Lamborghini Urus míří do rallycrossu. Ukáže se příští rok, ale není to už moc?

Pro své super-SUV plánuje Lamborghini zajímavou budoucnost. Urus totiž nyní představuje jako koncept závodního vozu, který bude soutěžit ve vlastním značkovém šampionátu.

Zatímco minulý týden ukázalo Lamborghini speciální model ve formě upraveného Aventadoru, dnes vytahuje z rukávu další překvapení. Koncept Urus ST-X je předzvěstí závodního SUV, které se na tratě vydá v roce 2020, a to v rámci unikátního šampionátu.

Po vzoru současného poháru Super Trofeo, ve kterém působí závodní verze Huracánu, totiž Italové plánují i vlastní pohár pro SUV Urus. Pod oficiální záštitou FIA by mělo jít o sérii kombinující klasicky okruhové i terénní využití. Tedy nejspíše ve stylu současného rallycrossu.

Unikátní Lamborghini SC18 může na silnice. Přesto si jej nemůžete koupit

Unikátní Lamborghini SC18 může na silnice. Přesto si jej nemůžete koupit

Jednotlivé závody se budou pravděpodobně konat na okruzích Evropy a Středního východu. Lamborghini uvádí, že šampionát bude určen pro „piloty zákazníky“, kteří během závodního víkendu obdrží kompletní péči továrního týmu.

Samotný koncept závodního Urusu je samozřejmě upraven ke splnění regulí FIA. Uvnitř prý najdeme ochranný rám, hasicí systém a nově dostane auto bezpečnostní nádrž, nehledě na závodní skořepiny a další odpovídající bezpečnostní prvky. Z hmotnosti přes dvě tuny má ST-X zhubnout o celých 25 % (na cca 1650 kg).

Ferrari v laku od Lamborghini? I to oficiální cestou lze, a stojí to za to!

Ferrari v laku od Lamborghini? I to oficiální cestou lze, a stojí to za to!

Závoďák dostal také karbonovou kapotu, přední nárazník s většími otvory přívodu vzduchu, zadní křídlo, nový výfukový systém, 21palcová hliníková kola se středovou maticí a pneumatiky Pirelli. Výkon dvakrát přeplňovaného osmiválce o objemu čtyř litrů má zůstat na původních 478 kW (650 koní) a 850 Nm točivého momentu.

O dynamice závodního Urusu nám zatím Lamborghini nic neprozrazuje. Ještě před ostrým nasazením v šampionátu se SUV předvede během finále poháru Super Trofeo na konci roku 2019.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků