Lamborghini Murcielago SV, redukce hmotnosti v novém

Téměř každý fanda automobilů si při vyslovení dvou písmen SV vzpomene na speciál italské automobilky Lamborghini Diablo SV. To dostalo ve své době nebývalé naladěné motory s výkony od 510 do 550 koní a proti sériovému modelu pak shodilo 110 kg. K tomu je třeba připočítat i upravenou převodovku s kratšími převody a z Diabla SV se stalo úplně jiné auto.

A k podobné úpravě se nyní schyluje i u současného vrcholu italské automobilky, modelu Murciélago. Vůz s označením SV by se pak měl na trhu objevit v roce 2009. A co přinese?

Dle všech informací dojde k redukci hmotnosti vůči modelu LP640 o 100 až 130 kilogramů. To bude dosaženo vypuštěním některých komfortních prvků a použití většího množství karbonových dílů, hořčíkových kol a použití lehčích, ovšem pevnějších materiálů na nosných dílech.

Dle všeho by pak dvanáctiválec měl poskytnout výkon 680 koní, tedy o 40 více než současný vrcholný model. Výkon by měl být přenášen jen na zadní kola, což by bylo velké překvapení. Přenos výkonu by měla zajišťovat výlučně převodovka E-gear.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků