Lamborghini Super Trofeo: býčí závody

Nejprve to udělalo Ferrari, potom Porsche a teď i Lambo. Řeč je o závodech, v nichž se prezentuje speciální verze Gallarda LP560-4 .

Automobilka Lamborghini o víkendu zveřejnila první informace o připravované závodní sérii, která ponese název Super Trofeo a bude se odehrávat na nejznámějších okruzích Evropy. Akce s celým názvem „Lamborghini Blancpain Super Trofeo“, která odstartuje v květnu příštího roku, poslouží na zviditelnění modelu Gallardo, přičemž přímo na okruzích se předvede speciální odlehčená verze LP560-4.

Tyto závodní speciály vycházejí, jak již bylo zmíněno, z ostřejší LP560-4, přičemž pod kapotou se usídlil mírně upravený 5,2 litrový desetiválec s výkonem 570 koní, který je přenášen na všechny čtyři kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. 1 300 kg vážící „sportovec“ k tomu všemu disponuje i tužším pružením, účinnějšími brzdami a v souladu s předpisy nechybí ani ochranná klec uvnitř vozu. Celkově se vyrobí třicet kusů, přičemž není vyloučeno, že po soutěži budou některé z nich vydraženy, a tak se stane vskutku zajímavým objektem různých sběratelů a nadšenců.

Lamborghini Blancpain Super Trofeo odstartuje 3. května na britském okruhu Silverstone a skončí 4. října v italské Monze. Mezitím nevynechá německý Norisring, Spa v Belgii, nebo španělský okruh Catalunya.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lamborghini Gallardo LP560-4 Super Trofeo
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků