Lamborghini se loučí s manuálními převodovkami, k dispozici bude už jen automat

Pravověrným motoristickým nadšencům, kteří patří k těm movitějším a budou si moci dovolit některý z nabízených supersportů, nastanou zřejmě již brzy ještě horší časy. A to zejména v případu, že si budou chtít pořídit supersport, v němž za nich nebude řadit rychlosti pouze elektronika. K značkám, které ke svým modelům nabízejí pouze automatické převodovky, se totiž již brzy přidá i Lamborghini. Ostatně nedávno jsme byli velmi překvapeni, když se k implementaci manuální převodovky rozhodlo Ferrari v případě dosud ryze „automatické” Califorine.

U Lamborghini se ale něco takového nechystá. Už dnes vám v případě mnoha výjimečných modelů dá na výběr jen ne zrovna přesvědčivý automat E-Gear a podle vyhlídek do brzké budoucnosti pošle Lambo manuální převodovky úplně k ledu. N
a druhé straně jsme se kromě této informace dozvěděli i celkem potěšitelné zprávy. Automobilka se totiž nechystá zavádět do svých modelů přeplňované agregáty s nižším počtem válců a různě více či méně smyslné úpravy pro snižování spotřeby. Jistě, nejnovějším trendům nelze nepodlehnout, v případě Lamborghini to bude ovšem v relativně omezené formě, automobilka se totiž chystá zavést pouze systém stop and start, schopnost agregátu přijímat i palivo E85, či implementovat technologii deaktivace válců v případě, že nebudou přímo potřebné.

Časy se sice nenávratně mění, ale Lamborghini chce podle představitelů vyrábět lehčí a exotičtější vozy než kdykoliv předtím. Možná se tedy ještě máme na co těšit, s povinným automatem už ale budou Lamborghini pro určitou skupinu zákazníků navždy zapomenutou značkou...

Klepněte pro větší obrázek
E-Gear, tragédie o šesti kvaltech. Již brzy i ve vašem Lamborghini...
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků