Jak často už jsem slyšel, že "nebýt Cayennu, Porsche by si nemohlo dovolit vyrábět 911". Ať už je to pravda, nebo nikoli, faktem je, že SUV jsou u luxusních a sportovních značek úspěšná a uchylují se k nim v podstatě všichni takoví výrobci, kteří to s černými čísly na svých kontech myslí vážně.
Výjimkou není ani Lamborghini. Od Urusu si nejexotičtější značka portfolia Volkswagenu slibuje násobení prodejů a výdělků. Podařilo se? To zajímalo kolegy ze CNBC. Podle šéfa značky, Stefana Domenicalliho, novinka dokonce předčila očekávání a produkci předpovídá na 1.000 aut ještě tento rok, na ty další chce produkci zvýšit až na 8 tisícovek. "Předpokládali jsme pozitivní reakci našich klientů, ale ne až takovou, je to vážně fantastické," pochlubil se na ženevském autosalonu.
Co je možná ještě důležitějším faktorem, 70 procent těchto zákazníků si u rozzuřeného býka svůj nový vůz kupuje poprvé. Průměrná cena příplatků SUV se základní cenovkou více než 4 miliony korun činí 830 tisíc korun.
Smysl Urusu vidí Domenicalli nejen ve zvýšení masy prodaných kusů či prostém výdělku z již použité koncernové techniky. Zajímavý je pohled z hlediska trhů. Lamborghini to otevírá větší potenciál pro země se špatnou kvalitou silniční sítě. Mluví například o Rusku a Indii.