Lamborghini Murciélago LP650-4 Roadster: pro 50 vyvolených

Lamborghini představilo nejnovější verzi otevřeného Murcielaga. Užije si ji pouze padesát zákazníků.

Samotné Murciélago Roadster není pochopitelně žádnou žhavou novinkou. Světu se představilo již v roce 2004 jakožto skutečně extrémní otevřený vůz, poháněný dvanáctiválcovým šestilitrem s výkonem téměř 580 koňských sil. Jenže Murciélago jako takové pochází již z prvních měsíců tohoto století a jak roky plynuly, snažila se automobilka nabídku svého vrcholného modelu stále vylepšovat. A tak v roce 2006, krátce po představení na ženevském autosalonu, přišlo na trh Murciélago LP640, které z objemnějšího motoru (6,5 litru) o stejném počtu válců dodávalo vozu výkon již 640 koní. Otevřená verze samozřejmě nemohla zůstat pozadu a o pár měsíců později spatřil v Los Angeles světlo světa model LP640 Roadster se stejnou motorovou výbavou.

Nyní se ovšem píše rok 2009, Murciélago poznalou svou novou vrcholnou verzi LP 670-4 SuperVeloce a Roadster opět nemůže zůstat příliš pozadu. Šesti set sedmdesáti koní se sice nedočkalo, zbrusu nová verze LP650-4 jich ale přece jen nabídne více než dříve. Ano, hádáte správně, bude jich 650. Budeme-li přesnější, pak inovovaný motor „vytáhne” ze stejného objemu 6,5 litru výkon 478 kW (650 koní) a 660 Nm točivého momentu, což bude stačit k akceleraci na stovku za 3,4 sekundy a pokoření maximální rychlosti 330 km/h.

Vylepšená pohonná jednotka ale není tím jediným, co nový roadster odliší od zbytku býčího stáda. Zcela specifické bude provedení exteriéru i interiéru vozu, který bude barevně vyveden v odvážné šedo-oranžové kombinaci. Většina zevnějšku zůstane v konzervativní šedé, ta ale bude ozvláštněna oranžově lakovaným předním spoilerem, bočními prahy a několika stejně barevně vyvedenými emblémy verze LP650-4. Oranžově lakované budou též třmeny brzd.

Interiér se ponese v podobném duchu, když převládat bude opět tmavý odstín, tentokrát černý, doplněný oranžově zbarvenými doplňky, např. prošíváním čalounění sedadel. Zajímavým detailem je „schizofrenní” zvtárnění palubní desky, která na řidičově straně používá alcantaru zatímco u spolujezdce sází na klasickou kůži. Stejnou odlišnost pak najdeme i ve výplni dveří na středovém tunelu.

Tento jedinečný vůz, který bude od ostatních Lamborghini odlišovat použitá technika i vzhled, bude vyroben v pouhých padesáti exemplářích. Cena novinka zatím nebyla zveřejněna, v tomto případě se ovšem nedá očekávat, že by na své výší dala znát současnou situaci automobilového průmyslu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcieago Roadster LP650-4

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků