Lamborghini má za sebou rekordní měsíc, očekává nejlepší rok v historii

Lamborghini má za sebou rekordní měsíc, očekává nejlepší rok v historii

Mohlo by se zdát, že doba výkonným sportovním vozům nepřeje, ale opak je pravdou. Prodávají se skvěle, bez ohledu na to, jestli se bavíme o Ferrari, Astonu Martin nebo Lamborghini. A právě poslední jmenovaná automobilka už teď může letošní rok označit za velmi úspěšný.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

V letošním červnu automobilka prodala 416 aut, což je pro Lamborghini nový rekord. Zároveň dosáhla výborných prodejních čísel od ledna do června. Za letošní půlrok totiž prodala 2013 aut, vůbec poprvé se tak hodnota přehoupla přes dva tisíce. Tolik aut v Sant' Agatě během půl roku nikdy neprodali, ve srovnání s loňskem, kdy Lamborghini prodalo 1882 aut, jde o nárůst o 7 %. Prodeje přitom rostly souběžně na všech zásadních kontinentech.

Když si uvědomíte, že Lamborghini má (pokud nepočítáme několikakusové speciální série) pouhé dva modely v nabídce, jde o skvělý úspěch. Prodeje samozřejmě táhne levnější Huracán, kterých automobilka za letošní půlrok prodala 1370 kusů. Ve srovnání s předchozím Gallardem jde ve stejném období o 87% nárůst. Rostou ale i prodeje Aventadoru, který si připsal zbývajících 643 prodaných aut a ve srovnání s dřívějším Murciélagem narostly jeho prodeje o 127 %.

Ženeva 2016 živě: Lamborghini Centenario je už teď vyprodané

Ženeva 2016 živě: Lamborghini Centenario je už teď vyprodané

A v plánu je pochopitelně další expanze - za dveřmi je Urus, který vzhledem k všeobecné oblibě crossoverů zcela jistě zbortí prodejní žebříčky značky. Předpokládá se, že jeho prodeje by mohly odpovídat Huracánu a Aventadoru zároveň, což představuje přibližně 4000 kusů ročně.

S tím už by se mohlo Lamborghini v prodejích vyrovnat Ferrari, které za první čtvrtletí letošního roku prodalo 1882 aut. Zároveň má ale také mnohem početnější modelovou řadu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků