Lamborghini uvádí Aventador SVJ. Král Ringu vznikne v omezené sérii

Po rekordní jízdě na Severní smyčce Nürburgringu se nejostřejší Aventador SVJ konečně ukazuje světu. Lamborghini vyrobí této okruhové zbraně pouhých 963 kusů.

Nové „hardcore“ Lamborghini ještě dále rozvíjí schopnosti dosud nejvýkonnějšího Aventadoru SV a dřívějším pokořením rekordu produkčních vozů na Nordschleife (6:44,97 s) dalo tuto skutečnost dobře najevo. Do světa Lamborghini se tímto opět vrací speciální označení SVJ, které vzniklo již v 70. letech u legendární Miury.

Začneme hned u motoru. Aventador SVJ pohání dosud nejvýkonnější produkční dvanáctiválec v historii značky. Stále atmosféricky plněný 6,5litrový V12 disponuje výkonem 566 kW (770 koní) a točivým momentem 720 Nm. Pro srovnání, starší SV nabízelo 552 kW (750 koní) a 690 Nm. U SVJ byla dále optimalizována sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol a nakonec nechybí i systém natáčení zadních kol.

Rekordní jízda Aventadoru SVJ na videu. Takto upaluje nový král Nordschleife!

Rekordní jízda Aventadoru SVJ na videu. Takto upaluje nový král Nordschleife!

Novinka se chlubí zrychlením z nuly na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny, na 200 km/h za 8,6 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 350 km/h. K lepší přilnavosti pomáhají vozu pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, která mají speciální směs určenou čistě pro model SVJ. Ačkoliv na exteriéru i v interiéru najdete hromady karbonových dílů, suchá hmotnost SVJ zůstává na 1525 kilogramech (stejně jako SV).

Kromě vyladění motoru má ovšem SVJ zaujmout rozsáhle upravenou aerodynamikou, která spoléhá na aktivní systém Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA). Ten již dříve Lamborghini uvedlo na ostrém Huracánu Performante.

Víte, jak vzniklo slavné jméno Countach? Patrně jste žili v omylu...

Víte, jak vzniklo slavné jméno Countach? Patrně jste žili v omylu...

Karoserie SVJ je tak protkána řadou průduchů a kanálků, které se pomocí klapek automaticky otevírají a zavírají v závislosti na jízdních podmínkách. Optimálně tak lze zvyšovat přítlak či snižovat odpor na přední i zadní nápravě – a rovněž nezávisle na stranách vozu, například během průjezdu rychlou zatáčkou. Lamborghini tvrdí, že průduchy se umí otevřít/zavřít během 500 milisekund.

Stejně jako u Huracánu Performante je kanálky vybaveno i zadní pevné karbonové křídlo. Jeho konstrukce je tedy vlastně dutá. V případě uzavřených průduchů zajišťuje klasicky přítlačnou sílu na zadní nápravě, zatímco po otevření prochází vzduch skrze křídlo a snižuje tak aerodynamický odpor.

Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Okruhové zbraně vyrobí Lamborghini pouze 963 kusů, z čehož 63 kusů vznikne ve speciální edici SVJ 63, připomínající rok vzniku automobilky 1963. Prvních exemplářů se zájemci dočkají na začátku roku 2019. Cena Aventadoru SVJ začíná na v přepočtu 11,5 milionu korun.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků