Limitovaná edice ostrého SUV k limitované edici okruhové střely? Ve světě velkých peněz parádní nabídka pro vážené klienty.
Jen si to představte. Koupili jste si jeden z čtyřiceti výhradně okruhových speciálů Lamborghini Essenza SCV12 s výkonem přes 610 kW (830 k) se závodní technikou, pohonem zadních kol, zavěšením se suvnými vzpěrami a díly od špičkových dodavatelů pro motorsport. Automobilka vás s ním bere na jízdy po známých světových okruzích a parkuje vám jej ve speciálním hangáru, do nějž máte přístup odkudkoliv skrze kameru. Ale jak se vaše okolí dozví, že takový vymazlený speciál vlastníte, když s ním můžete pouze na závodní trať?
Italská značka má řešení. Pro čtyřicítku majitelů připravila čtyřicítku speciálních Urusů Essenza SCV12, které byly vytvořeny ve spolupráci s vlastníky podle jejich vkusu a s přihlédnutím k podobě jejich strojů na závodní trať. Vyznačují se dvoubarevným provedením s mnoha karbonovými a tmavými prvky i kontrastní linkou ve spodní části karoserie. Nechybí na nich ani „závodní“ číslo, shodné s odpovídajícím exemplářem SCV12. Standardně mají černá 23“ kola a černé brzdové třmeny, i když zákazník může sáhnout i po jiných barvách.
Uvnitř najdeme černé čalounění Nero Cosmus z Alcantary s koženými prvky, karbonové obložení s možností volby matného nebo lesklého provedení, černě eloxované hliníkové prvky a červené kliky. Na palubní desce je v dekoru z uhlíkových vláken silueta okruhového speciálu, do prahů Lamborghini vetklo logo svého šedesátiletého výročí a jméno zákazníka, případně jeho číslo. Po technické stránce jde o verzi Urus Performante s výkonem 490 kW (666 k) a 850 Nm točivého momentu.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus