Lamborghini Murciélago LP650-4 Roadster: pro 50 vyvolených

Lamborghini představilo nejnovější verzi otevřeného Murcielaga. Užije si ji pouze padesát zákazníků.

Samotné Murciélago Roadster není pochopitelně žádnou žhavou novinkou. Světu se představilo již v roce 2004 jakožto skutečně extrémní otevřený vůz, poháněný dvanáctiválcovým šestilitrem s výkonem téměř 580 koňských sil. Jenže Murciélago jako takové pochází již z prvních měsíců tohoto století a jak roky plynuly, snažila se automobilka nabídku svého vrcholného modelu stále vylepšovat. A tak v roce 2006, krátce po představení na ženevském autosalonu, přišlo na trh Murciélago LP640, které z objemnějšího motoru (6,5 litru) o stejném počtu válců dodávalo vozu výkon již 640 koní. Otevřená verze samozřejmě nemohla zůstat pozadu a o pár měsíců později spatřil v Los Angeles světlo světa model LP640 Roadster se stejnou motorovou výbavou.

Nyní se ovšem píše rok 2009, Murciélago poznalou svou novou vrcholnou verzi LP 670-4 SuperVeloce a Roadster opět nemůže zůstat příliš pozadu. Šesti set sedmdesáti koní se sice nedočkalo, zbrusu nová verze LP650-4 jich ale přece jen nabídne více než dříve. Ano, hádáte správně, bude jich 650. Budeme-li přesnější, pak inovovaný motor „vytáhne” ze stejného objemu 6,5 litru výkon 478 kW (650 koní) a 660 Nm točivého momentu, což bude stačit k akceleraci na stovku za 3,4 sekundy a pokoření maximální rychlosti 330 km/h.

Vylepšená pohonná jednotka ale není tím jediným, co nový roadster odliší od zbytku býčího stáda. Zcela specifické bude provedení exteriéru i interiéru vozu, který bude barevně vyveden v odvážné šedo-oranžové kombinaci. Většina zevnějšku zůstane v konzervativní šedé, ta ale bude ozvláštněna oranžově lakovaným předním spoilerem, bočními prahy a několika stejně barevně vyvedenými emblémy verze LP650-4. Oranžově lakované budou též třmeny brzd.

Interiér se ponese v podobném duchu, když převládat bude opět tmavý odstín, tentokrát černý, doplněný oranžově zbarvenými doplňky, např. prošíváním čalounění sedadel. Zajímavým detailem je „schizofrenní” zvtárnění palubní desky, která na řidičově straně používá alcantaru zatímco u spolujezdce sází na klasickou kůži. Stejnou odlišnost pak najdeme i ve výplni dveří na středovém tunelu.

Tento jedinečný vůz, který bude od ostatních Lamborghini odlišovat použitá technika i vzhled, bude vyroben v pouhých padesáti exemplářích. Cena novinka zatím nebyla zveřejněna, v tomto případě se ovšem nedá očekávat, že by na své výší dala znát současnou situaci automobilového průmyslu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcieago Roadster LP650-4
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků