Lamborghini potvrdilo přípravu plug-in hybridu! Bude jím SUV Urus

Italská automobilka potvrdila práci na voze poháněném plug-in hybridní jednotkou. Nebude to supersporťák, ale novinka v podobě SUV Urus.

Informaci o práci na plug-in hybridním voze Lamborghini oficiálně potvrdil Maurizio Reggiani, šéf výzkumu a vývoje. Společnost přitom první hybridní koncept představila už před několika lety. Model zvaný Asterion měl pohánět atmosferický 5,2litrový desetiválec Huracan společně s třemi elektromotory.

Lamborghini se dvanácti válců nevzdá. Zůstanou i v novince

Lamborghini se dvanácti válců nevzdá. Zůstanou i v novince

Nové SUV Urus bude jediným modelem s možností elektrického pohonu. Ostatní vozy v portfoliu Lamborghini, včetně populárních kousků Huracan či Aventador, budou i v budoucnu nabízeny pouze se standardními spalovacími jednotkami.

Urus nebude jen prvním hybridem, ale také prvním Lambem, které dostane osmiválec s čtyřlitrovým biturbem. Podle vedení společnosti je to pro tak velký a těžký vůz povinnost. Generální ředitel Stefano Domenicali nevyloučil ani možnost čistě elektrického pohonu, naopak se nedočkáme dieselu.

Nové Lamborghini Huracan: Stahovací střecha a 321 km/h

Nové Lamborghini Huracan: Stahovací střecha a 321 km/h

Reggiani slíbil, že design připravovaného Urusu bude "čisté Lamborgini". Oproti stejnojmennému konceptu z roku 2012 (fotogalerie níže) prý nabídne ještě hezčí exteriér i interiér. Model zamíří do prodeje v roce 2018 a zatím není jasné, jestli bude hybridní varianta k dispozici hned, nebo se k paletě nabízených jednotek připojí až později. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků