Lamborghini Sián doslova sundalo střechu. Verze Roadster je extrémně vzácná

Lamborghini představilo jeden z nejexkluzivnějších modelů své historie. Hypersport s výkonem 819 koní zaparkuje v garážích ani ne dvou desítek majitelů.

Lamborghini Sián byl prvním hybridním supersportem ze Sant´Agaty, který se představil v září minulého roku. Funguje díky spolupráci vidlicového dvanáctiválcového motoru o objemu 6,5 litru z modelu Aventador a elektromotoru o výkonu 34 koní vloženého do převodovky. Výsledný výkon je 602 kW (819 koní). To stačí k tomu, aby byl Sián nejsilnějším Lamborghini v historii.

Hlavy sběratelských smetánek se po debutu začaly rozhlížet i po verzi bez střechy, která zajistí, že je na promenádě každý uvidí. Deset měsíců po kupé tak Lamborghini vyjíždí z vrat s modelem Sián Roadster, který se od standardního modelu liší vlastně jen dvěma důležitými detaily.

Novitec si posvítil na McLaren Senna. Německá forsáž dodá britské stíhačce přes 900 koní

Novitec si posvítil na McLaren Senna. Německá forsáž dodá britské stíhačce přes 900 koní

Tím prvním je absence střechy. Lamborghini sice přímo netvrdí, že střecha k vozu vůbec není, ale na fotografiích není ani jednou vidět a chybí i ukázka skládacího mechanismu. Automobilka pouze naznačila, že vnitřek je „vždy otevřený do nebe“. Při pohledu shora pak není ani vidět žádný mechanismus k uchycení hardtopu. 

Tím druhým je exkluzivita. Zatímco kupé se vyrobí pouze 63 kusů, Roadster zaparkuje v garážích pouze 19 majitelů. Všechny vozy již mají svého majitele mají. Ty teď čeká série posezení u kvalitní kávy s designovým oddělením, s nímž budou diskutovat o vzhledu svého budoucího vozu. Odhaduje se, že jeden kousek vyšel v přepočtu na 87 milionů korun.

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Pod kapotou se pro Sián Roadster nic nemění. Stále má inovativní mild-hybridní technologii, která energii neukládá elektro-chemicky, čili do Li-ion baterií, ale elektrostaticky do superkapacitorů, které v modelu Sián slavily hybridní premiéru. Superkapacitory měl již Aventador, ovšem fungovaly pouze pro systém start/stop. 

Sián Roadster je ve zrychlení na 100 km/h o desetinu sekundy pomalejší, 2,9 sekundy je ale i tak pěkný kalup. Maximální rychlost 350 km/h zůstala stejná. Zrychlení ze 70 na 120 km/h se pak díky lepšímu zpřevodování a elektromotoru zrychlilo oproti Aventadoru o 1,2 sekundy.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků