Lamborghini se loučí s manuálními převodovkami, k dispozici bude už jen automat

Pravověrným motoristickým nadšencům, kteří patří k těm movitějším a budou si moci dovolit některý z nabízených supersportů, nastanou zřejmě již brzy ještě horší časy. A to zejména v případu, že si budou chtít pořídit supersport, v němž za nich nebude řadit rychlosti pouze elektronika. K značkám, které ke svým modelům nabízejí pouze automatické převodovky, se totiž již brzy přidá i Lamborghini. Ostatně nedávno jsme byli velmi překvapeni, když se k implementaci manuální převodovky rozhodlo Ferrari v případě dosud ryze „automatické” Califorine.

U Lamborghini se ale něco takového nechystá. Už dnes vám v případě mnoha výjimečných modelů dá na výběr jen ne zrovna přesvědčivý automat E-Gear a podle vyhlídek do brzké budoucnosti pošle Lambo manuální převodovky úplně k ledu. N
a druhé straně jsme se kromě této informace dozvěděli i celkem potěšitelné zprávy. Automobilka se totiž nechystá zavádět do svých modelů přeplňované agregáty s nižším počtem válců a různě více či méně smyslné úpravy pro snižování spotřeby. Jistě, nejnovějším trendům nelze nepodlehnout, v případě Lamborghini to bude ovšem v relativně omezené formě, automobilka se totiž chystá zavést pouze systém stop and start, schopnost agregátu přijímat i palivo E85, či implementovat technologii deaktivace válců v případě, že nebudou přímo potřebné.

Časy se sice nenávratně mění, ale Lamborghini chce podle představitelů vyrábět lehčí a exotičtější vozy než kdykoliv předtím. Možná se tedy ještě máme na co těšit, s povinným automatem už ale budou Lamborghini pro určitou skupinu zákazníků navždy zapomenutou značkou...

Klepněte pro větší obrázek
E-Gear, tragédie o šesti kvaltech. Již brzy i ve vašem Lamborghini...
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský