Lamborghini má za sebou rekordní měsíc, očekává nejlepší rok v historii

Lamborghini má za sebou rekordní měsíc, očekává nejlepší rok v historii

Mohlo by se zdát, že doba výkonným sportovním vozům nepřeje, ale opak je pravdou. Prodávají se skvěle, bez ohledu na to, jestli se bavíme o Ferrari, Astonu Martin nebo Lamborghini. A právě poslední jmenovaná automobilka už teď může letošní rok označit za velmi úspěšný.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

V letošním červnu automobilka prodala 416 aut, což je pro Lamborghini nový rekord. Zároveň dosáhla výborných prodejních čísel od ledna do června. Za letošní půlrok totiž prodala 2013 aut, vůbec poprvé se tak hodnota přehoupla přes dva tisíce. Tolik aut v Sant' Agatě během půl roku nikdy neprodali, ve srovnání s loňskem, kdy Lamborghini prodalo 1882 aut, jde o nárůst o 7 %. Prodeje přitom rostly souběžně na všech zásadních kontinentech.

Když si uvědomíte, že Lamborghini má (pokud nepočítáme několikakusové speciální série) pouhé dva modely v nabídce, jde o skvělý úspěch. Prodeje samozřejmě táhne levnější Huracán, kterých automobilka za letošní půlrok prodala 1370 kusů. Ve srovnání s předchozím Gallardem jde ve stejném období o 87% nárůst. Rostou ale i prodeje Aventadoru, který si připsal zbývajících 643 prodaných aut a ve srovnání s dřívějším Murciélagem narostly jeho prodeje o 127 %.

Ženeva 2016 živě: Lamborghini Centenario je už teď vyprodané

Ženeva 2016 živě: Lamborghini Centenario je už teď vyprodané

A v plánu je pochopitelně další expanze - za dveřmi je Urus, který vzhledem k všeobecné oblibě crossoverů zcela jistě zbortí prodejní žebříčky značky. Předpokládá se, že jeho prodeje by mohly odpovídat Huracánu a Aventadoru zároveň, což představuje přibližně 4000 kusů ročně.

S tím už by se mohlo Lamborghini v prodejích vyrovnat Ferrari, které za první čtvrtletí letošního roku prodalo 1882 aut. Zároveň má ale také mnohem početnější modelovou řadu.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků