Lamborghini Urus je hit. Zákazníci za příplatky utratí v průměru 800 tisíc korun

Lamborghini Urus má být kasa trhákem, který vydělá na jiné exotické modely. A zdá se, že se mu to daří.

Jak často už jsem slyšel, že "nebýt Cayennu, Porsche by si nemohlo dovolit vyrábět 911". Ať už je to pravda, nebo nikoli, faktem je, že SUV jsou u luxusních a sportovních značek úspěšná a uchylují se k nim v podstatě všichni takoví výrobci, kteří to s černými čísly na svých kontech myslí vážně.

Výjimkou není ani Lamborghini. Od Urusu si nejexotičtější značka portfolia Volkswagenu slibuje násobení prodejů a výdělků. Podařilo se? To zajímalo kolegy ze CNBC. Podle šéfa značky, Stefana Domenicalliho, novinka dokonce předčila očekávání a produkci předpovídá na 1.000 aut ještě tento rok, na ty další chce produkci zvýšit až na 8 tisícovek. "Předpokládali jsme pozitivní reakci našich klientů, ale ne až takovou, je to vážně fantastické," pochlubil se na ženevském autosalonu.

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Co je možná ještě důležitějším faktorem, 70 procent těchto zákazníků si u rozzuřeného býka svůj nový vůz kupuje poprvé. Průměrná cena příplatků SUV se základní cenovkou více než 4 miliony korun činí 830 tisíc korun.

Smysl Urusu vidí Domenicalli nejen ve zvýšení masy prodaných kusů či prostém výdělku z již použité koncernové techniky. Zajímavý je pohled z hlediska trhů. Lamborghini to otevírá větší potenciál pro země se špatnou kvalitou silniční sítě. Mluví například o Rusku a Indii.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků