Lamborghini Sesto Elemento: pařížský koncept Lamborghini odhalen, celý

Muselo se to stát. Čím větší tanečky dělá jakákoli automobilka kolem odhalení té které novinky, tím větší je motivace auditoria k získání podrobnějších informací neoficiální cestou. A Lamborghini si s námi opravdu zatančilo dosyta, když nás celé září zásobilo vesměs bezcennými snímky neidentifikovatelných partií něčeho, co ani nebylo ochotno konkretizovat. A asi jsme nebyli sami, když jsme se jako loutky ve hře italských režisérů necítili zrovna dobře.

Ale kdo se směje naposledy, ten se směje nejlépe. A tentokrát se můžeme smát my - zatímco „režiséři” od Lamborghini nám poslali pátý snímek, který nám opět neukázal téměř nic, „loutky” z blogautomobile.fr kdesi sehnaly oficiální snímek celého vozu. Je tedy ve velmi malém rozlišení, ale oproti předchozím nesmyslům ve vysokém rozlišení je to hotový poklad.

Už při pohledu na některé prvky vozu je jasné, že nejde o podvrh, přesně tímto se „Lambo” ve čtvrtek vytasí za zvuku zvonů Notre Damme v pozadí. Koncept možná interně nese dříve přetřásané označení 83X, ale jeho veřejné jméno zní Sesto Elemento. Středoevropan si tento při vyslovení tohoto názvu bude připada jak klient bohnické léčebny na logopedickém cvičení, ale vězte, že jde hezky česky o Šestý Element.

Ne snad že by Italové chystali vlastní pokračování slavného filmu Luca Bessona, motivy vám rozklíčuje pohled na tabulku chemických prvků, kde má protonové číslo šest uhlík neboli karbon. Že by snad nový prostředek pro boj s CO2? To naštěstí ne, vůz (resp. jeho šasi) je podle původních proklamací automobilky vyroben celý z uhlíkových vláken, což mu zajišťuje velmi nízkou hmotnost.

Ta má podle dostupných informací činit 999 kg (jaká náhoda...) a s blíže neupřesněným způsobem pohonu (druhý oficiální snímek ale naznačoval přitomnost vidlicového desetiválce) má vozu dovolit  akceleraci na stovku za úchvatných 2,5 sekundy, maximální rychlost pak má činit 350 km/h.

Uvidíme, jak se automobilka postaví k avizovanému odhalení šesté upoutávky, která po tomto úniku tak trochu ztrácí smysl. Ale to už nám může být celkem jedno. Plné odhalení by mělo přijít během zítřka.

Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Sesto Elemento neoficiálně celé...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
...a pět jeho dosavadních oficiálně uvolněných kousků
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků