Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV: rozzuřený býk

Lamborghini uvádí vyšlechtěnou verzi modelu Murcielago obohacenou nejen o několik koní. Nese typické označení SV neboli Super Veloce.

Italská automobilka Lamborghini se již před časem rozhodla rozšířit svou modelovou řadu o nový supersport, který by byl další chloubou značky a na okruzích by nadělal pořádný rozruch. S tímto jasným cílem se tedy konstruktéři pustili do úprav modelu Murcielago a výsledek je vskutku zajímavý. Nejnovější Lambo se může pochlubit 6,5 litrovým dvanáctiválcem s výkonem 492 kW/670 koní a maximálním točivým momentem 660 Nm, nekompromisním vzhledem a nižší hmotností. Pojďme se na něj ale podívat hezky po pořádku.

Snad o nejzajímavější parametry tohoto supersportu se stará výkonný, již zmiňovaný dvanáctiválec upravený na vyšší výkon. Se stádem 670 koní pracuje standardně dodávaná šestistupňová, překvapivě manuální převodovka, která výkon posílá na všechna čtyři kola. Ten tomuto „zvířeti“ dodává dostatek síly nato, aby zvládl sprit z klidu na 100 km/h za pouhé 3,2 vteřiny a dosáhl maximální rychlosti 341 km/h. V této souvislosti nutno zmínit, že automobilka ještě nabízí přídavné křídlo „Aeropack Wing“, které sice výrazně zvyšuje přítlak a tedy i stabilitu vozu, ale po jeho instalaci se maximální rychlost sníží zhruba o 8 km/h. Potěšitelnou zprávou ale je, že v oblasti motoru se podařilo oproti standardní verzi ušetřit 26 kg.
Co se týče vzhledu, ten působí hned na první pohled nekompromisně a logo verze SV na boku tohoto dravce vás v tom jen utvrdí. Oproti běžné umírněnější verzi mu přibyl sportovní bodykit podtrhující celkový charakter, který díky zvětšeným „kapsám” sání a chlazení zabezpečuje lepší přísun vzduchu k motoru. Konstruktéři zároveň zapracovali na redukci hmotnosti a díky použití lehčích materiálů se tomuto Murcielagu podařilo „shodit“ dalších 100 kg.
Punc exkluzivity dopřál výrobce tomuto modelu i takovými prvkem, jakým je třeba nový průhledný kryt motoru. Jinak tomu není ani v sportovně laděném interiéru, který také dýchá luxusem třeba díky sedadlům čalouněným černou alcantarou, zdobenou žlutými švy, přičemž ani zde nechybí legendární označení SV. 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Murcielago LP-670-4 SV

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků