Lamborghini Murcielago SV, redukce hmotnosti v novém

Téměř každý fanda automobilů si při vyslovení dvou písmen SV vzpomene na speciál italské automobilky Lamborghini Diablo SV. To dostalo ve své době nebývalé naladěné motory s výkony od 510 do 550 koní a proti sériovému modelu pak shodilo 110 kg. K tomu je třeba připočítat i upravenou převodovku s kratšími převody a z Diabla SV se stalo úplně jiné auto.

A k podobné úpravě se nyní schyluje i u současného vrcholu italské automobilky, modelu Murciélago. Vůz s označením SV by se pak měl na trhu objevit v roce 2009. A co přinese?

Dle všech informací dojde k redukci hmotnosti vůči modelu LP640 o 100 až 130 kilogramů. To bude dosaženo vypuštěním některých komfortních prvků a použití většího množství karbonových dílů, hořčíkových kol a použití lehčích, ovšem pevnějších materiálů na nosných dílech.

Dle všeho by pak dvanáctiválec měl poskytnout výkon 680 koní, tedy o 40 více než současný vrcholný model. Výkon by měl být přenášen jen na zadní kola, což by bylo velké překvapení. Přenos výkonu by měla zajišťovat výlučně převodovka E-gear.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků