Lamborghini menší motory vyrábět nehodlá, nižší emise nebudou

Ačkoli Evropská unie ztěžuje život automobilkám stále přísnějšími emisními limity, některé z nich se nehodlají vzdát. Příkladem může být italské Lamborghini, které se nevydá na cestu menších přeplňovaných motorů a bude pokračovat ve zvyklostech velkých atmosféricky plněných agregátů.

Největší rival, maranellské Ferrari, přitom hodlá namísto dvanáctiválců vsadit karty na osmiválce přeplňované turbodmychadlem, které sice vykazují nižší spotřebu a emise, ale charakterem by se klasické atmosférické verzi jednoduše nevyrovnal.

Lamborghini má pro neplnění norem pádný argument - v minulém roce se prodalo celkově 2604 vozů s tímto logem, ale jen minimum majitelů najezdilo ročně víc než 8000 km. To znamená, že celkový dopad jejich vozů na životní prostředí není takový, jako u běžně používaných vozů, jde prakticky o kapku v moři...

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky