Německý ladič Unicate připravil vskutku svérázné provedení supersportu ze Sant Agaty.
Použití slovních spojení „světový rekord“ a „Lamborghini Murcielago“ v jediné větě naznačuje obvykle velké věci. A svým způsobem to platí rovněž pro nejnovější projekt firmy Unicate, kde na vůz kromě jiného instalovali vůbec největší kola, jaká se kdy na modelu Murcielago objevila. Již ve svém standardním provedení toto Lamborghini disponuje působivým obutím s dvacetipalcovými ráfky o šířce 8,5 palce vpředu a 13 palců vzadu a pneumatikami širokými 235, resp. 335 mm.
Společnost Unicate však tato výbava nijak neoslnila a rozhodla se ji nahradit vlastní sestavou, téměř dokonale vyplňující prostor v blatnících. Vpředu najdeme dvacetipalcové ráfky široké 10,5 palce a obuté do pneumatik o rozměru 285/25 ZR 20. Na zadní nápravě se potom nachází ohromné ráfky 13,5x21 palců s pneumatikami 375/25 ZR 21. A to jsou již hodnoty, které projektu Lamborghini Murcielago Yenceri Edition zajistilo „rekord“. Ještě dodejme, že límce vpředu jsou široké 4 a vzadu dokonce 6 palců. Cem Altun, zakladatel a šéf firmy Unicate, tvrdí: „Chtěli jsme dovést rozměry kol do extrému a zvláště dozadu dát největší kola, jaká se do podběhů vejdou. Vůz se tak řídí daleko lépe než ve standardní konfiguraci a jízda řidiči přináší pocit z řízení bezpečnějšího sportovního vozu.“
Ale pouze u kol nezůstalo. Murcielago Yeniceri Edition z dílen Unicate je opatřeno sportovní výfukovou soustavou, zvyšující výkon motoru o 20 koní, a matově černým lakováním. Závěsy kol jsou o něco tužší a světlá výška vozu nižší, změn doznaly prahové spoilery a v předním nárazníku denní světla z LED. Interiér zdobí nové doplňky z uhlíkových kompozitů a výkonná audiosoustava.
O dostupnosti ani cenách zatím informace nemáme, ale jen věříme, že nepůjde o další „světový rekord”...
Lamborghini Murcielago Yeniceri Edition
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus