Prototyp závodního speciálu Lamborghini SC63 dokončil první test. Během dvou dnů na okruhu v Imole inženýři zdokonalovali hybridní pohonné ústrojí, převodovku Xtrac a mnoho dalšího.
Na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu automobilka Lamborghini představila jeden z nejkrásnějších závodních speciálů poslední doby - prototyp SC63. Novinka, navržená dle pravidel LMDh, má v plánu zaútočit na tratě vytrvalostních závodů FIA World Endurance Championship a IMSA WeatherTech Sports Car Championship, a to již v příštím roce. Zprávy z Itálie nyní potvrzují, že Lamborghini úspěšně završilo dvoudenní test tohoto vozu na okruhu Imola.
Oficiální tovární jezdci Mirko Bortolotti, Andrea Caldarelli a Daniil Kvjat ujeli během testu celkem 1500 km a zaměřili se na řadu oblastí vývoje SC63 před dalšími dvěma evropskými testy, které se uskuteční na okruzích Paul Ricard a Spa-Francorchamps po zbytek srpna.
Nejvíce pozornosti inženýři věnovali motoru, který je prvním závodním motorem vyvinutým na zakázku ve společnosti Lamborghini Squadra Corse. Hybridní ústrojí má nový dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3,8 litru, který dokáže s pomocí elektromotoru vyprodukovat až 670 koňských sil. To dokáže s hmotností 1030 kilogramů pořádně zamávat.
Kalibrace se prováděla také na převodovce Xtrac, která je sice standardní součástí všech vozů LMDh, ale lze ji přizpůsobit požadavkům značky na převodové poměry a mechanickou svornost diferenciálu. Tým rovněž pracoval na kalibraci omezovače rychlosti a kontroly trakce a provedl migraci brzd, sběr dat o chlazení a rozsáhlý aerodynamický test.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus