Lamborghini Urus míří do rallycrossu. Ukáže se příští rok, ale není to už moc?

Pro své super-SUV plánuje Lamborghini zajímavou budoucnost. Urus totiž nyní představuje jako koncept závodního vozu, který bude soutěžit ve vlastním značkovém šampionátu.

Zatímco minulý týden ukázalo Lamborghini speciální model ve formě upraveného Aventadoru, dnes vytahuje z rukávu další překvapení. Koncept Urus ST-X je předzvěstí závodního SUV, které se na tratě vydá v roce 2020, a to v rámci unikátního šampionátu.

Po vzoru současného poháru Super Trofeo, ve kterém působí závodní verze Huracánu, totiž Italové plánují i vlastní pohár pro SUV Urus. Pod oficiální záštitou FIA by mělo jít o sérii kombinující klasicky okruhové i terénní využití. Tedy nejspíše ve stylu současného rallycrossu.

Unikátní Lamborghini SC18 může na silnice. Přesto si jej nemůžete koupit

Unikátní Lamborghini SC18 může na silnice. Přesto si jej nemůžete koupit

Jednotlivé závody se budou pravděpodobně konat na okruzích Evropy a Středního východu. Lamborghini uvádí, že šampionát bude určen pro „piloty zákazníky“, kteří během závodního víkendu obdrží kompletní péči továrního týmu.

Samotný koncept závodního Urusu je samozřejmě upraven ke splnění regulí FIA. Uvnitř prý najdeme ochranný rám, hasicí systém a nově dostane auto bezpečnostní nádrž, nehledě na závodní skořepiny a další odpovídající bezpečnostní prvky. Z hmotnosti přes dvě tuny má ST-X zhubnout o celých 25 % (na cca 1650 kg).

Ferrari v laku od Lamborghini? I to oficiální cestou lze, a stojí to za to!

Ferrari v laku od Lamborghini? I to oficiální cestou lze, a stojí to za to!

Závoďák dostal také karbonovou kapotu, přední nárazník s většími otvory přívodu vzduchu, zadní křídlo, nový výfukový systém, 21palcová hliníková kola se středovou maticí a pneumatiky Pirelli. Výkon dvakrát přeplňovaného osmiválce o objemu čtyř litrů má zůstat na původních 478 kW (650 koní) a 850 Nm točivého momentu.

O dynamice závodního Urusu nám zatím Lamborghini nic neprozrazuje. Ještě před ostrým nasazením v šampionátu se SUV předvede během finále poháru Super Trofeo na konci roku 2019.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků