Lamborghini Urus je hit. Zákazníci za příplatky utratí v průměru 800 tisíc korun

Lamborghini Urus má být kasa trhákem, který vydělá na jiné exotické modely. A zdá se, že se mu to daří.

Jak často už jsem slyšel, že "nebýt Cayennu, Porsche by si nemohlo dovolit vyrábět 911". Ať už je to pravda, nebo nikoli, faktem je, že SUV jsou u luxusních a sportovních značek úspěšná a uchylují se k nim v podstatě všichni takoví výrobci, kteří to s černými čísly na svých kontech myslí vážně.

Výjimkou není ani Lamborghini. Od Urusu si nejexotičtější značka portfolia Volkswagenu slibuje násobení prodejů a výdělků. Podařilo se? To zajímalo kolegy ze CNBC. Podle šéfa značky, Stefana Domenicalliho, novinka dokonce předčila očekávání a produkci předpovídá na 1.000 aut ještě tento rok, na ty další chce produkci zvýšit až na 8 tisícovek. "Předpokládali jsme pozitivní reakci našich klientů, ale ne až takovou, je to vážně fantastické," pochlubil se na ženevském autosalonu.

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Co je možná ještě důležitějším faktorem, 70 procent těchto zákazníků si u rozzuřeného býka svůj nový vůz kupuje poprvé. Průměrná cena příplatků SUV se základní cenovkou více než 4 miliony korun činí 830 tisíc korun.

Smysl Urusu vidí Domenicalli nejen ve zvýšení masy prodaných kusů či prostém výdělku z již použité koncernové techniky. Zajímavý je pohled z hlediska trhů. Lamborghini to otevírá větší potenciál pro země se špatnou kvalitou silniční sítě. Mluví například o Rusku a Indii.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků