Lamborghini menší motory vyrábět nehodlá, nižší emise nebudou

Ačkoli Evropská unie ztěžuje život automobilkám stále přísnějšími emisními limity, některé z nich se nehodlají vzdát. Příkladem může být italské Lamborghini, které se nevydá na cestu menších přeplňovaných motorů a bude pokračovat ve zvyklostech velkých atmosféricky plněných agregátů.

Největší rival, maranellské Ferrari, přitom hodlá namísto dvanáctiválců vsadit karty na osmiválce přeplňované turbodmychadlem, které sice vykazují nižší spotřebu a emise, ale charakterem by se klasické atmosférické verzi jednoduše nevyrovnal.

Lamborghini má pro neplnění norem pádný argument - v minulém roce se prodalo celkově 2604 vozů s tímto logem, ale jen minimum majitelů najezdilo ročně víc než 8000 km. To znamená, že celkový dopad jejich vozů na životní prostředí není takový, jako u běžně používaných vozů, jde prakticky o kapku v moři...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků