Lamborghini Sesto Elemento: novátorský projekt jde do výroby

Automobilka Lamborghini právě potěšila všechny příznivce svérázné studie Sesto Elemento z letošního autosalonu v Paříži, neboť připustila, že ji odešle do sériové výroby. Ovšem neradujte se příliš, vůz bude homologován pouze pro použití na závodních tratích.

Podle Stephana Winkelmanna, nejvyššího muže Lamborghini, bude vyrobeno několik exemplářů tohoto typu, který po konstrukční stránce vychází z modelu Gallardo Superleggera. Skelet je zhotoven z nového materiálu, „tvrzených uhlíkových vláken“, jenž umožnil dosažení pohotovostní hmotnosti těsně pod jednou tunou. „Nyní prototyp Sesto Elemento testujeme a pokud vše půjde podle plánu, brzy jej začneme vyrábět,“ potvrdil Winkelmann ve svém nedávném rozhovoru pro magazín Autocar. „Ze silničního provozu jej však diskvalifikují potíže s řadou prvků včetně airbagů. Svezete se s ním jen na závodních tratích. Nemáme ale zájem stavět auta pro muzea.“

Cena těchto vozů překročí i Reventon, jenž stál více než milion eur. Ani Sesto Alemento však nevznikne ve více než dvou desítkách exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Sesto Elemento nezůstane jen snem. I když pro většinu z nás...
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků