Lamborghini má pro puristy novou zadokolku. Huracán EVO RWD je slabší, ale i lehčí

I po modernizaci modelu Huracán pokračuje italská značka variantou s pohonem jen zadních kol. O limitovanou edici zase nejde.

Nejen po vzoru svého koncernového sourozence Audi R8, který po modernizaci obdržel již nelimitovanou variantu zahazující pohon všech kol quattro, se nyní i vylepšené Lamborghini Huracán EVO dočkává verze RWD, která míří na puristy a zákazníky, jimž přijde pohon všech kol jako zbytečnost limitující zábavu za volantem.

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Dříve Lamborghini svou zadokolku označovalo jako Huracán LP 580-2. Teď už ovšem přechází na jednoduší označení EVO RWD – EVO značící modernizaci, RWD pak „rear wheel drive“ (pohon zadních kol). Hlavní nicméně je, že atmosférický 5,2litrový desetiválec je stále na svém místě, přičemž absencí pohonu předních kol zhubl Huracán EVO přesně 33 kg (suchá hmotnost čítá 1389 kg).

Stejně jako dříve se ovšem zadokolka spolehne na lehce nižší výkon. Zatímco standardní Huracán EVO s pohonem všech kol zajišťuje 471 kW (640 koní), sdílením specifikace motoru s ostrou verzí Performante, zadokolka RWD má tuto jednotku naladěnou na 455 kW (610 koní). Příhodně jako původní stará verze Huracánu LP 610-4 uvedená v roce 2014.

Lamborghini už vyrobilo tolik Huracánů jako za celý produkční cyklus starého Gallarda

Lamborghini už vyrobilo tolik Huracánů jako za celý produkční cyklus starého Gallarda

I bez pomoci předních kol však nemá EVO RWD problém zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za kvapných 3,3 vteřiny, zatímco maximálně dosáhne 326 km/h. Zadokolka samozřejmě dále sdílí novinky uvedené při modernizaci Huracánu, včetně rozsáhlých úprav na aerodynamice karoserie nebo ve formě nového infotainmentu uvnitř.

Pro EVO RWD byl poté vyvinut nový systém kontroly trakce a stabilizace, aby byla jízda smykem s pomocnou rukou elektroniky ještě snadnější. Do prodeje se Huracán EVO RWD dostane na jaře letošního roku. Stejně jako u Audi R8 RWD se očekává nižší základní cenovka než v případě čtyřkolky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

včera | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků