Lamborghini Super Trofeo: býčí závody

Nejprve to udělalo Ferrari, potom Porsche a teď i Lambo. Řeč je o závodech, v nichž se prezentuje speciální verze Gallarda LP560-4 .

Automobilka Lamborghini o víkendu zveřejnila první informace o připravované závodní sérii, která ponese název Super Trofeo a bude se odehrávat na nejznámějších okruzích Evropy. Akce s celým názvem „Lamborghini Blancpain Super Trofeo“, která odstartuje v květnu příštího roku, poslouží na zviditelnění modelu Gallardo, přičemž přímo na okruzích se předvede speciální odlehčená verze LP560-4.

Tyto závodní speciály vycházejí, jak již bylo zmíněno, z ostřejší LP560-4, přičemž pod kapotou se usídlil mírně upravený 5,2 litrový desetiválec s výkonem 570 koní, který je přenášen na všechny čtyři kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. 1 300 kg vážící „sportovec“ k tomu všemu disponuje i tužším pružením, účinnějšími brzdami a v souladu s předpisy nechybí ani ochranná klec uvnitř vozu. Celkově se vyrobí třicet kusů, přičemž není vyloučeno, že po soutěži budou některé z nich vydraženy, a tak se stane vskutku zajímavým objektem různých sběratelů a nadšenců.

Lamborghini Blancpain Super Trofeo odstartuje 3. května na britském okruhu Silverstone a skončí 4. října v italské Monze. Mezitím nevynechá německý Norisring, Spa v Belgii, nebo španělský okruh Catalunya.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lamborghini Gallardo LP560-4 Super Trofeo
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků