Lamborghini Murcielago Yeniceri Edition: kola dělaj' auto

Německý ladič Unicate připravil vskutku svérázné provedení supersportu ze Sant Agaty.

Použití slovních spojení „světový rekord“ a „Lamborghini Murcielago“ v jediné větě naznačuje obvykle velké věci. A svým způsobem to platí rovněž pro nejnovější projekt firmy Unicate, kde na vůz kromě jiného instalovali vůbec největší kola, jaká se kdy na modelu Murcielago objevila. Již ve svém standardním provedení toto Lamborghini disponuje působivým obutím s dvacetipalcovými ráfky o šířce 8,5 palce vpředu a 13 palců vzadu a pneumatikami širokými 235, resp. 335 mm.

Společnost Unicate však tato výbava nijak neoslnila a rozhodla se ji nahradit vlastní sestavou, téměř dokonale vyplňující prostor v blatnících. Vpředu najdeme dvacetipalcové ráfky široké 10,5 palce a obuté do pneumatik o rozměru 285/25 ZR 20. Na zadní nápravě se potom nachází ohromné ráfky 13,5x21 palců s pneumatikami 375/25 ZR 21. A to jsou již hodnoty, které projektu Lamborghini Murcielago Yenceri Edition zajistilo „rekord“. Ještě dodejme, že límce vpředu jsou široké 4 a vzadu dokonce 6 palců. Cem Altun, zakladatel a šéf firmy Unicate, tvrdí: „Chtěli jsme dovést rozměry kol do extrému a zvláště dozadu dát největší kola, jaká se do podběhů vejdou. Vůz se tak řídí daleko lépe než ve standardní konfiguraci a jízda řidiči přináší pocit z řízení bezpečnějšího sportovního vozu.“   

Ale pouze u kol nezůstalo. Murcielago Yeniceri Edition z dílen Unicate je opatřeno sportovní výfukovou soustavou, zvyšující výkon motoru o 20 koní, a matově černým lakováním. Závěsy kol jsou o něco tužší a světlá výška vozu nižší, změn doznaly prahové spoilery a v předním nárazníku denní světla z LED. Interiér zdobí nové doplňky z uhlíkových kompozitů a výkonná audiosoustava.

O dostupnosti ani cenách zatím informace nemáme, ale jen věříme, že nepůjde o další „světový rekord”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcielago Yeniceri Edition
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků