Lamborghini si vystačí bez přeplňování. Alespoň zatím.

Lamborghini si vystačí bez přeplňování. Alespoň zatím.

Nejvyšší muž značky Lamborghini Stephan Winkelmann oznámil, že s turby se zatím nepočítá.

Konstrukci automobilových motorů v posledních letech vládnou přímé vstřikování paliva a přeplňování dmychadly i kompresory. Třeba v Mnichově to nově dotáhli ve verzích BMW M550d a X5/X6 M50d až na tři turba, ale značka Lamborghini zatím stále odolává. A to i přesto, že sama patří do koncernu VW Group, který se v zavádění přeplňování pro benzínové motory stal protagonistou.

V rozhovoru pro magazín Autocar však nyní šéf značky Lamborghini Stephan Winkelmann prohlásil, že s turbodmychadly pro své supersporty nepočítá, alespoň do konce této dekády. „Budoucnost se ale může vydat vlastní cestou s tuhnoucími emisními limity,“ poznamenal Winkelmann, a zároveň slíbil, že ani nová generace modelu Lamborghini Gallardo, jež by se měla objevit zhruba za dva roky, přeplňovaný motor mít nebude.
 

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud