Lamborghini Urus míří do rallycrossu. Ukáže se příští rok, ale není to už moc?

Pro své super-SUV plánuje Lamborghini zajímavou budoucnost. Urus totiž nyní představuje jako koncept závodního vozu, který bude soutěžit ve vlastním značkovém šampionátu.

Zatímco minulý týden ukázalo Lamborghini speciální model ve formě upraveného Aventadoru, dnes vytahuje z rukávu další překvapení. Koncept Urus ST-X je předzvěstí závodního SUV, které se na tratě vydá v roce 2020, a to v rámci unikátního šampionátu.

Po vzoru současného poháru Super Trofeo, ve kterém působí závodní verze Huracánu, totiž Italové plánují i vlastní pohár pro SUV Urus. Pod oficiální záštitou FIA by mělo jít o sérii kombinující klasicky okruhové i terénní využití. Tedy nejspíše ve stylu současného rallycrossu.

Unikátní Lamborghini SC18 může na silnice. Přesto si jej nemůžete koupit

Unikátní Lamborghini SC18 může na silnice. Přesto si jej nemůžete koupit

Jednotlivé závody se budou pravděpodobně konat na okruzích Evropy a Středního východu. Lamborghini uvádí, že šampionát bude určen pro „piloty zákazníky“, kteří během závodního víkendu obdrží kompletní péči továrního týmu.

Samotný koncept závodního Urusu je samozřejmě upraven ke splnění regulí FIA. Uvnitř prý najdeme ochranný rám, hasicí systém a nově dostane auto bezpečnostní nádrž, nehledě na závodní skořepiny a další odpovídající bezpečnostní prvky. Z hmotnosti přes dvě tuny má ST-X zhubnout o celých 25 % (na cca 1650 kg).

Ferrari v laku od Lamborghini? I to oficiální cestou lze, a stojí to za to!

Ferrari v laku od Lamborghini? I to oficiální cestou lze, a stojí to za to!

Závoďák dostal také karbonovou kapotu, přední nárazník s většími otvory přívodu vzduchu, zadní křídlo, nový výfukový systém, 21palcová hliníková kola se středovou maticí a pneumatiky Pirelli. Výkon dvakrát přeplňovaného osmiválce o objemu čtyř litrů má zůstat na původních 478 kW (650 koní) a 850 Nm točivého momentu.

O dynamice závodního Urusu nám zatím Lamborghini nic neprozrazuje. Ještě před ostrým nasazením v šampionátu se SUV předvede během finále poháru Super Trofeo na konci roku 2019.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

včera | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků