Lamborghini si vystačí bez přeplňování. Alespoň zatím.

Nejvyšší muž značky Lamborghini Stephan Winkelmann oznámil, že s turby se zatím nepočítá.
Lamborghini si vystačí bez přeplňování. Alespoň zatím.

Konstrukci automobilových motorů v posledních letech vládnou přímé vstřikování paliva a přeplňování dmychadly i kompresory. Třeba v Mnichově to nově dotáhli ve verzích BMW M550d a X5/X6 M50d až na tři turba, ale značka Lamborghini zatím stále odolává. A to i přesto, že sama patří do koncernu VW Group, který se v zavádění přeplňování pro benzínové motory stal protagonistou.

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale: nejrychlejší Gallardo

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale: nejrychlejší Gallardo

V rozhovoru pro magazín Autocar však nyní šéf značky Lamborghini Stephan Winkelmann prohlásil, že s turbodmychadly pro své supersporty nepočítá, alespoň do konce této dekády. „Budoucnost se ale může vydat vlastní cestou s tuhnoucími emisními limity,“ poznamenal Winkelmann, a zároveň slíbil, že ani nová generace modelu Lamborghini Gallardo, jež by se měla objevit zhruba za dva roky, přeplňovaný motor mít nebude.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků