Lamborghini má za sebou rekordní měsíc, očekává nejlepší rok v historii

Lamborghini má za sebou rekordní měsíc, očekává nejlepší rok v historii

Mohlo by se zdát, že doba výkonným sportovním vozům nepřeje, ale opak je pravdou. Prodávají se skvěle, bez ohledu na to, jestli se bavíme o Ferrari, Astonu Martin nebo Lamborghini. A právě poslední jmenovaná automobilka už teď může letošní rok označit za velmi úspěšný.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

V letošním červnu automobilka prodala 416 aut, což je pro Lamborghini nový rekord. Zároveň dosáhla výborných prodejních čísel od ledna do června. Za letošní půlrok totiž prodala 2013 aut, vůbec poprvé se tak hodnota přehoupla přes dva tisíce. Tolik aut v Sant' Agatě během půl roku nikdy neprodali, ve srovnání s loňskem, kdy Lamborghini prodalo 1882 aut, jde o nárůst o 7 %. Prodeje přitom rostly souběžně na všech zásadních kontinentech.

Když si uvědomíte, že Lamborghini má (pokud nepočítáme několikakusové speciální série) pouhé dva modely v nabídce, jde o skvělý úspěch. Prodeje samozřejmě táhne levnější Huracán, kterých automobilka za letošní půlrok prodala 1370 kusů. Ve srovnání s předchozím Gallardem jde ve stejném období o 87% nárůst. Rostou ale i prodeje Aventadoru, který si připsal zbývajících 643 prodaných aut a ve srovnání s dřívějším Murciélagem narostly jeho prodeje o 127 %.

Ženeva 2016 živě: Lamborghini Centenario je už teď vyprodané

Ženeva 2016 živě: Lamborghini Centenario je už teď vyprodané

A v plánu je pochopitelně další expanze - za dveřmi je Urus, který vzhledem k všeobecné oblibě crossoverů zcela jistě zbortí prodejní žebříčky značky. Předpokládá se, že jeho prodeje by mohly odpovídat Huracánu a Aventadoru zároveň, což představuje přibližně 4000 kusů ročně.

S tím už by se mohlo Lamborghini v prodejích vyrovnat Ferrari, které za první čtvrtletí letošního roku prodalo 1882 aut. Zároveň má ale také mnohem početnější modelovou řadu.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků