Lamborghini touží po větší exkluzivitě a chce snížit prodeje

Doslova fantastické prodeje posledních let vedou u vedení italské automobilky Lamborghini k obavám, že jejich vozy se v brzké době stanou až příliš okoukané a ztratí část své výjimečnosti.

Množství prodaných vozů po celém světě vzrostlo za poslední rok o více než 20 procent a dle zájmu zákazníků bude i ten příští stejně dobrý. A nebo špatný.

Současný trend se totiž nelíbí vedení automobilky, která by byla raději, pokud by se prodávalo trochu méně vozů a zákazníci by si na vozy museli počkat déle. Určitý nedostatek vozů by totiž zvýšil exkluzivitu a vlastnictví Lamba by pak bylo otázkou větší prestiže.

Jak uvedl sám ředitel automobilky, byl by nejraději, pokud by zákaznicí na čas přestali mít o tyto vozy zájem a automobilka mohla přirozeně snížit výrobu.

Jak se zdá, zákazníci se automobilkám nezavděčí asi nikdy. Jedni si stěžují, že jejich vozy nikdo nechce, druzí by pak chtěli zájemců méně. Automobilce můžeme vzkázat snad jen to, že poptávku lze velmi dobře regulovat cenou, takové Murciélago za 20 milionů Kč si koupí jen opravdový fanda...

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků