Lamborghini se nevzdá dvanáctiválce. Zůstane i v chystaném voze

"Co přijde příště?" Tak zní otázka, kterou pokládá veřejnosti automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku.
Lamborghini se nevzdá dvanáctiválce. Zůstane i v chystaném voze

Lamborghini má s motory V12 dlouhou tradici, kterou započala již šedesátých letech modelem 350 GT. Miura, Countach, Diablo i Murciélago disponovaly agregáty o objemech od 3,5 litru, až do 6,5 litru. Vždy se však jednalo o motor V12 se stejným základem a válci rozevřenými do úhlu 60°.

Až Volkswagen nahradil neustále převrtávaný tradiční motor modernější jednotkou, u níž se však dvanácti válců nevzdal, odolal i přeplňování a válce nechal rozevřené v úhlu 60 stupňů.

Tuto tradici, která do jisté míry souvisí s filozofií konkurenčního Ferrari, jehož zakladatel Enzo považoval architekturu V12 za tu nejlepší možnou, nyní Lamborghini oslavuje v přiloženém videu.

Na konci krátkého videa se Lamborghini ptá, co přijde příště. Nejspíš tím ale automobilka upozorňuje na pouhý facelift Aventadoru, který za své jméno dostane písmeno S. Ten přinese ještě agresivnější design a více výkonu. Do standardního modelu se dostanou tlumiče z verze Super Veloce a v kabině se objeví nový infotainment z modelu Centenario.

Neskutečný zvuk a plameny jako z táboráku. Tak upravili Lamborghini

Neskutečný zvuk a plameny jako z táboráku. Tak upravili Lamborghini

Pozitivní zprávu ovšem toto video jistě nese. Automobilky si uvědomují marketingový potenciál velkých atmosférických motorů, což je v dnešní době, kdy se všude hovoří jen o elektromobilech, pro mnohé automobilové nadšence přímo osvěžující.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků