Revuelto je autem mnoha „poprvé“ – co se týče například převodovky, samotného základu konstrukce a samozřejmě i hybridního pohonu s možností nabíjení ze zásuvky. Zdroj: Lamborghini

Revuelto je autem mnoha „poprvé“ – co se týče například převodovky, samotného základu konstrukce a samozřejmě i hybridního pohonu s možností nabíjení ze zásuvky. | Zdroj: Lamborghini

Ale neděste se, přesně jak italská značka slibovala, volty a ampéry jsou tu aby podpořily spalovací motor, ne nahrazovaly jeho schopnosti. Zdroj: Lamborghini

Ale neděste se, přesně jak italská značka slibovala, volty a ampéry jsou tu aby podpořily spalovací motor, ne nahrazovaly jeho schopnosti. | Zdroj: Lamborghini

Základem konstrukce je karbonový monokok, kterému Lambo říká „monotrup.“ Váží o desetinu méně, než řešení v Aventadoru, zároveň má až o čtvrtinu vyšší torzní tuhost. V hojné míře využívá kovaný uhlíkový kompozit, z nějž je i přední část konstrukce. Zadní pomocný rám využívá vysokopevnostní hliníkové slitiny. Zdroj: Lamborghini

Základem konstrukce je karbonový monokok, kterému Lambo říká „monotrup.“ Váží o desetinu méně, než řešení v Aventadoru, zároveň má až o čtvrtinu vyšší torzní tuhost. V hojné míře využívá kovaný uhlíkový kompozit, z nějž je i přední část konstrukce. Zadní pomocný rám využívá vysokopevnostní hliníkové slitiny. | Zdroj: Lamborghini

Kapotáž se inspiruje některými prvky předešlých Lamborghini, odkazuje na elegantní linie Countache, proporce Diabla i agresivní příď Murciélaga, která má připomínat žraločí čumák. Zdroj: Lamborghini

Kapotáž se inspiruje některými prvky předešlých Lamborghini, odkazuje na elegantní linie Countache, proporce Diabla i agresivní příď Murciélaga, která má připomínat žraločí čumák. | Zdroj: Lamborghini

Od něj vedou dvě linie okolo kabiny a motoru až k výfukům s šestiúhelníkovými koncovkami. Kromě estetiky ale Lamborghini samozřejmě myslelo i na funkčnost. Zdroj: Lamborghini

Od něj vedou dvě linie okolo kabiny a motoru až k výfukům s šestiúhelníkovými koncovkami. Kromě estetiky ale Lamborghini samozřejmě myslelo i na funkčnost. | Zdroj: Lamborghini

Vpředu tak máme karbonový splitter s šikmými prvky po stranách, který zvyšuje přítlak a zároveň vede vzduch okolo kol. Zdroj: Lamborghini

Vpředu tak máme karbonový splitter s šikmými prvky po stranách, který zvyšuje přítlak a zároveň vede vzduch okolo kol. | Zdroj: Lamborghini

Střední část Revuelta směruje proudění ke čtyřem zadním generátorům vzdušných vírů, tvořeným úzkými zakřivenými lopatkami pod autem – jejich úkolem je usměrnit tok směrem k difuzoru a znásobit jeho účinek. Zdroj: Lamborghini

Střední část Revuelta směruje proudění ke čtyřem zadním generátorům vzdušných vírů, tvořeným úzkými zakřivenými lopatkami pod autem – jejich úkolem je usměrnit tok směrem k difuzoru a znásobit jeho účinek. | Zdroj: Lamborghini

A i samotný difuzor je mimořádně promyšlený, ve středové části má sklon 11 stupňů a v bočních 15 stupňů, což je mnohem agresivnější nastavení, než u Aventadoru Ultimae. Zdroj: Lamborghini

A i samotný difuzor je mimořádně promyšlený, ve středové části má sklon 11 stupňů a v bočních 15 stupňů, což je mnohem agresivnější nastavení, než u Aventadoru Ultimae. | Zdroj: Lamborghini

Vzadu nechybí aktivní aerodynamické křídlo, jehož fungování v režimech pro maximální rychlost a minimální odpor vzduchu (případně nižší spotřebu) nebo co nevyšší přítlak ovládá automatika či přímo řidič voličem. Zdroj: Lamborghini

Vzadu nechybí aktivní aerodynamické křídlo, jehož fungování v režimech pro maximální rychlost a minimální odpor vzduchu (případně nižší spotřebu) nebo co nevyšší přítlak ovládá automatika či přímo řidič voličem. | Zdroj: Lamborghini

Obecně vzato má Revuelto o 33 procent vyšší maximální aerodynamické zatížení vpředu a o 74 procent vzadu ve srovnání s Aventadorem Ultimae. Zdroj: Lamborghini

Obecně vzato má Revuelto o 33 procent vyšší maximální aerodynamické zatížení vpředu a o 74 procent vzadu ve srovnání s Aventadorem Ultimae. | Zdroj: Lamborghini

Motor V12 má povědomý objem 6,5 litru, ale jde o novou jednotku s označením L545. Váží jen 218 kilogramů, tedy o 17 kilo méně, než pohon Aventadoru. Zdroj: Lamborghini

Motor V12 má povědomý objem 6,5 litru, ale jde o novou jednotku s označením L545. Váží jen 218 kilogramů, tedy o 17 kilo méně, než pohon Aventadoru. | Zdroj: Lamborghini

Má také vyšší kompresní poměr, optimalizované spalování díky ionizaci ve spalovací komoře, řízené dvěma elektronickými jednotkami, a vychytanou dynamiku výfukových plynů kvůli nižším protitlakům ve vysokých otáčkách. Zdroj: Lamborghini

Má také vyšší kompresní poměr, optimalizované spalování díky ionizaci ve spalovací komoře, řízené dvěma elektronickými jednotkami, a vychytanou dynamiku výfukových plynů kvůli nižším protitlakům ve vysokých otáčkách. | Zdroj: Lamborghini

Výkon činí 607 kW (825 k) při 9250 otáčkách (omezovač je v 9500 ot./min.) a maximem točivého momentu je 725 Nm. K této síle se přidávají dva přední elektromotory, jimiž je zde vyřešen pohon všech kol, a další elektromotor pro zadní kola, uložený nad osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Zdroj: Lamborghini

Výkon činí 607 kW (825 k) při 9250 otáčkách (omezovač je v 9500 ot./min.) a maximem točivého momentu je 725 Nm. K této síle se přidávají dva přední elektromotory, jimiž je zde vyřešen pohon všech kol, a další elektromotor pro zadní kola, uložený nad osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. | Zdroj: Lamborghini

Každý z předních motorů má výkon 110 kW (150 k) a 350 Nm točivého momentu, Revuelto je využívá při jízdě výhradně na elektřinu a umožňují i velmi elegantní a zároveň z technického hlediska jednoduché vektorování točivého momentu. Zdroj: Lamborghini

Každý z předních motorů má výkon 110 kW (150 k) a 350 Nm točivého momentu, Revuelto je využívá při jízdě výhradně na elektřinu a umožňují i velmi elegantní a zároveň z technického hlediska jednoduché vektorování točivého momentu. | Zdroj: Lamborghini

Zadní jednotka (také 110 kW) se pak připojuje dle potřeby. Vůz celkem disponuje 747 kW (1015 k, pouze v nejostřejším režimu Corsa), které jej vystřelí na 100 km/h za 2,5 sekundy a vstříc maximální rychlosti přes 350 km/h. Zdroj: Lamborghini

Zadní jednotka (také 110 kW) se pak připojuje dle potřeby. Vůz celkem disponuje 747 kW (1015 k, pouze v nejostřejším režimu Corsa), které jej vystřelí na 100 km/h za 2,5 sekundy a vstříc maximální rychlosti přes 350 km/h. | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Revuelto | Zdroj: Lamborghini

Ale neděste se, přesně jak italská značka slibovala, volty a ampéry jsou tu aby podpořily spalovací motor, ne nahrazovaly jeho schopnosti. Zdroj: Lamborghini
Základem konstrukce je karbonový monokok, kterému Lambo říká „monotrup.“ Váží o desetinu méně, než řešení v Aventadoru, zároveň má až o čtvrtinu vyšší torzní tuhost. V hojné míře využívá kovaný uhlíkový kompozit, z nějž je i přední část konstrukce. Zadní pomocný rám využívá vysokopevnostní hliníkové slitiny. Zdroj: Lamborghini
Kapotáž se inspiruje některými prvky předešlých Lamborghini, odkazuje na elegantní linie Countache, proporce Diabla i agresivní příď Murciélaga, která má připomínat žraločí čumák. Zdroj: Lamborghini
Od něj vedou dvě linie okolo kabiny a motoru až k výfukům s šestiúhelníkovými koncovkami. Kromě estetiky ale Lamborghini samozřejmě myslelo i na funkčnost. Zdroj: Lamborghini
55
Fotogalerie

Lamborghini Revuelto je hybridní supersport pro 21. století: Jeho V12 se obejde bez turba, má 1015 koní

Nástupce Aventadoru oficiálně ukázal své tvary a svaly. Je plný ohromující techniky, elektřinou si místo úspory paliva pomáhá k vyššímu tempu.

Příběh vrcholných Lamborghini s motorem V12 uprostřed pokračuje další kapitolou: Opět pekelně rychlou a propracovanou do posledního detailu. Revuelto je autem mnoha „poprvé“ – co se týče například převodovky, samotného základu konstrukce a samozřejmě i hybridního pohonu s možností nabíjení ze zásuvky. Ale neděste se, přesně jak italská značka slibovala, volty a ampéry jsou tu aby podpořily spalovací motor, ne nahrazovaly jeho schopnosti.

Základem konstrukce je karbonový monokok, kterému Lambo říká „monotrup.“ Váží o desetinu méně, než řešení v Aventadoru, zároveň má až o čtvrtinu vyšší torzní tuhost. V hojné míře využívá kovaný uhlíkový kompozit, z nějž je i přední část konstrukce. Zadní pomocný rám využívá vysokopevnostní hliníkové slitiny. Kapotáž se inspiruje některými prvky předešlých Lamborghini, odkazuje na elegantní linie Countache, proporce Diabla i agresivní příď Murciélaga, která má připomínat žraločí čumák. Od něj vedou dvě linie okolo kabiny a motoru až k výfukům s šestiúhelníkovými koncovkami. Kromě estetiky ale Lamborghini samozřejmě myslelo i na funkčnost.

Vpředu tak máme karbonový splitter s šikmými prvky po stranách, který zvyšuje přítlak a zároveň vede vzduch okolo kol. Střední část Revuelta směruje proudění ke čtyřem zadním generátorům vzdušných vírů, tvořeným úzkými zakřivenými lopatkami pod autem – jejich úkolem je usměrnit tok směrem k difuzoru a znásobit jeho účinek. A i samotný difuzor je mimořádně promyšlený, ve středové části má sklon 11 stupňů a v bočních 15 stupňů, což je mnohem agresivnější nastavení, než u Aventadoru Ultimae.

Vzadu nechybí aktivní aerodynamické křídlo, jehož fungování v režimech pro maximální rychlost a minimální odpor vzduchu (případně nižší spotřebu) nebo co nevyšší přítlak ovládá automatika či přímo řidič voličem. Obecně vzato má Revuelto o 33 procent vyšší maximální aerodynamické zatížení vpředu a o 74 procent vzadu ve srovnání s Aventadorem Ultimae.

Motor V12 má povědomý objem 6,5 litru, ale jde o novou jednotku s označením L545. Váží jen 218 kilogramů, tedy o 17 kilo méně, než pohon Aventadoru. Má také vyšší kompresní poměr, optimalizované spalování díky ionizaci ve spalovací komoře, řízené dvěma elektronickými jednotkami, a vychytanou dynamiku výfukových plynů kvůli nižším protitlakům ve vysokých otáčkách. Výkon činí 607 kW (825 k) při 9250 otáčkách (omezovač je v 9500 ot./min.) a maximem točivého momentu je 725 N.m.

K této síle se přidávají dva přední elektromotory, jimiž je zde vyřešen pohon všech kol, a další elektromotor pro zadní kola, uložený nad osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Každý z předních motorů má výkon 110 kW (150 k) a 350 Nm točivého momentu, Revuelto je využívá při jízdě výhradně na elektřinu a umožňují i velmi elegantní a zároveň z technického hlediska jednoduché vektorování točivého momentu. Zadní jednotka (také 110 kW) se pak připojuje dle potřeby. Vůz celkem disponuje 747 kW (1015 k, pouze v nejostřejším režimu Corsa), které jej vystřelí na 100 km/h za 2,5 sekundy a vstříc maximální rychlosti přes 350 km/h.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud