Lamborghini menší motory vyrábět nehodlá, nižší emise nebudou

Ačkoli Evropská unie ztěžuje život automobilkám stále přísnějšími emisními limity, některé z nich se nehodlají vzdát. Příkladem může být italské Lamborghini, které se nevydá na cestu menších přeplňovaných motorů a bude pokračovat ve zvyklostech velkých atmosféricky plněných agregátů.

Největší rival, maranellské Ferrari, přitom hodlá namísto dvanáctiválců vsadit karty na osmiválce přeplňované turbodmychadlem, které sice vykazují nižší spotřebu a emise, ale charakterem by se klasické atmosférické verzi jednoduše nevyrovnal.

Lamborghini má pro neplnění norem pádný argument - v minulém roce se prodalo celkově 2604 vozů s tímto logem, ale jen minimum majitelů najezdilo ročně víc než 8000 km. To znamená, že celkový dopad jejich vozů na životní prostředí není takový, jako u běžně používaných vozů, jde prakticky o kapku v moři...

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků