborghini Veneno
  2. Fotogalerie

Veneno se stane naprostou špičkou a pomyslným završením půlstoletí trvající existence značky Lamborghini, ovšem za pověstnou vlajkovou loď výrobního programu jej považovat nelze. Veneno totiž vznikne v počtu pouhých tří exemplářů, z nichž již všechny znají své budoucí majitele. Má jít o vrchol letošních oslav 50. výročí značky Lamborghini.

Tento model by se slušelo zařadit mezi konkurenční modely McLaren P1 a Ferrari F150, jež oslaví svoji oficiální premiéru také již za několik hodin v Ženevě, ovšem na tři prototypy omezená série vyčleňuje toto Lamborghini do poněkud jiných souvislostí. O pohon modelu Lamborghini Veneno se postará vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,5 l, jenž má dosahovat výkonu 740 koní (552 kW) a navazovat na něj bude sedmistupňová převodovka ISR.

Nejvyšší rychlost má v případě Venena činit 355 km/h a spekuluje se o ceně v přepočtu neuvěřitelných 92 mil. Kč. Pohotovostní hmotnost Venena činí jen 1 450 kg a z 0 na 100 km/h zrychlí za 2,8 s. Co se vzhledu týče, Veneno působí ještě agresivněji a ostřeji než předchozí speciály značky včetně modelů Lamborghini Sesto Elemento nebo Reventon.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lamborghini Veneno
  2. Fotogalerie
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků