Lamborghini Murcielago LP750 z Edo Competition

Ladičská společnost Edo svým nejnovějším projektem na téma Murcielago překonala sama sebe. Nová mašina jede 365 km/h…

Svět tuningu je stále divočejší a dokonce i renomované společnosti z tohoto světa častěji a častěji přicházejí s opravdu bizarními kreacemi, jež snad až příliš intenzivně míří na ruské oligarchy a arabské šlechtice bez tradice vnímání vkusu. Společnost Edo Competition nám ale poslední dobou dělá radost. Možná si ještě vzpomenete na její projekt Lamborghini Gallardo LP600-4 z počátku letošního ledna, který při velmi střízlivém vzezření nabízí 600 koní (440 kW) výkonu, nejvyšší rychlost 340 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,5 s. A zavzpomínáte-li ještě hlouběji, třeba se vám vybaví Gallardo SLE od Eda z půli roku 2008, které „udělalo stovku“ za 3,7 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejnovější projekt Edo Competition na téma Lamborghini však vychází z řady Murcielago LP-640 a dosud kralující vrchol naladěný až na 710 koní (což beztak pohodlně stačilo na zisk pomyslného titulu „Nejrychlejší Murcielago vůbec“) po všech stránkách překonává. Výkon narostl na působivých 750 koní (552 kW), což údajně postačí k akceleraci z klidu na 100 km/h za 3,1 s, na 200 km/h za 9,7 s a na 300 km/h za 24,5 s a dosáhne rychlosti 365 km/h. Modifikace pohonné jednotky přitom nebyly nijak rozsáhlé a kromě přeprogramované řídicí jednotky si vystačily prakticky jen s novými vložkami válců, „otevřenějším“ sáním, ručně obráběným sáním a výfukovou soustavou s větším průřezem. Výfuk je zhotoven z nerezové oceli a na přání jej lze doplnit dálkově ovládaným ventilem pro regulaci zvuku motoru. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,5 l nyní dává 740 Nm točivého momentu, jenž je delegován na všechna čtyři kola skrze přepracovanou, leč stále pouze jednokotoučovou suchou spojku. Za zmínku stojí rekonstruovaný zadní diferenciál, jenž je sám o sobě údajně o 40 kg lehčí než sériové provedení. Takto rychlé auto se neobejde bez přepracované aerodynamiky s novými povrchovými díly karoserie, pánové ze společnosti Edo Competiton tvrdí, že se jim v tomto případě podařilo dosáhnout ideálního kompromisu mezi stabilitou ve vysokých rychlostech a elegantním vzhledem. Vylepšené zadní přítlačné křídlo je stavitelné, stejně jako spoiler pod předním nárazníkem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A abychom tento napínavý příběh dovyprávěli: německá společnost Edo Competition opatřila své nové Murcielago LP750 také novými litými ráfky o průměru 18 placů vpředu a 19 palců vzadu (pneu 265/35, resp. 345/30). A zřejmě nás snad ani v případě Edo Competition nepřekvapí, že cena přestavby zůstane pro většinu z nás tajemstvím… 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 22 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky