Lamborghini si vystačí bez přeplňování. Alespoň zatím.

Nejvyšší muž značky Lamborghini Stephan Winkelmann oznámil, že s turby se zatím nepočítá.
Lamborghini si vystačí bez přeplňování. Alespoň zatím.

Konstrukci automobilových motorů v posledních letech vládnou přímé vstřikování paliva a přeplňování dmychadly i kompresory. Třeba v Mnichově to nově dotáhli ve verzích BMW M550d a X5/X6 M50d až na tři turba, ale značka Lamborghini zatím stále odolává. A to i přesto, že sama patří do koncernu VW Group, který se v zavádění přeplňování pro benzínové motory stal protagonistou.

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale: nejrychlejší Gallardo

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale: nejrychlejší Gallardo

V rozhovoru pro magazín Autocar však nyní šéf značky Lamborghini Stephan Winkelmann prohlásil, že s turbodmychadly pro své supersporty nepočítá, alespoň do konce této dekády. „Budoucnost se ale může vydat vlastní cestou s tuhnoucími emisními limity,“ poznamenal Winkelmann, a zároveň slíbil, že ani nová generace modelu Lamborghini Gallardo, jež by se měla objevit zhruba za dva roky, přeplňovaný motor mít nebude.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky