Lamborghini už vyrobilo 10.000 Aventadorů. Chystá se supersport do důchodu?

Po zhruba devíti letech produkce modelu Aventador se Lamborghini dostalo k opravdu kulatému produkčnímu milníku.

Není tomu dávno, co Lamborghini oznámilo výrobní milník v případě menšího Huracánu. Teď se však slávy na lince v Sant’Agatě dočkal i větší sourozenec Aventador. Italská značka totiž oznamuje, že dvanáctiválcového supersportu už vyrobila celkem 10.000 kusů.

Desetitisícím vyrobeným kusem je vrcholná varianta Aventadoru, přesněji tedy nejostřejší SVJ v otevřené verzi Roadster. Exemplář vyvedený v šedém odstínu Grigio má dodatečné černé a červené prvky na karoserii a také v interiéru. Pamětihodný kousek poputuje do Thajska.  

Lamborghini Essenza SCV12 oficiálně: Nejsilnější V12 v historii značky a 1200 kg přítlaku

Lamborghini Essenza SCV12 oficiálně: Nejsilnější V12 v historii značky a 1200 kg přítlaku

Od svého uvedení v roce 2011 byl Aventador postupně vylepšován a z původních 700 koní se v poslední a nejvýkonnější verzi SVJ posunula síla 6,5litrového atmosférického V12 na nynějších 770 koní. Stovka za 2,9 vteřiny, dvoustovka za 8,8 vteřiny a maximální rychlost 350 km/h tak není pro zmíněný Roadster problém.

S přibývajícími roky a stále přísnějšími emisními normami uvidíme, jak dlouho ještě ponechá Lamborghini svůj Aventador v produkci. Ostatně náznaky budoucího směřování už dříve předvedl limitovaný model Sián s hybridním ústrojím, avšak na stejném základě jako Aventador.

Lamborghini Sián doslova sundalo střechu. Verze Roadster je extrémně vzácná

Lamborghini Sián doslova sundalo střechu. Verze Roadster je extrémně vzácná

Ačkoliv je nakonec dvanáctiválcový supersport stále žádaným zbožím, počtem vyrobených, respektive prodaných kusů se zdaleka nechytá na mnohem populárnější Huracán, kterého od roku 2014 vyrobila automobilka již loni přes 14.000 kusů. Hlavní houskou na krámě Lamborghini je však SUV Urus, kterého už letos v červnu značka za pouhé dva roky produkce vyrobila rovných 10.000 kusů.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků