Lamborghini Reventon Roadster: další bizarní bestie

Letošní Frankfurt je plný desítek novinek, ale nové, otevřené Lamborghini mezi nimi rozhodně nezaniká. Pojďme si ji prohlédnout podrobněji.

Novinka nese jméno Lamborghini Reventon Roadster. Vyznačuje se matným šedým lakem Reventon Gray, jenž se poněkud liší od toho použitého na kupé a Roadster tak zůstává exkluzívní. Působivé jsou pětipaprskové, rovněž šedé ráfky, jejichž konstrukce má pomáhat chlazení velkých odvrtávaných kotoučů.

Je dosti obtížné zastínit původní Reventon z roku 2007, ale vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,5 l o výkonu 650 koní (485 kW) jistě žádného milovníka supersportovních vozů nezklame. Je zároveň potěšitelné, že hmotnost Roadsteru narostla v porovnání s výchozím kupé jen o 25 kg, přižemž společnost Lamborghini tvrdí, že se jejím inženýrům podařilo vyztužit otevřenou karosérii tak, že dosáhli tuhosti srovnatelné s uzavřeným vzorem. Zní to trochu neuvěřitelně, ale asi nám nezbývá než věřit, tento fakt těžko někdy ověříme v praxi...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co se dynamických vlastností týče, Roadster by neměl za výchozím Reventonem příliš zaostávat. Zrychlení z klidu na 100 km/h se v podstatě nezměnilo a Reventon Roadster jej zvládne za 3,4 s, přičemž nejvyšší rychlost dosahuje 330 km/h, což je ale takřka o 10 km/h méně než v případě kupé. Na exkluzivitě tomuto modelu přidává také oznámení továrny, že hodlá zhotovit nejvýše dvacet exemplářů otevřeného Reventonu, takže vás snad ani nijak neohromí prodejní cena 1,1 mil. Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi specifické rysy otevřeného Reventonu patří trvalý pohon všech kol Viscous Traction a poloautomatická převodovka Lamborghini E-gear. Také design interiéru opakuje inspiraci z leteckého průmyslu. Poněkud bizarní kombinace černé Alcantry a kevlaru vám vyrazí dech i po dvou letech provozu původního Reventonu a obsahuje trojici oddělených monitorů LCD. Díky tomu lze pouhým stiskem tlačítka změnit vzhled přístrojového štítu z digitální šílenosti na poněkud usedlejší podobu analogových ukazatelů.

odávky prvních vozů Reventon Roadster začnou již letos na podzim, takže pokud nejste na seznamu zájemců, máte již zřejmě smůlu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Reventon Roadster
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků