| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini
| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini
| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini
| Lamborghini 350 GT (1964) Zdroj: Lamborghini
20
Fotogalerie

Lamborghini slaví 60 let od uvedení nádherného 350 GT. S prvotinou se vrátilo do Ženevy

Zpátky na místě činu. Výročí uvedení svého prvního produkčního modelu oslavilo Lamborghini na místě, kde jej před šedesáti lety představil sám zakladatel značky.

Novodobá historie značky Lamborghini na poli osobních aut se začala psát v Ženevě v březnu 1964. Právě na tamním autosalonu totiž výrobce představil svůj první produkční model – 350 GT. K letošnímu šedesátiletému výročí od uvedení se proto značka vrátila do ulic švýcarského města, kde prohnala nejstarší exemplář pohledného GT ze své sbírky.

U příležitosti výročí nám Lamborghini poskytuje nejen pár fotek a video, ale také zajímavé informace o prvotních kusech 350 GT, jež mají k Ženevě blízký vztah. Původní výstavní exemplář 350 GT (šasi #101) v zeleném metalickém odstínu Geneva Green se sice současnosti nedožil (byl zničen při nehodě během testování), zato druhý vyrobený vůz vypadá lépe než kdy dříve.

Právě dvojku v pořadí můžeme vidět na nejnovějších fotkách. Exemplář v šedé metalíze vyjel z továrny v Sant'Agatě dne 15. srpna 1964 a zbrusu nový tehdy mířil rovněž do Ženevy, konkrétně za svým prvním majitelem. Dnes už je vůz po kompletní renovaci, kterou provedla historická divize Polo Storico samotné automobilky.

Jak Lamborghini připomíná, zpětný pohled na vývoj 350 GT je plejádou známých osobností automobilového průmyslu. Podvozek a rám tehdy vyvinul Giampaolo Dallara, motor V12 o objemu 3,5 litru pocházel ze závodních návrhů inženýra Giotta Bizzarriniho, zatímco do produkční formy s 320 koňmi jej vyladil Paolo Stanzani. Nádherná hliníková karoserie je zase dílem milánského studia Carrozzeria Touring.

Lamborghini vyrobilo celkem 135 kusů modelu 350 GT, který nakonec zůstal technicky provázán i s dalšími budoucími modely značky. Základ dvanáctiválcového motoru s později zvýšeným objemem na 4 litry byl totiž srdcem nejen nástupce 400 GT, ale v různých konfiguracích se objevil i v modelech jako Islero, Jarama, Espada, LM 002, Miura nebo Countach.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud