Lamborghini Terzo Millennio je supersport pro třetí tisíciletí. Elektrický…

Že v budoucnu řada automobilek představí elektromobily, je už dlouho jasná věc. U automobilky Lamborghini jsme si to ale pořád moc nedovedli připustit.

Budoucnost patří „zeleným“ automobilům. Zatímco ještě před pár lety výrobci laborovali s vodíkem a kupříkladu taková Toyota se tohoto konceptu stále drží, jiní celou tuhle fázi přeskočili a vsadili rovnou na elektromobily. Tesla i přes problémy rozšiřuje portfolio, bude je mít koncern Volkswagen a teď už zbývá jenom počkat, než se podvolí třeba i Rolls-Royce. Jiná cesta totiž z pohledu dneška zkrátka neexistuje.

U opravdu rychlých sportovních aut je elektrická budoucnost blíže, než si myslíme. Ferrari, McLaren i Porsche už modely využívající k pohonu i elektrickou energii mají, jenom si vzpomeňte na „Svatou trojici“, a nebude trvat dlouho a se připojí také Lamborghini. Nejdříve s SUV Urus, které budeme v sériové podobě znát už na začátku prosince, později zcela jistě i další generace Huracánu či Aventadoru. Tedy pokud se tak skutečně budou jmenovat.

Podívejte se, jak McLaren P1 LM rozdrtil rekord v Goodwoodu

Podívejte se, jak McLaren P1 LM rozdrtil rekord v Goodwoodu

Důkazem budiž futuristický koncept Lamborghini Terzo Millennio, na který nás italská automobilka lákala už koncem minulého týdne. Nejde o hotový vůz, který by měl brzdy sjíždět z výrobní linky, jde o vizi supersportu pro rok 2040, avšak s prvky třetího tisíciletí. Automobilka jej vyvíjela ve spolupráci s Massachusettským technologickým institutem (MIT), spolupráce se zaměřuje zejména na nejpokročilejší systémy ukládání energie.

 

Jedním z cílů vývoje je přinést na svět supersportovní automobil, jehož karoserie (právě ta má symbolizovat třetí tisíciletí) nebude nijak omezena zástavbou hnacího motoru a akumulátorů. Elektrická čtyřkolka bude mít hnané každé kolo zvlášť, což není zase taková novinka (vzpomeňte na Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive), novinkou jsou však strukturální kompozity schopné skladovat energii jako konvenční akumulátory.

Nástupce Lamborghini Huracán bude hybrid

Nástupce Lamborghini Huracán bude hybrid

Terzo Millennio je vlastně jeden velký akumulátor. Vývojový tým chce rovněž docílit toho, aby vůz uměl kontrolovat svou kondici a v případě, že zjistí poškození, snížit rizika šíření trhlin ve struktuře uhlíkových vláken. Laick řečeno se vůz bude umět do jisté míry sám opravit, to už ale opravdu hodně sci-fi…

Vývojový tým má před sebou ještě spoustu těžkých úkolů. Musí například umět zajistit rychlé nabíjení akumulátorů, efektivní rekuperaci kinetické energie, ale zároveň snížit degradaci na minimum, jinými slovy zvýšit počet nabíjecích cyklů. Neberme tento koncept jako něco, co za třiadvacet let sjede z výrobní linky, považujme jej spíše za technické cvičení, jehož prvky se budou postupně dostávat i do sériových modelů dneška. Jinak se ten vývoj ani dělat nedá.

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků