Lamborghini se nevzdá dvanáctiválce. Zůstane i v chystaném voze

"Co přijde příště?" Tak zní otázka, kterou pokládá veřejnosti automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku.
Lamborghini se nevzdá dvanáctiválce. Zůstane i v chystaném voze

Lamborghini má s motory V12 dlouhou tradici, kterou započala již šedesátých letech modelem 350 GT. Miura, Countach, Diablo i Murciélago disponovaly agregáty o objemech od 3,5 litru, až do 6,5 litru. Vždy se však jednalo o motor V12 se stejným základem a válci rozevřenými do úhlu 60°.

Až Volkswagen nahradil neustále převrtávaný tradiční motor modernější jednotkou, u níž se však dvanácti válců nevzdal, odolal i přeplňování a válce nechal rozevřené v úhlu 60 stupňů.

Tuto tradici, která do jisté míry souvisí s filozofií konkurenčního Ferrari, jehož zakladatel Enzo považoval architekturu V12 za tu nejlepší možnou, nyní Lamborghini oslavuje v přiloženém videu.

Na konci krátkého videa se Lamborghini ptá, co přijde příště. Nejspíš tím ale automobilka upozorňuje na pouhý facelift Aventadoru, který za své jméno dostane písmeno S. Ten přinese ještě agresivnější design a více výkonu. Do standardního modelu se dostanou tlumiče z verze Super Veloce a v kabině se objeví nový infotainment z modelu Centenario.

Neskutečný zvuk a plameny jako z táboráku. Tak upravili Lamborghini

Neskutečný zvuk a plameny jako z táboráku. Tak upravili Lamborghini

Pozitivní zprávu ovšem toto video jistě nese. Automobilky si uvědomují marketingový potenciál velkých atmosférických motorů, což je v dnešní době, kdy se všude hovoří jen o elektromobilech, pro mnohé automobilové nadšence přímo osvěžující.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků