Lamborghini Sián doslova sundalo střechu. Verze Roadster je extrémně vzácná

Lamborghini představilo jeden z nejexkluzivnějších modelů své historie. Hypersport s výkonem 819 koní zaparkuje v garážích ani ne dvou desítek majitelů.

Lamborghini Sián byl prvním hybridním supersportem ze Sant´Agaty, který se představil v září minulého roku. Funguje díky spolupráci vidlicového dvanáctiválcového motoru o objemu 6,5 litru z modelu Aventador a elektromotoru o výkonu 34 koní vloženého do převodovky. Výsledný výkon je 602 kW (819 koní). To stačí k tomu, aby byl Sián nejsilnějším Lamborghini v historii.

Hlavy sběratelských smetánek se po debutu začaly rozhlížet i po verzi bez střechy, která zajistí, že je na promenádě každý uvidí. Deset měsíců po kupé tak Lamborghini vyjíždí z vrat s modelem Sián Roadster, který se od standardního modelu liší vlastně jen dvěma důležitými detaily.

Novitec si posvítil na McLaren Senna. Německá forsáž dodá britské stíhačce přes 900 koní

Novitec si posvítil na McLaren Senna. Německá forsáž dodá britské stíhačce přes 900 koní

Tím prvním je absence střechy. Lamborghini sice přímo netvrdí, že střecha k vozu vůbec není, ale na fotografiích není ani jednou vidět a chybí i ukázka skládacího mechanismu. Automobilka pouze naznačila, že vnitřek je „vždy otevřený do nebe“. Při pohledu shora pak není ani vidět žádný mechanismus k uchycení hardtopu. 

Tím druhým je exkluzivita. Zatímco kupé se vyrobí pouze 63 kusů, Roadster zaparkuje v garážích pouze 19 majitelů. Všechny vozy již mají svého majitele mají. Ty teď čeká série posezení u kvalitní kávy s designovým oddělením, s nímž budou diskutovat o vzhledu svého budoucího vozu. Odhaduje se, že jeden kousek vyšel v přepočtu na 87 milionů korun.

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Pod kapotou se pro Sián Roadster nic nemění. Stále má inovativní mild-hybridní technologii, která energii neukládá elektro-chemicky, čili do Li-ion baterií, ale elektrostaticky do superkapacitorů, které v modelu Sián slavily hybridní premiéru. Superkapacitory měl již Aventador, ovšem fungovaly pouze pro systém start/stop. 

Sián Roadster je ve zrychlení na 100 km/h o desetinu sekundy pomalejší, 2,9 sekundy je ale i tak pěkný kalup. Maximální rychlost 350 km/h zůstala stejná. Zrychlení ze 70 na 120 km/h se pak díky lepšímu zpřevodování a elektromotoru zrychlilo oproti Aventadoru o 1,2 sekundy.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků