Lamborghini LPI910-4 Asterion se umí změnit v předokolku

Na autosalonu v Paříži se představilo nové Lamborghini LPI910-4 Asterion, což ale není žádný nerealistický futuristický koncept, nýbrž naprosto funkční a výroby schopné auto. Italská automobilka, která spadá pod koncern Volkswagen, využívala při návrhu své současné technologie a znalosti, takže by mohla Asterion prakticky z fleku začít vyrábět.

Lamborghini Asterion odhaleno. Má tři elektromotory a 910 koní

Lamborghini Asterion odhaleno. Má tři elektromotory a 910 koní

Cílem bylo postavit auto mimořádných výkonů a přitom s emisemi CO2 pod 100 g/km. To se povedlo, tohle Lamborghini má prý emise jenom 98 g/km CO2, čemuž odpovídá spotřeba v kombinovaném cyklu jen 4,12 litru na 100 km. Tomu pomohlo i odlehčení díky širokému použití hliníku, uhlíkových vláken a jiných exotických materiálů.

Lamborghini Asterion přitom nepohání nějaký tříválec se spoustou turbodmychadel, ale současný atmosférický desetiválec 5,2 l o výkonu 449 kW (610 k) a točivém momentu 560 Nm, který najdete v ostatních modelech značky. Je uložen podélně před zadní nápravou a roztáčí zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Průměrný majitel Bugatti Veyron má jachtu, tři letadla a 84 aut

Průměrný majitel Bugatti Veyron má jachtu, tři letadla a 84 aut

Předním kolům asistují dva elektromotory zásobované z centrálně umístěných akumulátorů, které se dají dobíjet ze zásuvky, takže tohle je vlastně plug-in hybrid. Dojezd čistě na elektřinu je podle Lamborghini až 50 km. V automatickém jízdním režimu se auto při normální akceleraci rozjíždí jen na elektřinu a vlastně je to tak jenom předokolka, což je pro Lamborghini možná komické, ale když nepotřebujete plný výkon, je to vlastně jedno. Třetí elektromotor je mezi desetiválcem a převodovkou.

Elektromotory dokážou dodat najednou výkon až 220 kW (300 k). Pouze na elektřinu se umí LPI910-4 Asterion rozjet na 125 km/h, pak se do hry zapojí atmosférický desetiválec. Řidič může motor zapnout i manuálně, stejně tak může napevno zapojit čistě elektrický režim. Celkový výkon hybridní soustavy, která k hmotnosti desetiválce a převodovky přidává dalších 250 kg, je prý 669 kW, tedy 910 koní. To je už jen o kousíček méně, než kolik nabízel první Veyron.

Lamborghini tvrdí, že se Asterion rozjede na stovku za tři sekundy a vyvine maximálně 320 km/h. Řidič také může sám rozhodnout, jestli bude akumulátor dodávat elektřinu automaticky a postupně, nebo jestli si zásoby vyplýtvá na jednu masivní akceleraci. Jak systém pohonu funguje v praxi, to ukazuje Lamborghini na docela hezky udělané animaci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků