Lamborghini Sesto Elemento: pařížský koncept Lamborghini odhalen, celý

Muselo se to stát. Čím větší tanečky dělá jakákoli automobilka kolem odhalení té které novinky, tím větší je motivace auditoria k získání podrobnějších informací neoficiální cestou. A Lamborghini si s námi opravdu zatančilo dosyta, když nás celé září zásobilo vesměs bezcennými snímky neidentifikovatelných partií něčeho, co ani nebylo ochotno konkretizovat. A asi jsme nebyli sami, když jsme se jako loutky ve hře italských režisérů necítili zrovna dobře.

Ale kdo se směje naposledy, ten se směje nejlépe. A tentokrát se můžeme smát my - zatímco „režiséři” od Lamborghini nám poslali pátý snímek, který nám opět neukázal téměř nic, „loutky” z blogautomobile.fr kdesi sehnaly oficiální snímek celého vozu. Je tedy ve velmi malém rozlišení, ale oproti předchozím nesmyslům ve vysokém rozlišení je to hotový poklad.

Už při pohledu na některé prvky vozu je jasné, že nejde o podvrh, přesně tímto se „Lambo” ve čtvrtek vytasí za zvuku zvonů Notre Damme v pozadí. Koncept možná interně nese dříve přetřásané označení 83X, ale jeho veřejné jméno zní Sesto Elemento. Středoevropan si tento při vyslovení tohoto názvu bude připada jak klient bohnické léčebny na logopedickém cvičení, ale vězte, že jde hezky česky o Šestý Element.

Ne snad že by Italové chystali vlastní pokračování slavného filmu Luca Bessona, motivy vám rozklíčuje pohled na tabulku chemických prvků, kde má protonové číslo šest uhlík neboli karbon. Že by snad nový prostředek pro boj s CO2? To naštěstí ne, vůz (resp. jeho šasi) je podle původních proklamací automobilky vyroben celý z uhlíkových vláken, což mu zajišťuje velmi nízkou hmotnost.

Ta má podle dostupných informací činit 999 kg (jaká náhoda...) a s blíže neupřesněným způsobem pohonu (druhý oficiální snímek ale naznačoval přitomnost vidlicového desetiválce) má vozu dovolit  akceleraci na stovku za úchvatných 2,5 sekundy, maximální rychlost pak má činit 350 km/h.

Uvidíme, jak se automobilka postaví k avizovanému odhalení šesté upoutávky, která po tomto úniku tak trochu ztrácí smysl. Ale to už nám může být celkem jedno. Plné odhalení by mělo přijít během zítřka.

Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Sesto Elemento neoficiálně celé...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
...a pět jeho dosavadních oficiálně uvolněných kousků

bazar

Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků