Lamborghini touží po větší exkluzivitě a chce snížit prodeje

Doslova fantastické prodeje posledních let vedou u vedení italské automobilky Lamborghini k obavám, že jejich vozy se v brzké době stanou až příliš okoukané a ztratí část své výjimečnosti.

Množství prodaných vozů po celém světě vzrostlo za poslední rok o více než 20 procent a dle zájmu zákazníků bude i ten příští stejně dobrý. A nebo špatný.

Současný trend se totiž nelíbí vedení automobilky, která by byla raději, pokud by se prodávalo trochu méně vozů a zákazníci by si na vozy museli počkat déle. Určitý nedostatek vozů by totiž zvýšil exkluzivitu a vlastnictví Lamba by pak bylo otázkou větší prestiže.

Jak uvedl sám ředitel automobilky, byl by nejraději, pokud by zákaznicí na čas přestali mít o tyto vozy zájem a automobilka mohla přirozeně snížit výrobu.

Jak se zdá, zákazníci se automobilkám nezavděčí asi nikdy. Jedni si stěžují, že jejich vozy nikdo nechce, druzí by pak chtěli zájemců méně. Automobilce můžeme vzkázat snad jen to, že poptávku lze velmi dobře regulovat cenou, takové Murciélago za 20 milionů Kč si koupí jen opravdový fanda...

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků