Lamborghini uvádí Aventador SVJ. Král Ringu vznikne v omezené sérii

Po rekordní jízdě na Severní smyčce Nürburgringu se nejostřejší Aventador SVJ konečně ukazuje světu. Lamborghini vyrobí této okruhové zbraně pouhých 963 kusů.

Nové „hardcore“ Lamborghini ještě dále rozvíjí schopnosti dosud nejvýkonnějšího Aventadoru SV a dřívějším pokořením rekordu produkčních vozů na Nordschleife (6:44,97 s) dalo tuto skutečnost dobře najevo. Do světa Lamborghini se tímto opět vrací speciální označení SVJ, které vzniklo již v 70. letech u legendární Miury.

Začneme hned u motoru. Aventador SVJ pohání dosud nejvýkonnější produkční dvanáctiválec v historii značky. Stále atmosféricky plněný 6,5litrový V12 disponuje výkonem 566 kW (770 koní) a točivým momentem 720 Nm. Pro srovnání, starší SV nabízelo 552 kW (750 koní) a 690 Nm. U SVJ byla dále optimalizována sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol a nakonec nechybí i systém natáčení zadních kol.

Rekordní jízda Aventadoru SVJ na videu. Takto upaluje nový král Nordschleife!

Rekordní jízda Aventadoru SVJ na videu. Takto upaluje nový král Nordschleife!

Novinka se chlubí zrychlením z nuly na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny, na 200 km/h za 8,6 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 350 km/h. K lepší přilnavosti pomáhají vozu pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, která mají speciální směs určenou čistě pro model SVJ. Ačkoliv na exteriéru i v interiéru najdete hromady karbonových dílů, suchá hmotnost SVJ zůstává na 1525 kilogramech (stejně jako SV).

Kromě vyladění motoru má ovšem SVJ zaujmout rozsáhle upravenou aerodynamikou, která spoléhá na aktivní systém Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA). Ten již dříve Lamborghini uvedlo na ostrém Huracánu Performante.

Víte, jak vzniklo slavné jméno Countach? Patrně jste žili v omylu...

Víte, jak vzniklo slavné jméno Countach? Patrně jste žili v omylu...

Karoserie SVJ je tak protkána řadou průduchů a kanálků, které se pomocí klapek automaticky otevírají a zavírají v závislosti na jízdních podmínkách. Optimálně tak lze zvyšovat přítlak či snižovat odpor na přední i zadní nápravě – a rovněž nezávisle na stranách vozu, například během průjezdu rychlou zatáčkou. Lamborghini tvrdí, že průduchy se umí otevřít/zavřít během 500 milisekund.

Stejně jako u Huracánu Performante je kanálky vybaveno i zadní pevné karbonové křídlo. Jeho konstrukce je tedy vlastně dutá. V případě uzavřených průduchů zajišťuje klasicky přítlačnou sílu na zadní nápravě, zatímco po otevření prochází vzduch skrze křídlo a snižuje tak aerodynamický odpor.

Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Okruhové zbraně vyrobí Lamborghini pouze 963 kusů, z čehož 63 kusů vznikne ve speciální edici SVJ 63, připomínající rok vzniku automobilky 1963. Prvních exemplářů se zájemci dočkají na začátku roku 2019. Cena Aventadoru SVJ začíná na v přepočtu 11,5 milionu korun.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků