Lamborghini Urus je hit. Zákazníci za příplatky utratí v průměru 800 tisíc korun

Lamborghini Urus má být kasa trhákem, který vydělá na jiné exotické modely. A zdá se, že se mu to daří.

Jak často už jsem slyšel, že "nebýt Cayennu, Porsche by si nemohlo dovolit vyrábět 911". Ať už je to pravda, nebo nikoli, faktem je, že SUV jsou u luxusních a sportovních značek úspěšná a uchylují se k nim v podstatě všichni takoví výrobci, kteří to s černými čísly na svých kontech myslí vážně.

Výjimkou není ani Lamborghini. Od Urusu si nejexotičtější značka portfolia Volkswagenu slibuje násobení prodejů a výdělků. Podařilo se? To zajímalo kolegy ze CNBC. Podle šéfa značky, Stefana Domenicalliho, novinka dokonce předčila očekávání a produkci předpovídá na 1.000 aut ještě tento rok, na ty další chce produkci zvýšit až na 8 tisícovek. "Předpokládali jsme pozitivní reakci našich klientů, ale ne až takovou, je to vážně fantastické," pochlubil se na ženevském autosalonu.

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Co je možná ještě důležitějším faktorem, 70 procent těchto zákazníků si u rozzuřeného býka svůj nový vůz kupuje poprvé. Průměrná cena příplatků SUV se základní cenovkou více než 4 miliony korun činí 830 tisíc korun.

Smysl Urusu vidí Domenicalli nejen ve zvýšení masy prodaných kusů či prostém výdělku z již použité koncernové techniky. Zajímavý je pohled z hlediska trhů. Lamborghini to otevírá větší potenciál pro země se špatnou kvalitou silniční sítě. Mluví například o Rusku a Indii.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků