Lamborghini Urus míří do rallycrossu. Ukáže se příští rok, ale není to už moc?

Pro své super-SUV plánuje Lamborghini zajímavou budoucnost. Urus totiž nyní představuje jako koncept závodního vozu, který bude soutěžit ve vlastním značkovém šampionátu.

Zatímco minulý týden ukázalo Lamborghini speciální model ve formě upraveného Aventadoru, dnes vytahuje z rukávu další překvapení. Koncept Urus ST-X je předzvěstí závodního SUV, které se na tratě vydá v roce 2020, a to v rámci unikátního šampionátu.

Po vzoru současného poháru Super Trofeo, ve kterém působí závodní verze Huracánu, totiž Italové plánují i vlastní pohár pro SUV Urus. Pod oficiální záštitou FIA by mělo jít o sérii kombinující klasicky okruhové i terénní využití. Tedy nejspíše ve stylu současného rallycrossu.

Unikátní Lamborghini SC18 může na silnice. Přesto si jej nemůžete koupit

Unikátní Lamborghini SC18 může na silnice. Přesto si jej nemůžete koupit

Jednotlivé závody se budou pravděpodobně konat na okruzích Evropy a Středního východu. Lamborghini uvádí, že šampionát bude určen pro „piloty zákazníky“, kteří během závodního víkendu obdrží kompletní péči továrního týmu.

Samotný koncept závodního Urusu je samozřejmě upraven ke splnění regulí FIA. Uvnitř prý najdeme ochranný rám, hasicí systém a nově dostane auto bezpečnostní nádrž, nehledě na závodní skořepiny a další odpovídající bezpečnostní prvky. Z hmotnosti přes dvě tuny má ST-X zhubnout o celých 25 % (na cca 1650 kg).

Ferrari v laku od Lamborghini? I to oficiální cestou lze, a stojí to za to!

Ferrari v laku od Lamborghini? I to oficiální cestou lze, a stojí to za to!

Závoďák dostal také karbonovou kapotu, přední nárazník s většími otvory přívodu vzduchu, zadní křídlo, nový výfukový systém, 21palcová hliníková kola se středovou maticí a pneumatiky Pirelli. Výkon dvakrát přeplňovaného osmiválce o objemu čtyř litrů má zůstat na původních 478 kW (650 koní) a 850 Nm točivého momentu.

O dynamice závodního Urusu nám zatím Lamborghini nic neprozrazuje. Ještě před ostrým nasazením v šampionátu se SUV předvede během finále poháru Super Trofeo na konci roku 2019.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků