Lamborghini menší motory vyrábět nehodlá, nižší emise nebudou

Ačkoli Evropská unie ztěžuje život automobilkám stále přísnějšími emisními limity, některé z nich se nehodlají vzdát. Příkladem může být italské Lamborghini, které se nevydá na cestu menších přeplňovaných motorů a bude pokračovat ve zvyklostech velkých atmosféricky plněných agregátů.

Největší rival, maranellské Ferrari, přitom hodlá namísto dvanáctiválců vsadit karty na osmiválce přeplňované turbodmychadlem, které sice vykazují nižší spotřebu a emise, ale charakterem by se klasické atmosférické verzi jednoduše nevyrovnal.

Lamborghini má pro neplnění norem pádný argument - v minulém roce se prodalo celkově 2604 vozů s tímto logem, ale jen minimum majitelů najezdilo ročně víc než 8000 km. To znamená, že celkový dopad jejich vozů na životní prostředí není takový, jako u běžně používaných vozů, jde prakticky o kapku v moři...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků