Lamborghini se nevzdá dvanáctiválce. Zůstane i v chystaném voze

"Co přijde příště?" Tak zní otázka, kterou pokládá veřejnosti automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku.
Lamborghini se nevzdá dvanáctiválce. Zůstane i v chystaném voze

Lamborghini má s motory V12 dlouhou tradici, kterou započala již šedesátých letech modelem 350 GT. Miura, Countach, Diablo i Murciélago disponovaly agregáty o objemech od 3,5 litru, až do 6,5 litru. Vždy se však jednalo o motor V12 se stejným základem a válci rozevřenými do úhlu 60°.

Až Volkswagen nahradil neustále převrtávaný tradiční motor modernější jednotkou, u níž se však dvanácti válců nevzdal, odolal i přeplňování a válce nechal rozevřené v úhlu 60 stupňů.

Tuto tradici, která do jisté míry souvisí s filozofií konkurenčního Ferrari, jehož zakladatel Enzo považoval architekturu V12 za tu nejlepší možnou, nyní Lamborghini oslavuje v přiloženém videu.

Na konci krátkého videa se Lamborghini ptá, co přijde příště. Nejspíš tím ale automobilka upozorňuje na pouhý facelift Aventadoru, který za své jméno dostane písmeno S. Ten přinese ještě agresivnější design a více výkonu. Do standardního modelu se dostanou tlumiče z verze Super Veloce a v kabině se objeví nový infotainment z modelu Centenario.

Neskutečný zvuk a plameny jako z táboráku. Tak upravili Lamborghini

Neskutečný zvuk a plameny jako z táboráku. Tak upravili Lamborghini

Pozitivní zprávu ovšem toto video jistě nese. Automobilky si uvědomují marketingový potenciál velkých atmosférických motorů, což je v dnešní době, kdy se všude hovoří jen o elektromobilech, pro mnohé automobilové nadšence přímo osvěžující.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků