Lamborghini uvažuje o novém, „běžnějším“ modelu

Lamborghini uvažuje o novém, „běžnějším“ modelu

Italský výrobce supersportů Automobili Lamborghini S.p.A. zvažuje rozšířit modelovou řadu o vůz, který by mohl být brán jako auto „pro denní ježdění“. Agentuře Reuters to řekl Stephan Winkelmann, šéf Lamborghini.

„Chceme mít v naší nabídce třetí model. A musí to být sportovní auto na běžné ježdění. Chceme mít auto, které by bylo možné používat denně."

Dosud prý ale nepadlo rozhodnutí, jak by auto mělo vypadat. Řekl, že ve chvíli, kdy rozhodnutí padne, tak jeho vývoj potrvá zhruba čtyři roky.  

Lamborghini se nechystá na vývoji nového vozu spolupracovat s nějakými partnery, řekl Winkelmann a dodal: „Obrátíme se dovnitř do koncernu, využijeme synergie, které nám nabízí skupina Volkswagen.“

Oživení na trhu

Winkelmann řekl, že rozhodnutí vyrábět nový vůz ovlivnila hodně současná příznivější situace. Trh s luxusními vozy se podle něj vzpamatovává hodně rychle a vrací se na rekordní úroveň z roku 2007. Dosáhne ji někdy v letech 2013-2014.

V roce 2007 bylo prodáno ve světě kolem 35 000 těch nejdražších a nejluxusnějších vozů, loni to bylo 26 000, řekl. Silný zájem o ně se nyní zdvihá v regionech jako je Čína a Rusko, tam se prodává nejvíce.

Aventador a Gallardo

Značka Lamborghini, která soupeří hlavně s Ferrari, zažila rekordní prodeje v roce 2008 – tehdy si její vozy zakoupilo 2430 fanoušků sportovních vozů. Následující rok ale byla těžce zasažena globální ekonomickou krizí.

Winkelmann řekl, že by letos mohlo být prodána ve světě kolem 1500 vozů Lamborghini, v samotné Číně pak 300 vozů. V roce 2010 to bylo 1302.

Do prodejů výrazně promluví druhá polovina roku, kdy se na trhu objeví nový model Aventador v ceně 313 000 eur. Je o něj obrovský zájem, produkce tohoto vozu je vyprodána na rok a půl dopředu.

Kromě toho Lamborghini nabízí ještě model Gallardo, jehož cena začíná na 180 000 eur. Loni v květnu byla zastavena výroba modelu Murcielago.

Klepněte pro větší obrázek
Čínská premiéra Aventadoru na autosalonu v Šanghaji vzbudila obrovský zájem.
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků