Lamborghini Urus má být kasa trhákem, který vydělá na jiné exotické modely. A zdá se, že se mu to daří.
Jak často už jsem slyšel, že "nebýt Cayennu, Porsche by si nemohlo dovolit vyrábět 911". Ať už je to pravda, nebo nikoli, faktem je, že SUV jsou u luxusních a sportovních značek úspěšná a uchylují se k nim v podstatě všichni takoví výrobci, kteří to s černými čísly na svých kontech myslí vážně.
Výjimkou není ani Lamborghini. Od Urusu si nejexotičtější značka portfolia Volkswagenu slibuje násobení prodejů a výdělků. Podařilo se? To zajímalo kolegy ze CNBC. Podle šéfa značky, Stefana Domenicalliho, novinka dokonce předčila očekávání a produkci předpovídá na 1.000 aut ještě tento rok, na ty další chce produkci zvýšit až na 8 tisícovek. "Předpokládali jsme pozitivní reakci našich klientů, ale ne až takovou, je to vážně fantastické," pochlubil se na ženevském autosalonu.
Co je možná ještě důležitějším faktorem, 70 procent těchto zákazníků si u rozzuřeného býka svůj nový vůz kupuje poprvé. Průměrná cena příplatků SUV se základní cenovkou více než 4 miliony korun činí 830 tisíc korun.
Smysl Urusu vidí Domenicalli nejen ve zvýšení masy prodaných kusů či prostém výdělku z již použité koncernové techniky. Zajímavý je pohled z hlediska trhů. Lamborghini to otevírá větší potenciál pro země se špatnou kvalitou silniční sítě. Mluví například o Rusku a Indii.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus