Lamborghini se nevzdá dvanáctiválce. Zůstane i v chystaném voze

"Co přijde příště?" Tak zní otázka, kterou pokládá veřejnosti automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku.
Lamborghini se nevzdá dvanáctiválce. Zůstane i v chystaném voze

Lamborghini má s motory V12 dlouhou tradici, kterou započala již šedesátých letech modelem 350 GT. Miura, Countach, Diablo i Murciélago disponovaly agregáty o objemech od 3,5 litru, až do 6,5 litru. Vždy se však jednalo o motor V12 se stejným základem a válci rozevřenými do úhlu 60°.

Až Volkswagen nahradil neustále převrtávaný tradiční motor modernější jednotkou, u níž se však dvanácti válců nevzdal, odolal i přeplňování a válce nechal rozevřené v úhlu 60 stupňů.

Tuto tradici, která do jisté míry souvisí s filozofií konkurenčního Ferrari, jehož zakladatel Enzo považoval architekturu V12 za tu nejlepší možnou, nyní Lamborghini oslavuje v přiloženém videu.

Na konci krátkého videa se Lamborghini ptá, co přijde příště. Nejspíš tím ale automobilka upozorňuje na pouhý facelift Aventadoru, který za své jméno dostane písmeno S. Ten přinese ještě agresivnější design a více výkonu. Do standardního modelu se dostanou tlumiče z verze Super Veloce a v kabině se objeví nový infotainment z modelu Centenario.

Neskutečný zvuk a plameny jako z táboráku. Tak upravili Lamborghini

Neskutečný zvuk a plameny jako z táboráku. Tak upravili Lamborghini

Pozitivní zprávu ovšem toto video jistě nese. Automobilky si uvědomují marketingový potenciál velkých atmosférických motorů, což je v dnešní době, kdy se všude hovoří jen o elektromobilech, pro mnohé automobilové nadšence přímo osvěžující.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků