Lamborghini Urus oficiálně: Uhánět můžete 306 km/h, kufr naplnit 616 litry

Lamborghini představuje nové SUV Urus.

Po hranaté epizodě s modelem L002 je tu první SUV od Lamborghini. Už podle pompézní premiéry bylo vidět, jak moc důležité auto to pro Lamborghini je. Zásadní je především na čínském a americkém trhu. 

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.

I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 616 litrů.

Lamborghini Terzo Millennio je supersport pro třetí tisíciletí. Elektrický…

Lamborghini Terzo Millennio je supersport pro třetí tisíciletí. Elektrický…

Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly - známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV. Maximální rychlost činí 306 kilometrů za hodinu. To vše při pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny a skrze automatickou převodovku s osmi stupni. Přibližně za rok bychom se měli dočkat také plug-in hybridní varianty.

Motor bude zároveň vůbec nejúspornější v historii značky. I díky odpojování čtyř válců dosahuje kombinovaná spotřeba 12,7 litrů na sto kilometrů dle nové normy.

Standardní rozložení výkonu pohonu všech kol je 40 ku 60 ve prospěch zadní nápravy. Až sedmdesát procent však umí přenést na přední kola, na zadní až 87. Podle dostupné trakce je točivý moment rozdělován na jednotlivá kola díky systém aktivních elektronických diferenciálů.

Papež dostal speciální Lamborghini Huracán. Stane se z něj nový papamobil?

Papež dostal speciální Lamborghini Huracán. Stane se z něj nový papamobil?

Standardem jsou největší karbon-keramické brzdy na sériovém voze (440mm vpředu a 370mm vzadu). Obratnější bude Urusu i díky adaptivním tlumičům, aktivním stabilizátorům a zatáčením všech kol. Jak už napovídaly upoutávky, k dispozici jsou jízdní režimy. Vše přizpůsobí na silnici, bláto, sníh, písek ale i závodní okruh. Vzduchové odpružení dokáže regulovat světlou výšku od 158 do 248 mm.

Zatímco výroba předprodukčních modelů již probíhá, sériové vozy se začnou vyrábět až po novém voze. Produkovat je bude speciálně upravená továrna v SantAgatě u Bologny. Evropská základní cena byla stanovena na 171.429 eur, ale na českém trhu se ještě může lišit.

Lamborghini Urus - dostupná technická data
Motor 4.0 V8
Zdvihový objem [cm3] 3996
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 478/6000
Točivý moment [N.m/min] 850/2250-4500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 305
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 12,7
Délka/šířka/rozvor/výška [mm] 5112/2016/3003/1638
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků