Lamborghini uvádí Aventador SVJ. Král Ringu vznikne v omezené sérii

Po rekordní jízdě na Severní smyčce Nürburgringu se nejostřejší Aventador SVJ konečně ukazuje světu. Lamborghini vyrobí této okruhové zbraně pouhých 963 kusů.

Nové „hardcore“ Lamborghini ještě dále rozvíjí schopnosti dosud nejvýkonnějšího Aventadoru SV a dřívějším pokořením rekordu produkčních vozů na Nordschleife (6:44,97 s) dalo tuto skutečnost dobře najevo. Do světa Lamborghini se tímto opět vrací speciální označení SVJ, které vzniklo již v 70. letech u legendární Miury.

Začneme hned u motoru. Aventador SVJ pohání dosud nejvýkonnější produkční dvanáctiválec v historii značky. Stále atmosféricky plněný 6,5litrový V12 disponuje výkonem 566 kW (770 koní) a točivým momentem 720 Nm. Pro srovnání, starší SV nabízelo 552 kW (750 koní) a 690 Nm. U SVJ byla dále optimalizována sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol a nakonec nechybí i systém natáčení zadních kol.

Rekordní jízda Aventadoru SVJ na videu. Takto upaluje nový král Nordschleife!

Rekordní jízda Aventadoru SVJ na videu. Takto upaluje nový král Nordschleife!

Novinka se chlubí zrychlením z nuly na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny, na 200 km/h za 8,6 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 350 km/h. K lepší přilnavosti pomáhají vozu pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, která mají speciální směs určenou čistě pro model SVJ. Ačkoliv na exteriéru i v interiéru najdete hromady karbonových dílů, suchá hmotnost SVJ zůstává na 1525 kilogramech (stejně jako SV).

Kromě vyladění motoru má ovšem SVJ zaujmout rozsáhle upravenou aerodynamikou, která spoléhá na aktivní systém Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA). Ten již dříve Lamborghini uvedlo na ostrém Huracánu Performante.

Víte, jak vzniklo slavné jméno Countach? Patrně jste žili v omylu...

Víte, jak vzniklo slavné jméno Countach? Patrně jste žili v omylu...

Karoserie SVJ je tak protkána řadou průduchů a kanálků, které se pomocí klapek automaticky otevírají a zavírají v závislosti na jízdních podmínkách. Optimálně tak lze zvyšovat přítlak či snižovat odpor na přední i zadní nápravě – a rovněž nezávisle na stranách vozu, například během průjezdu rychlou zatáčkou. Lamborghini tvrdí, že průduchy se umí otevřít/zavřít během 500 milisekund.

Stejně jako u Huracánu Performante je kanálky vybaveno i zadní pevné karbonové křídlo. Jeho konstrukce je tedy vlastně dutá. V případě uzavřených průduchů zajišťuje klasicky přítlačnou sílu na zadní nápravě, zatímco po otevření prochází vzduch skrze křídlo a snižuje tak aerodynamický odpor.

Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Okruhové zbraně vyrobí Lamborghini pouze 963 kusů, z čehož 63 kusů vznikne ve speciální edici SVJ 63, připomínající rok vzniku automobilky 1963. Prvních exemplářů se zájemci dočkají na začátku roku 2019. Cena Aventadoru SVJ začíná na v přepočtu 11,5 milionu korun.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků