Lamborghini Murciélago LP650-4 Roadster: pro 50 vyvolených

Lamborghini představilo nejnovější verzi otevřeného Murcielaga. Užije si ji pouze padesát zákazníků.

Samotné Murciélago Roadster není pochopitelně žádnou žhavou novinkou. Světu se představilo již v roce 2004 jakožto skutečně extrémní otevřený vůz, poháněný dvanáctiválcovým šestilitrem s výkonem téměř 580 koňských sil. Jenže Murciélago jako takové pochází již z prvních měsíců tohoto století a jak roky plynuly, snažila se automobilka nabídku svého vrcholného modelu stále vylepšovat. A tak v roce 2006, krátce po představení na ženevském autosalonu, přišlo na trh Murciélago LP640, které z objemnějšího motoru (6,5 litru) o stejném počtu válců dodávalo vozu výkon již 640 koní. Otevřená verze samozřejmě nemohla zůstat pozadu a o pár měsíců později spatřil v Los Angeles světlo světa model LP640 Roadster se stejnou motorovou výbavou.

Nyní se ovšem píše rok 2009, Murciélago poznalou svou novou vrcholnou verzi LP 670-4 SuperVeloce a Roadster opět nemůže zůstat příliš pozadu. Šesti set sedmdesáti koní se sice nedočkalo, zbrusu nová verze LP650-4 jich ale přece jen nabídne více než dříve. Ano, hádáte správně, bude jich 650. Budeme-li přesnější, pak inovovaný motor „vytáhne” ze stejného objemu 6,5 litru výkon 478 kW (650 koní) a 660 Nm točivého momentu, což bude stačit k akceleraci na stovku za 3,4 sekundy a pokoření maximální rychlosti 330 km/h.

Vylepšená pohonná jednotka ale není tím jediným, co nový roadster odliší od zbytku býčího stáda. Zcela specifické bude provedení exteriéru i interiéru vozu, který bude barevně vyveden v odvážné šedo-oranžové kombinaci. Většina zevnějšku zůstane v konzervativní šedé, ta ale bude ozvláštněna oranžově lakovaným předním spoilerem, bočními prahy a několika stejně barevně vyvedenými emblémy verze LP650-4. Oranžově lakované budou též třmeny brzd.

Interiér se ponese v podobném duchu, když převládat bude opět tmavý odstín, tentokrát černý, doplněný oranžově zbarvenými doplňky, např. prošíváním čalounění sedadel. Zajímavým detailem je „schizofrenní” zvtárnění palubní desky, která na řidičově straně používá alcantaru zatímco u spolujezdce sází na klasickou kůži. Stejnou odlišnost pak najdeme i ve výplni dveří na středovém tunelu.

Tento jedinečný vůz, který bude od ostatních Lamborghini odlišovat použitá technika i vzhled, bude vyroben v pouhých padesáti exemplářích. Cena novinka zatím nebyla zveřejněna, v tomto případě se ovšem nedá očekávat, že by na své výší dala znát současnou situaci automobilového průmyslu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcieago Roadster LP650-4
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků