Lamborghini Urus dorazilo na český trh. Pro letošek je už vyprodáno

Dlouho očekávané SUV Urus se světu představilo už koncem loňského roku, do České republiky však dorazilo až nyní. Špatná zpráva: pro letošek je vyprodáno.

Tisková konference k uvedení Lamborghini Urus na český trh proběhla v dealerství italské automobilky na pražském Smíchově. Zatímco včera bylo vyhrazeno pouze vybraným hostům, dnes na něj mohli „naběhnout“ novináři a zjistit pár důležitých informací. Třeba ohledně ceny, dostupnosti a výbavy.

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Pokud máte na Lamborghini Urus zálusk a nestihli jste si jej včas objednat, pro letošní rok máte bohužel smůlu. Kvóta čtyřiceti vozů byla vyčerpána a další budou k dispozici až v roce 2019. Ostatně, že je Urus větší úspěch, než se původně očekávalo, jsme už v tomto týdnu psali. Základní cena byla stanovena na 171.429 eur (zhruba 4,36 milionu Kč) a první dodávky zákazníkům proběhnou v listopadu.

Základní výbava zahrnuje automatickou čtyřzónovou klimatizaci, tempomat, elektricky ovládané víko kufru, navigaci, adaptivní světlomety, parkovací senzory vpředu a vzadu, aktivní asistent dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích, adaptivní vzduchový podvozek, aktivní stabilizátory, aktivní zadní diferenciál, dále 21palcová kola, keramicko-karbonové brzdy se stříbrnými třmeny či natáčení kol zadní nápravy.

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Pak už se ale připlácí, a rozhodně ne málo. Za broušená 22palcová kola Nath dáte 3800 eur, čtyřmístné uspořádání interiéru stojí 5500 eur, za obrazovky pro cestující na zadních sedadlech dáte 4148 eur a velký karbonový paket pro přední sedadla stojí 4200 eur. Můžete si připlatit i za prodlouženou záruku – čtyři roky vyjdou na 2076 eur. Všechny zmíněné ceny jsou samozřejmě bez daně.

Lamborghini Urus - dostupná technická data
Motor 4.0 V8
Zdvihový objem [cm3] 3996
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 478/6000
Točivý moment [N.m/min] 850/2250-4500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 305
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 12,7
Délka/šířka/rozvor/výška [mm] 5112/2016/3003/1638
 
[********************]
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků