Lamborghini Terzo Millennio je supersport pro třetí tisíciletí. Elektrický…

Že v budoucnu řada automobilek představí elektromobily, je už dlouho jasná věc. U automobilky Lamborghini jsme si to ale pořád moc nedovedli připustit.

Budoucnost patří „zeleným“ automobilům. Zatímco ještě před pár lety výrobci laborovali s vodíkem a kupříkladu taková Toyota se tohoto konceptu stále drží, jiní celou tuhle fázi přeskočili a vsadili rovnou na elektromobily. Tesla i přes problémy rozšiřuje portfolio, bude je mít koncern Volkswagen a teď už zbývá jenom počkat, než se podvolí třeba i Rolls-Royce. Jiná cesta totiž z pohledu dneška zkrátka neexistuje.

U opravdu rychlých sportovních aut je elektrická budoucnost blíže, než si myslíme. Ferrari, McLaren i Porsche už modely využívající k pohonu i elektrickou energii mají, jenom si vzpomeňte na „Svatou trojici“, a nebude trvat dlouho a se připojí také Lamborghini. Nejdříve s SUV Urus, které budeme v sériové podobě znát už na začátku prosince, později zcela jistě i další generace Huracánu či Aventadoru. Tedy pokud se tak skutečně budou jmenovat.

Podívejte se, jak McLaren P1 LM rozdrtil rekord v Goodwoodu

Podívejte se, jak McLaren P1 LM rozdrtil rekord v Goodwoodu

Důkazem budiž futuristický koncept Lamborghini Terzo Millennio, na který nás italská automobilka lákala už koncem minulého týdne. Nejde o hotový vůz, který by měl brzdy sjíždět z výrobní linky, jde o vizi supersportu pro rok 2040, avšak s prvky třetího tisíciletí. Automobilka jej vyvíjela ve spolupráci s Massachusettským technologickým institutem (MIT), spolupráce se zaměřuje zejména na nejpokročilejší systémy ukládání energie.

 

Jedním z cílů vývoje je přinést na svět supersportovní automobil, jehož karoserie (právě ta má symbolizovat třetí tisíciletí) nebude nijak omezena zástavbou hnacího motoru a akumulátorů. Elektrická čtyřkolka bude mít hnané každé kolo zvlášť, což není zase taková novinka (vzpomeňte na Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive), novinkou jsou však strukturální kompozity schopné skladovat energii jako konvenční akumulátory.

Nástupce Lamborghini Huracán bude hybrid

Nástupce Lamborghini Huracán bude hybrid

Terzo Millennio je vlastně jeden velký akumulátor. Vývojový tým chce rovněž docílit toho, aby vůz uměl kontrolovat svou kondici a v případě, že zjistí poškození, snížit rizika šíření trhlin ve struktuře uhlíkových vláken. Laick řečeno se vůz bude umět do jisté míry sám opravit, to už ale opravdu hodně sci-fi…

Vývojový tým má před sebou ještě spoustu těžkých úkolů. Musí například umět zajistit rychlé nabíjení akumulátorů, efektivní rekuperaci kinetické energie, ale zároveň snížit degradaci na minimum, jinými slovy zvýšit počet nabíjecích cyklů. Neberme tento koncept jako něco, co za třiadvacet let sjede z výrobní linky, považujme jej spíše za technické cvičení, jehož prvky se budou postupně dostávat i do sériových modelů dneška. Jinak se ten vývoj ani dělat nedá.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků