Lamborghini má pro puristy novou zadokolku. Huracán EVO RWD je slabší, ale i lehčí

I po modernizaci modelu Huracán pokračuje italská značka variantou s pohonem jen zadních kol. O limitovanou edici zase nejde.

Nejen po vzoru svého koncernového sourozence Audi R8, který po modernizaci obdržel již nelimitovanou variantu zahazující pohon všech kol quattro, se nyní i vylepšené Lamborghini Huracán EVO dočkává verze RWD, která míří na puristy a zákazníky, jimž přijde pohon všech kol jako zbytečnost limitující zábavu za volantem.

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Dříve Lamborghini svou zadokolku označovalo jako Huracán LP 580-2. Teď už ovšem přechází na jednoduší označení EVO RWD – EVO značící modernizaci, RWD pak „rear wheel drive“ (pohon zadních kol). Hlavní nicméně je, že atmosférický 5,2litrový desetiválec je stále na svém místě, přičemž absencí pohonu předních kol zhubl Huracán EVO přesně 33 kg (suchá hmotnost čítá 1389 kg).

Stejně jako dříve se ovšem zadokolka spolehne na lehce nižší výkon. Zatímco standardní Huracán EVO s pohonem všech kol zajišťuje 471 kW (640 koní), sdílením specifikace motoru s ostrou verzí Performante, zadokolka RWD má tuto jednotku naladěnou na 455 kW (610 koní). Příhodně jako původní stará verze Huracánu LP 610-4 uvedená v roce 2014.

Lamborghini už vyrobilo tolik Huracánů jako za celý produkční cyklus starého Gallarda

Lamborghini už vyrobilo tolik Huracánů jako za celý produkční cyklus starého Gallarda

I bez pomoci předních kol však nemá EVO RWD problém zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za kvapných 3,3 vteřiny, zatímco maximálně dosáhne 326 km/h. Zadokolka samozřejmě dále sdílí novinky uvedené při modernizaci Huracánu, včetně rozsáhlých úprav na aerodynamice karoserie nebo ve formě nového infotainmentu uvnitř.

Pro EVO RWD byl poté vyvinut nový systém kontroly trakce a stabilizace, aby byla jízda smykem s pomocnou rukou elektroniky ještě snadnější. Do prodeje se Huracán EVO RWD dostane na jaře letošního roku. Stejně jako u Audi R8 RWD se očekává nižší základní cenovka než v případě čtyřkolky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků