Lamborghini uvažuje o novém, „běžnějším“ modelu

Italský výrobce supersportů Automobili Lamborghini S.p.A. zvažuje rozšířit modelovou řadu o vůz, který by mohl být brán jako auto „pro denní ježdění“. Agentuře Reuters to řekl Stephan Winkelmann, šéf Lamborghini.

„Chceme mít v naší nabídce třetí model. A musí to být sportovní auto na běžné ježdění. Chceme mít auto, které by bylo možné používat denně."

Dosud prý ale nepadlo rozhodnutí, jak by auto mělo vypadat. Řekl, že ve chvíli, kdy rozhodnutí padne, tak jeho vývoj potrvá zhruba čtyři roky.  

Lamborghini se nechystá na vývoji nového vozu spolupracovat s nějakými partnery, řekl Winkelmann a dodal: „Obrátíme se dovnitř do koncernu, využijeme synergie, které nám nabízí skupina Volkswagen.“

Oživení na trhu

Winkelmann řekl, že rozhodnutí vyrábět nový vůz ovlivnila hodně současná příznivější situace. Trh s luxusními vozy se podle něj vzpamatovává hodně rychle a vrací se na rekordní úroveň z roku 2007. Dosáhne ji někdy v letech 2013-2014.

V roce 2007 bylo prodáno ve světě kolem 35 000 těch nejdražších a nejluxusnějších vozů, loni to bylo 26 000, řekl. Silný zájem o ně se nyní zdvihá v regionech jako je Čína a Rusko, tam se prodává nejvíce.

Aventador a Gallardo

Značka Lamborghini, která soupeří hlavně s Ferrari, zažila rekordní prodeje v roce 2008 – tehdy si její vozy zakoupilo 2430 fanoušků sportovních vozů. Následující rok ale byla těžce zasažena globální ekonomickou krizí.

Winkelmann řekl, že by letos mohlo být prodána ve světě kolem 1500 vozů Lamborghini, v samotné Číně pak 300 vozů. V roce 2010 to bylo 1302.

Do prodejů výrazně promluví druhá polovina roku, kdy se na trhu objeví nový model Aventador v ceně 313 000 eur. Je o něj obrovský zájem, produkce tohoto vozu je vyprodána na rok a půl dopředu.

Kromě toho Lamborghini nabízí ještě model Gallardo, jehož cena začíná na 180 000 eur. Loni v květnu byla zastavena výroba modelu Murcielago.

Klepněte pro větší obrázek
Čínská premiéra Aventadoru na autosalonu v Šanghaji vzbudila obrovský zájem.
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků